Saisiko apuja, onko kellään vastaavaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iida- maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Iida- maria

Jäsen
17.07.2009
30
0
6
Tämä liittyy raskauden ja sen jälkeiseenkin aikaan. Elikkäs olen synnyttänyt esikoisen, pojan 6.2.09 sectiolla ja raskauteni loppuvaiheessa minulle alkoi kerääntymään nestettä ja todella paljon parhaimmillaan painoa tuli 5kg viikossa, kuitenkaan valkuaista ei ollut virtsassa ja verenpainetkin vain hieman koholla ja lääkärien mielestä kaikki oli vain aivan normaalia, kävin kuitenkin viimeisen kuukauden äitiyspolilla seurannassa ja minusta tuntui, että kukaan ei nähnyt minua, kuin kaulasta alaspäin, oloni oli todella epämukava, oli vaikea kävellä ja olin aivan muodoton, raskauteni aikana kiloja kertyi kaikenkaikkiaan huimat 32kg. JA SIIS turvotus ei hävinnyt missään vaiheessa ei helpottanut yöllä, ainoastaan lisääntyi, en hikoillut saunassa ollenkaan, henkeäni ahdisti makuulla, koska nestettä oli varmasti jo myös keuhkoissa.

No sitten tuon tuskallisen section jälkeen (minulta loppuivat puudutteet kesken kaiken) painoa tippui kahdessa viikossa 15kg, mutta sen jälkeen painoa ei ole tippunut kuin n1kg vaikka olen täysimettänyt 4kk ja edelleen imetän osittain, tuntuu, että nestettä hieman jaloissa on vielä.

ONKO KELLÄÄN KÄYNYT NÄIN ETTÄ PAINO EI VAIN TIPU?

Olen myös käynyt lääkärissä ja nyt pitäisi mennä verikokeisiin, mikään muu kyllä ei viittaa esim.kilpirauhasen vajaatoimintaan. Elokuussa aion myös aloittaa painonvartijoissa, tämä vain tuntuu niin oudolta kun kaikki muut puhuvat, että imettäessä ovat kilot karisseet

KIITOS jo etukäteen kaikille ja hyvää kesän jatkoa =) =) =)

Mulla oli kans ensimmäisen raskauden lopussa aikalailla turvonnut olo. Painoa ei tosin tullut raskauden aikana "kuin" 17 kg, mutta turvotus oli hirvee ja tuntu et sairaalasta lähtiessä se oli vielä pahempaa ku sinne mennessä, samat kengätkään ei enää menny jalkaan.

Mulla oli kyllä todettu raskausmyrkytys, valkuaista virtsassa ja vähän kohonnut verenpaine. Myrkytysen takia jouduttiin käynnistämään 37+6, vauvan sydänkäyrämuutosten takia päädyttiin sit lopulta sectioon. Mulla oli turvotusta aika kauan leikkauksen jälkeen ja elimistö muutenkin vähän sekasin. Voisko sullakin olla kyse jostain aineenvaihduntahäiriöstä, jos sitä nestettä vieläkin on jäljellä?

Moi
Mulla ei paino kanssa millään tipu. Mennessäni synnyttämään painoin 72,9 kg ja kotiin tulleessa kaksi päivää myöhemmin 73,5kg. Tyttö painoi 3.6kg, istukka 500g ja lapsivesi noin kilon eli mun laskuopin mukaan sairaalaan olisi pitänyt jäädä noin 5 kiloa. :laugh:
Nyt 6 viikkoa synnytyksen jälkeen painoa on pudonnut kaiken kaikkiaan 6,5kg vaikka täysimetän ja koitan myös katsoa syömisiäni. Raskauden aikana tuli vain 9kg ja olin raskautta ennen normaalipainoinen. Nyt on aika epätoivoinen olo. Tuntuu että kaikilla kavereilla kilot on vaan pudonnut, mutta mulla ei. Mikään ei mahdu päälle vieläkään, sillä vaikka kiloja ei paljoa ole ylimääräistä, niin senttejä on vyötäröllä ja takapuolessa.
Elän toivossa, että kilot ja sentit karisevat aikaa myöden. Jaksamisia

mulla tuli painoa raskauden aikan 25 kg ja jäi section jälkeen ihan järkyttävä turvotus. Mun paino lähti nytlaskuun vasta kun imetys loppui kokonaan. Nyt turvotus laskee ihan silmissä. Meillä on suvun naisilla samaa ollu että asta imetyksen loputtua lähtee. Olitkos muuten kovin hoikka ennen raskautta? ...jos saa kysyä

jos haluaa imettää niin ei kauheesti kannata lauiduttaa, elimötö kai tarvii toisilla varastoja et on jotain mistä tuottaa maitoa. tai näin mä ainakin koitin itteeni lohduttaa :D ja vaikuttaa siltä että näin ainakin mun kohdalla oli

Uusimmat

Yhteistyössä