Salaatko asioita vanhemmiltasi?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En välttämättä salaa, mutta en kaikkea ehdoin tahdoin kerrokkaan. Ei minun kaikki asiani heille kuulu enää. Olemme äitini kanssa läheisissä väleissä, mutten halua hänen muutenkin välillä raskasta taakkaansa lisätä kaikilla omilla ongelmillani.
 
Paljonkin asioita, jotka jätän kertomatta. Varsinaisesti salaan kaksisuuntaista mielialahäiriötäni. Sen takia, että äiti on sellainen voivottelija ja surkuttelija. En jaksaisi sitä sääliä, minkä saisin osakseni, vaikka äiti ei sillä pahaa tarkoitakaan. Isälle en kerro, koska mielestäni laittaisin isän epäreiluun tilanteeseen sanomalla että asiasta ei saa kertoa äidille.

Nähdään välimatkan takia kerran tai kaksi vuodessa, joten salaaminen ei ole vaikeaa. Jos on ollut oikein paha kausi, olen vain perunut vanhemmilleni menemisen milloin minkäkin syyn varjolla. Nykyään tosin lääkitys on niin kohdallaan, että enpä juuri edes muista koko hulluutta.
 
En salaa, mutta kaikkea en kerro. Tai saatan kertoa jälkikäteen. En koe saavani tukea äidiltäni. Hän vain hätäilee ja hermostuu turhaan. Joten harvemmin kerron päällä olevista ongelmista.
 
En kerro mitä kaikkea sitä tulikaan nuorempana tehtyä.

Mutta en mä nyt tiedä: mikä voisi olla sellaista oleellista, joka pitäisi muka kertoa, mutta jonka salaisi? Ei mulla taida sellaista kyllä olla, nuoruuden kokeilut ei enää mitään oleellista tietoa ole.
 
salaan tiettyjä asioita. esim tällähetkellä en ole kertonut että yritämme kolmatta lasta, sillä hän on sitä vastaan, myös muita asioita mitä en hänelle kerro.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Simputti:
En salaa mutta en kyllä kerrokkaan asioita, esim raha-asiat ei kuulu heille pätkääkään

Peesi.

Ja jos kertoo jotain, vaikka suunnittelee remonttia, niin aina sieltä tulee jotain napinaa ja jupinaa ja mikään ei ikinä kelpaa :snotty:

Tai riippuu siitä millä TUULELLA mun marttyri-äiti on :xmas:
 
salaan. sellasen asian jota oon kantanu pienestä asti ja joka musertais äidin hetkessä. siihen päälle menetti juuri äidin ja isän niin ei tartte lisää miettimistä.
 
noh, eipä tuota ihan kaikkea tule kerrottua. Välimatkaa on paljon ja alkavat olla jo vanhoja. Äiti varsinkin stressaa valtavasti kaikista vastoinkäymisistä, pienistäkin, joten helpompi jättää ne pienet läheltä piti -tilanteet esim. kertomatta.
 

Yhteistyössä