salama iski sisälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja anna:
Joo 10.30 aikaan rytisi ja lujaa.
'
Itä-Tampereella jyrisi tuohonb aikaan ja taas jyrisee ja tummat pilvet lähestyy..

map.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Oliko se tuossa Kangasalan/Tampereen rajalla? Kuului jumalaton rysähdys meille asti ja sen jälkeen hälytysääni soi pitkään..

Mäkin muuten kuulin jonkun pitkään kestäneen äänen.Itä-Tampereella-

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oliko se tuossa Kangasalan/Tampereen rajalla? Kuului jumalaton rysähdys meille asti ja sen jälkeen hälytysääni soi pitkään..

Olisko ollut palohälytyksen ääni?

Häpeän tunnustaa, etten tiedä, mikä ääni se oli... Se semmoinen pitkään ja yhtäjaksoisesti kestävä hälytysääni (siis se, joka kuuluu aina välillä vain lyhyen aikaa, kun sitä testataan). ...mutta mikä sen nimi on? :snotty:

Häpeän tunnustaa, etten tiedä, mikä ääni se oli... Se semmoinen pitkään ja yhtäjaksoisesti kestävä hälytysääni (siis se, joka kuuluu aina välillä vain lyhyen aikaa, kun sitä testataan). ...mutta mikä sen nimi on? :snotty:

Juu,tuollaisen kanssa kuulin.Patarouva tuossa kirjoittikin että yleinen hälytysääni.

Mun tädillä oli ollut tänä kesänä pallosalama makuuhuoneen oven päällä. Oli vetänyt peiton söngyssä päälleen ja rukoillut että tähänkö nyt kuolee.
Jonkun ajanpäästä oli kurkistanut ja se oli hävinnyt, ei tehnyt mitään.
Kissakin oli kauhuissaan ollut vieressä.
Täälläkin hiostavaa, ihan toivoo ukkosen tulevan.

Tampereen hätäkeskus tiedottaa 21.6.

Julkaistu 21.06.2008, klo 10.59

Tampereella Vehmaisten kaupungissa soi 21.6. klo 10.26 aiheeton yleinen vaaramerkki. Hälytys johtui ilmeisesti ukkosen aiheuttamasta viasta.

YLE Uutiset

Meilläkin ukkosti kahesti tänään ja mä olin just sillo lenkillä, kotiin tulossa kun alkoi jyrisemään ekaa kertaa. Ei yhtään paniikki iskenyt ei. Helkutti olin aivan hädissäni että mitä tässä nyt tekisi ja päästin pyörällä niin paljon kuin siitä lähti ja meinas henki salpaantua kun ajoin niin lujaa. Ja tuli isoja rakeita silloin. Taas on tuolla tummia pilviä, saa nähä vieläkö tänään jyrisee, luulen että kyllä. Vettä tullut aivan hirveästi.

Juu,tuollaisen kanssa kuulin.Patarouva tuossa kirjoittikin että yleinen hälytysääni.

Juu, sen tiiän, että oli yleinen hälytysääni (tosin en ollut varma, onko tuo se sen virallinen nimi. :D :snotty: :ashamed: ). Mutta arvatkaas vaan, onko siitä hyötyä, kun kaks aikuista sen kuullessaan alkaa kotonaan miettiä, että juu, tuo taitaa olla se hälytysääni. Mutta mitäs hittoa sen aikaan pitikään tehdä... :whistle: :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Yhteistyössä