Sallinette,että ihmettelen??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis mä olen aina ihmetellyt sitä että ihmiset jaksaa valittaa että RUOKA on kallista. Ja säästetään ruoassa. Sitten rahaa menee kalliisiin vaatteisiin ja autoihin sun muihin. Ja myös sitä ihmettelen että just nämä valittajat eivät viitsi tehdä itse sitä ruokaa/leipää.
Mutta että se että muusta ei säästetä mut sit ruoasta pitää säästää? mutta ei siltikään olla valmiita itse tekemään sen eteen mitään muutako valitetaan ja ostetaan sit jotain höttömöttöä.

Ehkä mä en ymmärrä ihan kaikkea. Kun minun ja mieheni motto on ''et ruuasta ei säästetä''. Joka tarkoittaa sitä että ostamme hyvää ja laadukasta ruokaa. Olen kylläkin hyvinki hintatietoinen. Mutta en siltikään osta sitä madinarimössöä että on halvempaa. Tai niitä jauhonakkeja. Teen paljon leipää itse. Ja marjoja saa metsästä. Mut just nämä jotka valittaa kaikesta niin heillä on mitä ihmeellisinpiä tekosyitä kaikkeen.

Vielä lopuksi anteeksi pyyntö kaikilta joita loukkasin.

Mä en tunne ketään, kuka säästäisi ruoassa, mutta ei vaatteissa. Terveydestään huolehtiva syö monipuolista ruokaa. Monipuoliseen ruokavalioon toki mahtuu jauhonakkejakin silloin tällöin.

Mun mielestä kyllä ruuan kalleudestakin saa valittaa. Esim. kalat (muu kuin kirjolohi) on liian kalliita, usein huonolaatuisia ja huonosti saatavilla. Tämä kertoo mun mielestä siitä, että kauppa on keskittynyt ja ruuanvalmistus on myös keskittynyt.

[QUOTE="vieras";23245416]Mä en tunne ketään, kuka säästäisi ruoassa, mutta ei vaatteissa. Terveydestään huolehtiva syö monipuolista ruokaa. Monipuoliseen ruokavalioon toki mahtuu jauhonakkejakin silloin tällöin.[/QUOTE]

No mä teidän montakin. Ja ne rahat menee sit tupakkaan tai kaljaan. Mut lapsille ei tehdä kunnollista ruokaa. Sentään jotain saavat.

[QUOTE="vieras";23245433]Mun mielestä kyllä ruuan kalleudestakin saa valittaa. Esim. kalat (muu kuin kirjolohi) on liian kalliita, usein huonolaatuisia ja huonosti saatavilla. Tämä kertoo mun mielestä siitä, että kauppa on keskittynyt ja ruuanvalmistus on myös keskittynyt.[/QUOTE]

Tämä on aivan totta,et kalaa on tuoreena (varsinki sisämaassa) vaikea saada. Mut mä haen kauppahallista et saan tuoreempana. ja vaikkakin vähän enämpi maksaa.
Mut sitä pitää varmaan lähtä itse pilkille ;)

Mua ärsyttää että ruuan kalleutta valitetaan ja samaan aikaan sitä syydetään mielettömät määrät roskiksen kautta pois.

Ei osata hyödyntää jämiä, ei osata käyttää minkäänsortin järkeä vaan tuijotetaan aina ja kaikessa sitä maagista päivämäärää (puhun nyt sellaisista tuotteista joissa parasta ennen ei tarkoita sitä, että siihen suurinpiirtein oikaisee koipensa välittömästi. esim jauhojen ja makaronien päiväykset on tämmöisiä 'ei maagisia')
Banskut nakataan roskiin kun ne on kypsiä (eli vähän ruskeaa pilkkua) tms.
Ei osata säilyttää oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23245492:
Mua ärsyttää että ruuan kalleutta valitetaan ja samaan aikaan sitä syydetään mielettömät määrät roskiksen kautta pois.

Ei osata hyödyntää jämiä, ei osata käyttää minkäänsortin järkeä vaan tuijotetaan aina ja kaikessa sitä maagista päivämäärää (puhun nyt sellaisista tuotteista joissa parasta ennen ei tarkoita sitä, että siihen suurinpiirtein oikaisee koipensa välittömästi. esim jauhojen ja makaronien päiväykset on tämmöisiä 'ei maagisia')
Banskut nakataan roskiin kun ne on kypsiä (eli vähän ruskeaa pilkkua) tms.
Ei osata säilyttää oikein.

Ihan samaa mieltä sun kanssa!
Ja osittain tähän liittyen, toiset vastaa niissä ketjuissa joissa suunnitellaan esim viikon ruokalistaa että ei kai vielä voi tietää mitä tekee mieli keskiviikkona jne.
Mä itse syön sitä mitä olen kotiin ostanut, en jatkuvasti mielihalujen mukaan koska ostan kuitenkin sellaista mistä tykkään. Ei ihme että ruokaa menee roskiin kun on ostettu jotain mitä tekee mieli tai esim 10 lihiksen pakkaus kun teki mieli, syö yhden ja loput homehtuu kaappiin. Suunnitelmallisuus auttaa rahankäytössä ihan takuulla!

Yhteistyössä