Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Kiitos!
kyllä mä sen mietin ja toki ole impilssivinen mutta se on jo geneeissa eikä päässä,mä olin jo lapsudesta asti tommonen ja temperamentti löytyy ,sen takia yritän kaikki tehdä parempi kuin vaan voi olla :ashamed:
Ei geenit tai ympäristö silti määrää täysin mikä olet!
Se on hidasta -ja perkeleen epämukava enimmäkseen- mutta ihminen todella voi opetella uusia käyttäytymismalleja.
Aluksi se on aika...teennäistä ja tuntu näyttelemiseltä, sitähän se tavallaan onkin, mutta kyllä asioihin voi oppia reagoimaan toisin.
Siis että ensin pysähtyy miettimään. Vaikka kirjottaa että mites tää homma meni -no tietty toi palstalle kirjoittaminen on tavallaan sitä- ja sitten kun lukee ulkopuolisena tekstinsä niin oho, voi kuomata että ei tää nyt niin iso juttu ollu.
Se on ihan totta, että se hämmentää ihmisiä, joilla ei ole kokemusta ailahtelevista mielialoista, että samana päivänä sulla voi olla kova huoli lasten terveydestä ja tapetin väristä ja vielä enemmän hämmentää se, että vaikka sä tunnut kamalasti miettivän noita, niin silti esim. eikö teillä jo vaihdettu jotain tapetteja

Siis että jaksaa tehdä jotain sellaista kun vaihtaa tapetit siksi kun ei tykkää, vaikka tuntuu että on masennusta ja huolia ja vaikka mitä. Voimia riittää sitten kuitenkin johonkin ihan "turhaan".