T
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Metro on vakaa ja turvallinen väline liikkua, toimii myös silloin kun VR pelleilee juniensa kanssa ja HKL kuskeineen lakossa.Vartijan saa paikalle viim. kahden aseman päästä, jos vaunussa häiriökäytöstä (eli 2-4 minuuttia).
Listassasi ei ollut Herttoniemeä, mutta sielläkin on nuorisosäätiön koteja ja kohtuuhintaisia ovat. Samoin lähialueet eli Roihuvuori, Laajasalo ym. kannattaa pitää mielessä, hyvät liikenneyhteydet metroasemalle molemmista.
Tässäkään ei nyt kaikki ole ihan totta. Vain vanhoissa junissa ei ole kameravalvontaa, uusissa on kaikissa. Ja kyllä joka asemalla on kameravalvonta ja se on 24/7... Ja mitä konduktööreihin tulee, menisitkö itse väliin jos työpaikallasi käy porukka riehumaan? Oma työturvallisuuskin on tärkeää. Ja junilla on myös oma turvakeskus jota aika helposti ja usein konsultoidaan...
Me otettiin ensimmäinen asunto mikä vaan saatiin vapailta markkinoilta. Meillä oli asunnonhaku ilmoitus Hesarissa kun kaupungilta ja vvo:lta ei ruvennut mitään kuulumaan. Kaupungin asunnontarve luokitus meillä oli "erittäin kiireellinen" mutta silti yli vuosi odotettiin eikä saatu asuntoo. Nyt sitten ollaan yksityiseltä vuokralla ja luokitus laski "asunnon tarpeessa". Haetaan siis edelleen asuntoa kaupungilta ja vvo:lta kun yksityisestä ei koskaan tiedä milloin päättääkin myydä asuntonsa ja irtisanomisaika on molemminpuolin 1 kk.
Siitä että metro olisi niin mahtava kulkuväline, olen eri mieltä. Itse juuri kartan niitä alueita missä metro kulkee koska ovat jotenkin niin karuja ja huonomaineisiakin.
Millainen alue Pasila muuten on? Se vähä mitä olen siellä käynyt, olen saanut sellaisen kuvan että se on aivan kauhea betonilähiö, suunnileen tornitaloja vieri vieressä. Vvo:lla on siellä yksi 10 kerroksinen talo. Onko Länsi- ja Itä-Pasilalla jotain eroa? Siitähän olisi ihanan lyhyt matka keskustaan ja ratikatkin kulkee siellä.
Kaupungin hakemuksessa meillä on valittuna vain nämä:
Kantakaupunki:
Lauttasaari
Katajanokka
Linjat, Kallio
Toukola
Vallila
Hermanni
Arabianranta
Kumpula
Käpylä
Koskela
Pohjois-Helsinki:
Maunula
Veräjämäki
Viikinmäki
Viikki
Länsi-Helsinki:
Ruskeasuo
Pikku-Huopalahti
Vanha Munkkiniemi
Tali
Pohjois-Haaga
Ja VVO:lla
Merihaka
Pikku-Huopalahti
Kumpula
Pohjois-Haaga
Oulunkylä
Tali
Munkkivuori
Sörnäinen
Veräjämäki
Etelä-Haaga
Arabianranta
Kallio
Noiden olen ymmärtänyt olevan ihan hyviä asuinalueita. Vaikka niinkuin sanottu, jokaisella hyvälläkin alueella on huonot kohtansa ja "hyvässäkin" talossa voi asua kurjaa porukkaa.