Sanokaa mihin Helsingin kaupunginosiin kannattaa muuttaa ja mihin ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tytsy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Katajanokka K
Vuosaari E
Kamppi K
Pohjois-Haaga E
Ruoholahti K
Toukola K
Koskela K
Pukinmäki E
Kontula E
Länsi-Pasila K
Tali K
Merihaka K
Viikki K
Hakuninmaa E
Heikinlaakso E
Malmi E
Kumpula K
Kurkimäki E
Suutarila E
Ruskeasuo K
Malminkartano E
Kannelmäki E
Itä-Pasila E
Oulunkylä K
Itäkeskus E
Pitäjänmäki K
Kivikko E
Mellunmäki E
Vallila K

Itse en pelkää liikkua missään päin Helsinkiä ja vuorokauden kaikkina aikoina olen liikkunut yksinkin.

Opiskelijana itselle oli tarkeää sijainti. Ulos piti päästä ja hyvät kulkuyhteydet oli toinen tärkeä seikka. Vuosaari esim. lienee siis jo hiukka kaukainen. Jos hoasin asuntoihin pääset, niin Kamppiin itse muuttaisin.

Kaupungin asuntoihin on tällä hetkellä yli 20 000 jonossa. Saa olla aika hyvä mäihä ja kova tarve, että tärppää. Itse asumme kaupungin asunnossa ja olemme yrittäneet saada isompaa samalta alueelta, ei millään meinaa onnistua. No, sellaasta se on. Hyvä koti meillä silti.

Itse en välttämättä lähtisi rankkaamaan asuntoja hirveästi pois tässä kohtaa. Jossain sun tarvii asua kuitenkin, eikö? Vapailla markkinoilla on tolkuttomat hinnat tällä hetkellä ja meno vaan pahenee. Kiinnitä huomiota niihin liikenneyhteyksiin. Kivoja alueita on paljon ja kantakaupunki nyt aina on hyvä. No joo, en mäkään mielelläni noihin betonilähiöihin lähtisi, mutta pakko silloin oli, kun muutin tänne 17 vuotta sitten. Noista nyt ainakin Toukola, Vallila, Skatta, Oulunkylä, Kumpula, Kamppi, Ruoholahti, Toukola, Merihaka, Viikki ja Koskela ovat kivoja.

[QUOTE="vieras";26588154]Kaupungin asuntoihin on tällä hetkellä yli 20 000 jonossa. Saa olla aika hyvä mäihä ja kova tarve, että tärppää. Itse asumme kaupungin asunnossa ja olemme yrittäneet saada isompaa samalta alueelta, ei millään meinaa onnistua. No, sellaasta se on. Hyvä koti meillä silti.

Itse en välttämättä lähtisi rankkaamaan asuntoja hirveästi pois tässä kohtaa. Jossain sun tarvii asua kuitenkin, eikö? Vapailla markkinoilla on tolkuttomat hinnat tällä hetkellä ja meno vaan pahenee. Kiinnitä huomiota niihin liikenneyhteyksiin. Kivoja alueita on paljon ja kantakaupunki nyt aina on hyvä. No joo, en mäkään mielelläni noihin betonilähiöihin lähtisi, mutta pakko silloin oli, kun muutin tänne 17 vuotta sitten. Noista nyt ainakin Toukola, Vallila, Skatta, Oulunkylä, Kumpula, Kamppi, Ruoholahti, Toukola, Merihaka, Viikki ja Koskela ovat kivoja.[/QUOTE]

Joo, tiedän ettei ole varaa kummemmin nirsoilla... Muutoin ei niin väliä, mutta en haluaisi pelätä kotini läheisyydessä :/ Liikenneyhteydet on kyllä tärkeä asia! Kulkeeko metro muuten öisin ja uskaltaako sillä matkustaa yksin illalla tai yöllä?

[QUOTE="Tytsy";26588227]Joo, tiedän ettei ole varaa kummemmin nirsoilla... Muutoin ei niin väliä, mutta en haluaisi pelätä kotini läheisyydessä :/ Liikenneyhteydet on kyllä tärkeä asia! Kulkeeko metro muuten öisin ja uskaltaako sillä matkustaa yksin illalla tai yöllä?[/QUOTE]

Ei kulje kuin puoli kahteentoista ja metro on kyllä ainakin omasta mielestäni miellyttävin ja turvallisin joukkoliikenneväline H:gissä.

Metro on vakaa ja turvallinen väline liikkua, toimii myös silloin kun VR pelleilee juniensa kanssa ja HKL kuskeineen lakossa. :) Vartijan saa paikalle viim. kahden aseman päästä, jos vaunussa häiriökäytöstä (eli 2-4 minuuttia).

Listassasi ei ollut Herttoniemeä, mutta sielläkin on nuorisosäätiön koteja ja kohtuuhintaisia ovat. Samoin lähialueet eli Roihuvuori, Laajasalo ym. kannattaa pitää mielessä, hyvät liikenneyhteydet metroasemalle molemmista.

[QUOTE="vieras";26588154]Kaupungin asuntoihin on tällä hetkellä yli 20 000 jonossa. Saa olla aika hyvä mäihä ja kova tarve, että tärppää. Itse asumme kaupungin asunnossa ja olemme yrittäneet saada isompaa samalta alueelta, ei millään meinaa onnistua. No, sellaasta se on. Hyvä koti meillä silti.[/QUOTE]

Pitäisi onnistua nopsaankin jos haette saman kiinteistöyhtiön sisältä vapautuvaa isompaa kämppää. Ihmiset kuolee, syntyy, eroavat, menevät yhteen ja tulee jtn muuta sellaista elämään jolloin asunto ei enää sovi. Me päästiin nopeasti isompaan kun edellisillä asukeilla tuli ero ja hyvä niin sillä viimeisillään ei olis ollut hinkuja alkaa muuttamaan. Muutettiin isompaan 5 kuukautta ennen synnytystä.

Metro on vakaa ja turvallinen väline liikkua, toimii myös silloin kun VR pelleilee juniensa kanssa ja HKL kuskeineen lakossa. :) Vartijan saa paikalle viim. kahden aseman päästä, jos vaunussa häiriökäytöstä (eli 2-4 minuuttia).

Listassasi ei ollut Herttoniemeä, mutta sielläkin on nuorisosäätiön koteja ja kohtuuhintaisia ovat. Samoin lähialueet eli Roihuvuori, Laajasalo ym. kannattaa pitää mielessä, hyvät liikenneyhteydet metroasemalle molemmista.

Mä en henk. koht. suosi metroa. Minuuttikin on pitkä aika jos joku hullu heiluu kirveen kanssa. Ja tosiaan kun et pääse siitä vaunusta pois.

[QUOTE="Tytsy";26587232]Olen muuttamassa Hesaan opiskeluiden perässä. Asunnon hakeminen on vaikeaa, mutta en haluaisi kuitenkaan mihinkään slummiin asumaan. Pyytäisinkin av-raadin arviota eri kaupunginosista. En siis halua mihinkään narkkarien ja riehujien sekaan (noin niinkuin kärjistetysti). Tiedän Itä-Helsingin huonon maineen, mutta ei kai sielläkään kaikki paikat ihan hanurista ole.

Kirjoita kaupunginosan perään KYLLÄ tai EI sillä perusteella kannattaako sieltä mielestäsi katsoa HOASIN tai muiden tahojen vuokra-asuntoja:

Katajanokka

Kamppi
Ruoholahti
Toukola
Länsi-Pasila
Tali
Merihaka
Viikki
Hakuninmaa
Kumpula
Ruskeasuo
Oulunkylä
Pitäjänmäki

Kiitos kun vastasit :)[/QUOTE]

Kaikissa vuokrataloissa asuu narkkareita ja riehujia.

Rankkasin listastasi pahimmat alueet veks.

Tämä on nyt oma mielipiteeni, ei välttämättä objektiivinen totuus. Kuuden vuoden Helsinki-kokemuksella anyways:

Katajanokka K
Vuosaari E
Kamppi K (Asuin itse asiassa kolme vuotta Kampissa)
Pohjois-Haaga K
Ruoholahti K
Toukola K
Koskela K
Pukinmäki ?
Kontula E
Länsi-Pasila E
Tali K
Merihaka K
Viikki K
Hakuninmaa ?
Heikinlaakso ?
Malmi E
Kumpula K
Kurkimäki E
Suutarila E
Ruskeasuo K
Malminkartano E
Kannelmäki E
Itä-Pasila E
Oulunkylä E
Itäkeskus E
Pitäjänmäki K
Kivikko ?
Mellunmäki E
Vallila K

[QUOTE="Tytsy";26587511]Muutan yksin eli joko soluasuntoa tai yksiötä etsin. Menen humanistiseen tiedekuntaan opiskelemaan, eli opetus on ydinkeskustassa.[/QUOTE]

Jos muutat yksin, niin yksiöön sun on HOASille tosi vaikea päästä ja sama on kaupungin asunnoissa, jonot on huimat. Jos haluat muuttaa asumaan jo elo/syyskuussa ni oon pahoillani, mut joudut tyytymään muuhun ku siihen, mitä haluat.

Miten paljon sulla on varaa maksaa vuokrasta? Ootko katsonu vapailta markkinoilta? Mä en sulkis pois sitä vaihtoehtoa, et asuisit Vantaalla tai Espoossa, niistä pääsee usein junalla nopeammin keskustaan ku bussilla jostain osaa Hgistä, mis täytyy mennä ruuhkan läpi.

Kokeile myös tota reittopasta eli Reittiopas. Laita siihen joku arkiaamu elokuussa ja sit kokeilet vähän, et mitä tulee tulokseksi, ku laitat sen humanistisen tarkan osoitteen ja jonkun alueen, minkä oot hyväksi valinnu.

Tosta listasta on vähän vaikea laittaa kaikkia järjestykseen selvästi K tai E, sillä useilla alueilla on niitä parempia ja huonompia osoitteita.

Nii ja tervetuloa, toivottavasti asunto löytyy ennen opiskelujen alkua!!

[QUOTE="vieras";26589440]Mä en henk. koht. suosi metroa. Minuuttikin on pitkä aika jos joku hullu heiluu kirveen kanssa. Ja tosiaan kun et pääse siitä vaunusta pois.[/QUOTE]

Oletko koskaan käyttänyt lähijunia hiljaiseen aikaan tai myös päivällä? ei kameravalvontaa, ei vartijoita asemilla, pidemmät asemavälit kuin metrolla ja varsinkin jos useampirunkoinen juna niin edes pelokas konduktööri ei ole "valvomassa" järjestystä. Eniten järjestyshäiriöitä on ollut ratikoissa, sitten lähijunissa ja busseissa näiden 20v aikana kun olen käyttäyt julkisia Helsingin alueella. Metrossa ei ole ollut koskaan mitään ongelmia.

[QUOTE="Tytsy";26587374]Uskaltaako esim. Kontulassa kulkea ilta-aikaan yksin ulkona?[/QUOTE]

..... Mä oon ryöminy Kontulan metsiä puolialasti kello 3 yöllä ja ikinä ei oo tarvinu pelätä sen enempää ku muuallakaan.

Mitä sä haluaisit asuinpaikalta? Jos haluat urbaania keskustaelämää, niin Kalasatamasta etelään päin, jos taas pidät hienoista ulkoilualueista niin Itä, Länsi, Pohjois-Helsingin sellaiset kaupunginosat joissa on esim. ostari tai muuten hyvät palvelut lähellä.

Ja tosiaan, toivottavasti et tosiaan luule että sulla on varaa valikoida :D Jos Kaupunki tarjoaa sulle asunnon ja kieltäydyt "äh, en haluu", meet samantien niiden 18 000 jonottajan perälle. Varsinkin nyt kun opiskelijat tulee taas..
Tietty yksityisellä on enemmän varaa valikoida, jos sulla on varaa maksaa.

Ehdottaisin listalle Puotilaa tai Vartioharjua. Itäkeskuksen läheisyydessä, metro ja bussi kulkee, sairaan ihanat lenkkimaastot löytyy. Ja rauhallista. Itse kun muuton opiskelemaan Helsinkiin, muutin juuri Puotilaan. Tykkäsin asua tosi paljon.

[QUOTE="vieras";26590010]Oletko koskaan käyttänyt lähijunia hiljaiseen aikaan tai myös päivällä? ei kameravalvontaa, ei vartijoita asemilla, pidemmät asemavälit kuin metrolla ja varsinkin jos useampirunkoinen juna niin edes pelokas konduktööri ei ole "valvomassa" järjestystä. Eniten järjestyshäiriöitä on ollut ratikoissa, sitten lähijunissa ja busseissa näiden 20v aikana kun olen käyttäyt julkisia Helsingin alueella. Metrossa ei ole ollut koskaan mitään ongelmia.[/QUOTE]

Tässäkään ei nyt kaikki ole ihan totta. Vain vanhoissa junissa ei ole kameravalvontaa, uusissa on kaikissa. Ja kyllä joka asemalla on kameravalvonta ja se on 24/7... Ja mitä konduktööreihin tulee, menisitkö itse väliin jos työpaikallasi käy porukka riehumaan? Oma työturvallisuuskin on tärkeää. Ja junilla on myös oma turvakeskus jota aika helposti ja usein konsultoidaan...

Tässäkään ei nyt kaikki ole ihan totta. Vain vanhoissa junissa ei ole kameravalvontaa, uusissa on kaikissa. Ja kyllä joka asemalla on kameravalvonta ja se on 24/7... Ja mitä konduktööreihin tulee, menisitkö itse väliin jos työpaikallasi käy porukka riehumaan? Oma työturvallisuuskin on tärkeää. Ja junilla on myös oma turvakeskus jota aika helposti ja usein konsultoidaan...

Asemien välillä voi silti olla useita minuutteja, metrossa pisin välimatka taitaa olla 3 minuuttia. Vartija hyppää kyytiin eikä tarvitse sekoilla vaunujen kanssa, kun ovat numeroituja ja tiedot annetaan heti hätäpuhelimessa (joka löytyy jokaisesta vaunusta). Minusta tuo "menisitkö itse väliin"-juttu on pöyristyttävä; jos olisin töissä paikassa missä asiakkaiden kimppuun kävisi joku hullu, totta helvetissä menisin! Minun vastuullanihan ne ihmiset olisivat, asioidessaan luonani.

[QUOTE="vieras";26590010]Oletko koskaan käyttänyt lähijunia hiljaiseen aikaan tai myös päivällä? ei kameravalvontaa, ei vartijoita asemilla, pidemmät asemavälit kuin metrolla ja varsinkin jos useampirunkoinen juna niin edes pelokas konduktööri ei ole "valvomassa" järjestystä. Eniten järjestyshäiriöitä on ollut ratikoissa, sitten lähijunissa ja busseissa näiden 20v aikana kun olen käyttäyt julkisia Helsingin alueella. Metrossa ei ole ollut koskaan mitään ongelmia.[/QUOTE]

Jaa, kyllä suuressa osassa lähijunia on kameravalvonta, myös ihan vartijoita nousee juniin ja matkustaa siellä asiakkaiden kanssa.

Aion katsoa myös yksityisiä kämppiä ja osakuntien kämppiä. Nuorisosäätiön sivuilla luki, että jonotusaika asuntoihin on väh. 6kk, pitäneeköhän paikkaansa. Rahaa vuokranmaksuun ei ole mitenkään liikaa, max 450 olisi ihanteellinen. Ja sillä ei kyllä vapailta markkinoilta ainakaan yksiötä saa.

Me otettiin ensimmäinen asunto mikä vaan saatiin vapailta markkinoilta. Meillä oli asunnonhaku ilmoitus Hesarissa kun kaupungilta ja vvo:lta ei ruvennut mitään kuulumaan. Kaupungin asunnontarve luokitus meillä oli "erittäin kiireellinen" mutta silti yli vuosi odotettiin eikä saatu asuntoo. Nyt sitten ollaan yksityiseltä vuokralla ja luokitus laski "asunnon tarpeessa". Haetaan siis edelleen asuntoa kaupungilta ja vvo:lta kun yksityisestä ei koskaan tiedä milloin päättääkin myydä asuntonsa ja irtisanomisaika on molemminpuolin 1 kk.

Siitä että metro olisi niin mahtava kulkuväline, olen eri mieltä. Itse juuri kartan niitä alueita missä metro kulkee koska ovat jotenkin niin karuja ja huonomaineisiakin.

Millainen alue Pasila muuten on? Se vähä mitä olen siellä käynyt, olen saanut sellaisen kuvan että se on aivan kauhea betonilähiö, suunnileen tornitaloja vieri vieressä. Vvo:lla on siellä yksi 10 kerroksinen talo. Onko Länsi- ja Itä-Pasilalla jotain eroa? Siitähän olisi ihanan lyhyt matka keskustaan ja ratikatkin kulkee siellä.

Kaupungin hakemuksessa meillä on valittuna vain nämä:
Kantakaupunki:
Lauttasaari
Katajanokka
Linjat, Kallio
Toukola
Vallila
Hermanni
Arabianranta
Kumpula
Käpylä
Koskela

Pohjois-Helsinki:
Maunula
Veräjämäki
Viikinmäki
Viikki

Länsi-Helsinki:
Ruskeasuo
Pikku-Huopalahti
Vanha Munkkiniemi
Tali
Pohjois-Haaga

Ja VVO:lla
Merihaka
Pikku-Huopalahti
Kumpula
Pohjois-Haaga
Oulunkylä
Tali
Munkkivuori
Sörnäinen
Veräjämäki
Etelä-Haaga
Arabianranta
Kallio

Noiden olen ymmärtänyt olevan ihan hyviä asuinalueita. Vaikka niinkuin sanottu, jokaisella hyvälläkin alueella on huonot kohtansa ja "hyvässäkin" talossa voi asua kurjaa porukkaa.

[QUOTE="Tytsy";26595316]Aion katsoa myös yksityisiä kämppiä ja osakuntien kämppiä. Nuorisosäätiön sivuilla luki, että jonotusaika asuntoihin on väh. 6kk, pitäneeköhän paikkaansa. Rahaa vuokranmaksuun ei ole mitenkään liikaa, max 450 olisi ihanteellinen. Ja sillä ei kyllä vapailta markkinoilta ainakaan yksiötä saa.[/QUOTE]

On varmasti totta ja 450e yli 25m asunnosta on jo aika toivotonta. Kontulassakin saa nykyään maksaa 30m yksiöistä yli 600...

Mut onnea etsintään, eihän sitä ikinä tiedä millanen munkki käy!

Me otettiin ensimmäinen asunto mikä vaan saatiin vapailta markkinoilta. Meillä oli asunnonhaku ilmoitus Hesarissa kun kaupungilta ja vvo:lta ei ruvennut mitään kuulumaan. Kaupungin asunnontarve luokitus meillä oli "erittäin kiireellinen" mutta silti yli vuosi odotettiin eikä saatu asuntoo. Nyt sitten ollaan yksityiseltä vuokralla ja luokitus laski "asunnon tarpeessa". Haetaan siis edelleen asuntoa kaupungilta ja vvo:lta kun yksityisestä ei koskaan tiedä milloin päättääkin myydä asuntonsa ja irtisanomisaika on molemminpuolin 1 kk.

Siitä että metro olisi niin mahtava kulkuväline, olen eri mieltä. Itse juuri kartan niitä alueita missä metro kulkee koska ovat jotenkin niin karuja ja huonomaineisiakin.

Millainen alue Pasila muuten on? Se vähä mitä olen siellä käynyt, olen saanut sellaisen kuvan että se on aivan kauhea betonilähiö, suunnileen tornitaloja vieri vieressä. Vvo:lla on siellä yksi 10 kerroksinen talo. Onko Länsi- ja Itä-Pasilalla jotain eroa? Siitähän olisi ihanan lyhyt matka keskustaan ja ratikatkin kulkee siellä.

Kaupungin hakemuksessa meillä on valittuna vain nämä:
Kantakaupunki:
Lauttasaari
Katajanokka
Linjat, Kallio
Toukola
Vallila
Hermanni
Arabianranta
Kumpula
Käpylä
Koskela

Pohjois-Helsinki:
Maunula
Veräjämäki
Viikinmäki
Viikki

Länsi-Helsinki:
Ruskeasuo
Pikku-Huopalahti
Vanha Munkkiniemi
Tali
Pohjois-Haaga

Ja VVO:lla
Merihaka
Pikku-Huopalahti
Kumpula
Pohjois-Haaga
Oulunkylä
Tali
Munkkivuori
Sörnäinen
Veräjämäki
Etelä-Haaga
Arabianranta
Kallio

Noiden olen ymmärtänyt olevan ihan hyviä asuinalueita. Vaikka niinkuin sanottu, jokaisella hyvälläkin alueella on huonot kohtansa ja "hyvässäkin" talossa voi asua kurjaa porukkaa.

No enpä yhtään ihmettele ettette ole kaupungilta tai VVO:lta asuntoa noilla kriteereillä saaneet. Jos haluaa asua edullisesti (yleishyödyllisillä vuokranantajilla), täytyy miettiä mahdollisuuksia myös hakualueen laajentamiseen. Jokseenkin absurdeja aluerajauksiakin noissa hauissanne, että esimerkiksi Pohjois-Haaga kelpaa, muttei Kannelmäki tai Malminkartano, jotka ovat P-H:sta seuraavat junapysäkit ja vain muutama minuutti lisämatkaa, mutta asuntoja tarjolla huimat määrät enemmän.

Ja metron varressa olevia asuinalueita on aika turha teilata suorilta käsin karuksi ja huonomaineiseksi. Ainut suorastaan ällöttävä metromesta on omasta mielestäni saastainen ja nistien täyttämä Sörnäinen, minkä olitte kuitenkin listanneet omaan listaanne hyvämaineisena paikkana. No, makuja on monia, mutta ennen kuin tekee noin tiukkarajaisia hakukriteerejä, kannattaa tutustua alueisiin paremmin tai hakea koko Helsingin alueelta ja yllättyä positiivisesti saadessaan edullisen kaupungin/VVO:n asunnon jopa jossain vaiheessa itselleen.

Aloittajalle vinkkinä, että 450 euron ollessa budjettina yksiöstä on aika pitkälti turha haaveilla ainakaan hyvien kulkuyhteyksien varsilta. Kaupungin yksiöitä on toki esimerkiksi Jakomäessä alle 300 euron, mutta niihinkin on valtavan pitkät jonot. Katseet kannattaa reilusti vaan suunnata HOASin kimppakämppiin ja osakuntien asuntoihin (jos kuuluu sellaiseen osakuntaan josta fuksikin voi vakiasuntoa hakea - joillain on käsittääkseni fukseille vain hätämajoitusta ja vakituisen asunnon saamiseksi täytyy olla ollut vuosi osakunnan jäsenenä).

Jos hakemus on VVO:lla, sinne kannattaa soittaa perään useampia kertoja. Antavat asuntoja aktiivisille hakijoille, koska hakujonossa makaa tuhansittain ns. varmuuden vuoksi laitettuja hakemuksia. Tämän vinkin olen kuullut suoraan VVO:n asunnonvuokrauksen työntekijältä, ja suurin osa sieltä vapautuvista asunnoista meneekin "tiskin ali" aktiivisille hakijoille päätymättä missään vaiheessa edes nettisivuille tarjolle.

Katajanokka E
Vuosaari K(vanha-vuosaari)
Kamppi E
Pohjois-Haaga E
Ruoholahti E
Toukola E
Koskela E
Pukinmäki E
Kontula TUPLA EE
Länsi-Pasila E
Tali K
Merihaka E
Viikki K
HakuninmaaE
Heikinlaakso E
Malmi K (pien-ja omakotitalo alueet ok)
Kumpula E
Kurkimäki E
Suutarila E
Ruskeasuo E
Malminkartano E
Kannelmäki E
Itä-Pasila E
Oulunkylä E
Itäkeskus E
Pitäjänmäki K
Kivikko E
Mellunmäki E
Vallila E

Katajanokka KYLLÄ lähellä keskustaa, hyvää aluetta
Vuosaari KYLLÄ metrolla pääsee, kiva alue
Kamppi KYLLÄ no keskusta
Pohjois-Haaga EI aika kaukana kaikesta
Ruoholahti KYLLÄ metrolla pääsee, hyvää aluetta
Toukola KYLLÄ rauhallista, kylämäistä aluetta
Koskela KYLLÄ -||-
Pukinmäki EI vähän epämääräistä seutua
Kontula EI rehellisesti, jos saisin valita, en muuttaisi
Länsi-Pasila KYLLÄ hyvät liikenneyhteydet
Tali EN TIEDÄ ei sano mitään
Merihaka KYLLÄ hyvä sijainti, komeat maisemat
Viikki KYLLÄ mukavaa hyvää seutua
Hakuninmaa EN TIEDÄ ei sano mitään
Heikinlaakso EI turhan kaukana
Malmi KYLLÄ ihan kelpo perus alue
Kumpula KYLLÄ rauhallista seutua hyvin yhteyksin
Kurkimäki KYLLÄ maineestaan huolimatta älyttömän rauhallista, kulkuyhteydetkin ihan hyvät
Suutarila EI hieman kaukana
Ruskeasuo KYLLÄ ihan ok
Malminkartano EI huonomaineista seutua, aika kaukana
Kannelmäki EI aika kaukana, eikä mikään luksusmesta
Itä-Pasila KYLLÄ hyvät kulkuyhteydet
Oulunkylä KYLLÄ junan varrella, ok-seutua
Itäkeskus KYLLÄ yhteyksien ja palvelujen puolesta EI rauhattomuuden puolesta
Pitäjänmäki EI aika kaukana keskustasta
Kivikko KYLLÄ suht rauhallista seutua, hyvät yhteydet
Mellunmäki KYLLÄ perushyvä paikka asua, metron varrella
Vallila KYLLÄ idyllinen paikka, hyvät yhteydet