Sanokaa mihin Helsingin kaupunginosiin kannattaa muuttaa ja mihin ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tytsy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Katajanokka kyllä
Vuosaari ehkä
Kamppi kyllä
Pohjois-Haaga ehkä
Ruoholahti kyllä
Toukola kyllä
Koskela ehkä
Pukinmäki siinä ja siinä
Kontula ei
Länsi-Pasila ehkä
Tali eu
Merihaka kyllä
Viikki ehkä
Hakuninmaa ei
Heikinlaakso ei
Malmi ei
Kumpula kyllä
Kurkimäki ei
Suutarila ei
Ruskeasuo kyllä
Malminkartano ei
Kannelmäki ei
Itä-Pasila ehkä
Oulunkylä ei
Itäkeskus ei
Pitäjänmäki ei
Kivikko ei
Mellunmäki ei
Vallila kyllä

Asunut stadissa koko elämäni ja eri puolilla. En näe, että eurooppalaisittain katsottuna Helsingissä on yhtään aluetta missä ei uskaltaisi yöllä kävellä. Toki kaikki missä on ostari, metro tai juna ovat levottomampia. Esimerkiksi Hoasin Pitäjänmäen perheasunnot ovat todella rauhallisia, samoin Talin asunnot. Jos 15 min bussilla on liikaa niin silloin kannattaa harkita vain keskustaa.
Jokaisella alueella on omat erityispiirteet, niihin tutustut vain asumalla kyseisellä alueella.

Katajanokka K
Vuosaari E
Kamppi ?
Pohjois-Haaga K
Ruoholahti K, oon asunu
Toukola K
Koskela K
Pukinmäki ?
Kontula EEEEE
Länsi-Pasila E
Tali K
Merihaka ?
Viikki K, oon asunu
Hakuninmaa K
Heikinlaakso K
Malmi E
Kumpula K
Kurkimäki ?
Suutarila K
Ruskeasuo K
Malminkartano K?
Kannelmäki K?
Itä-Pasila E
Oulunkylä K, oon asunu
Itäkeskus E
Pitäjänmäki ?
Kivikko E
Mellunmäki E
Vallila ?

Laitoin kysymysmerkillä ne joista ei selkeää mielipidettä, kuten Kamppi varmaan ok ja sijainti tietty tosi keskeinen mutta liian rauhaton mun makuun. Joskus parikymppisenä olisin varmaan mielellään asunut siellä.

Katsoisin liikenneyhteyksiä (reittiopas.fi) ja niiden perusteella valitsisin vuokra-asunnon. Hesassa ei ole mitään slummialueita. Ne vuokra-asunnot, jotka ovat lähinnä palveluita ja suht lähellä asemaa (kävelymatka < 1000 m) ovat ehdottomasti parhaita.

Erinomaisia paikkoja ovat raideyhteyksien varrella olevat asunnot. Päärata on kuitenkin paras: siis Hgin puolella Puistola, Tapanila, Malmi, Oulunkylä, Käpylä, Pasila... Ja jos näistä haluaa parhaat yhteydet ja hyödyt, ottaisin kyllä tn. Malmilta vuokra-asunnon. Sieltä nopeat yhteydet joka suuntaan, mm. cityyn vain kymmenisen minsaa.