Sanokaa mikä mulla on vikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt

Vieras
Tämä minun väsymys on menny jo ihan käsittämättömäksi. Minun pitää nukkua joka päivä päikkärit että saisin edes sen verran virtaa jotta jaksan lapsen iltapesut ym. Käyn koulussa normaalisti, nukun 7-8tunnin yöunie mut silti en jaksa edes päivärutiineita.(en uskalla ajaa autoa lapsi kyydiss enää kun meinaan nukahtaa rattiin)
Minua myös välillä huimaa. Tuntuu et jotenki silmissä pimenisi.
Ja nämä vatsakivut. Ylävatsa on välillä niin kipeä ja turvonnut ja ilmaa täynnä ettei pallompaa voi olla. Ja IHAN KAAMEAT ilmavaivat.
Meillä ei ole seksiä miehen kanssa ollut moneen kuukauteen kun en jaksa alkaa millekään,ei ole voimia. En jaksa käydä kaupassa, vaan mies käy lasten kanssa kun itse en jaksa, olen liian väsynyt,
Ajattelin varata ensi viikolla lääkärille ajan..en tiedä nauraako pihalle mut käyn kysymässä.
Onko muilla ollut tämmöistä?Mikä voisi olla vialla?

Alkuperäinen kirjoittaja taru88:
oisko jonkin sortin masennus väsymys? uupumus? kannaattaa kyllä käydä lääkärissä jos siellä selviäisi jotain

uskon et mulla oli masennus jossain vaiheessa tuossa n.vuosi sitten mutta en käynyt missään mutta tämä väsymys on tällä hetkellä jotain ihan erilaista kuin sillon.sillon oli vaan voimaton olo ja sillee mut nyt oikeesti nukuttaa koko ajan...

Mene ihmeessä lääkäriin, voihan se olla ihan joku fyysinenkin juttu mikä siihen vaikuttaa. Sinuna kuitenkin miettisin myös henkistä puolta, voisiko uupumus ja masennus ilmetä eri tavalla kuin ennen?

mulla oli joku aika sitte vähän samantyyppinen ongelma, väsytti ihan vietävästi koko aika ja ihan hävetti ku ei viittiny mitään tehä... rupesin syömään vitamiineja ja rautaa nii johan jaksaa, ja oon yrittäny pitää mielen virkeenä ja oon päättäny etten nuku päiväunia ollenkaa.
Ulkoilukaan ei ois pahitteeks :) en tiiä auttoko tää mut jaksamista kuiteski :)

Syötkä tarpeeksi proteiineja, hyviä rasvoja ja b- vitamiineja? Kannattaa parilta päivältä vaikka laittaa syömiset ja ulkoilut ylös, siitä pystys hyvin katsomaan ulkoiletko riittävästi ja syötkä hyvin. Kilpirauhanen oireilee kuulemma myös noin, tosin siihen liittyy painon muutokset.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ina:
Kilpirauhasvaivaa? Keliakia? Hb alhaalla?

miten tuo kilpirauhasjutut ilmenee?laihtunu en ole, pikemminkin lihonu...

Vajaatoiminta: väsymys, selittämätön painonnousu, psyykkiset oireet (masentuneisuus), palelu, kalpeus, kuiva iho, sydänoireita ym

Kilpirauhasen vajaatoiminta ilmenee niin että on poikkeuksellisen väsynyt, lihoo, keskittymiskyky heikentynyt... Kaikki toiminnot vähän hidastuu...sydänkin lyö hitaammin.. Liikatoiminnassa kaikki toisinpäin... käy ylikierroksilla. Kantsii vaatia tutkimuksia ja jos se olisi kilpir. vajaatoiminta, niin se on helposti hoidettavissa. Eli tavallaan hyvä diagnoosi, jos nyt joku sairaus on niin tuo on yksi helpoimmista normaalitapauksissa..

Yhteistyössä