Sanokaa mitä mää teen mun mahan kanssa??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkuinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkuinen

Vieras
Laihduta. piste.

siinä se olis ninku yksinkertaisimmillaan..mutta olen ollu jo vuoden dieetillä koko ajan ja paino ei oo liikahtanu mihinkään. en ymmärrä. pitäs tehä enemmän mut ei ole voimia..oon ihan henkisesti loppu tämän mahan kanss.
näytän sille kuin olisin raskaana. ja pitkällä. maha ei ole läysä vaan kiinteä pallo tuossa edessä (ja en, en ole raskaana taas testasin). en ymmärrä miten voi olla tällainen maha.
taas tänään yksi ihminen kysyi odotanko, vastasin että en. kuten joka kerta. en jaksaisi enää.
ei jaksa tota ainasta henkistä "dieettiä", et mitä syön ja mitä en. ja joka kerta kun peilin ohi kävelen katson mahaani. huomannu oon etten enää poistu kotoa samaan malliin. tämä on se comfort zone josta on vaikea poistua.
ja olen jo ihan väsynytkin, siis fyysisesti tähän ainaiseen itkuun ja ainaiseen dieettailuun ja jokapäiväiseen puntarointiin.
haluaisin vain a)olla normaali b)hyväksyä itseni. mutta ei..
ihan kauhea turvotus vain koko ajan. mietin jos tulisini raskaaksi niin oilisi hyvä syy olla iso maha. lapsikin kysyi kerran, miksi sinulla no nuin pullea maha?no mitäs siinä. niin on.
tiedän vain etten jaksa enää henkisesti lasta tähän tilanteeseen. olen ihan poikki jo nyt fyysisestikin, saatikka vauvan kanssa. mutta pakko keksiä jotain..

Onko sulla siis ylipainoa? Onhan niitä vaikka minkämoisia kuntokuureja, ihan pelkkään vatsaankin, oletko kokeillut? Parhaan tuloksenhan niistä saa, kun ei sitä ylipainoa ja rasvaa kehossa liikaa/paljoa olisi.

Musta tuntuu, että mun vatsalihakset on jotenkin... revähtäneet tai jotain, kun mun vatsa roikkuu, vaikka olisin miten treenannut ja muualta kehosta jopa laiha, tai ainakin hoikka. Vatsa vaan roikkuu, vaikka mitä tekisin.

Oon ihan vakavissani pohtinut, että alkaisin säästää rahaa ja menisin vatsankiristykseen Tallinnallaiselle klinikalle, joskus netistä katoin, että semmonen siellä maksais 3000e :saint: Ehkä sitten, kun lapsiluku on täynnä niin tosiaan tämän toteuttaisin :whistle:

Dieetithän ei kannata, vaan elämäntapamuutos sen täytyy olla, jos hyvässä kunnossa haluaa pysyä :) Terveellistä ruokaa säännöllisin väliajoin ja siihen päälle liikuntaa, lihaskuntoa ja aerobista kuntoilua.

Tsemppiä!!! :hug:

tee vatsalihaksia päivittäin ja aloita ensin syvien vatsalihasten harjoittelu, ne ovat juuri ne lihakset jotka pitävät pömppömahan kurissa. Eli staattista pitoa esim hoover-asennossa ja kun teet vatsalihaksia pidä jatkuvasti vatsa tiukkana. Pilates on ihan loistava. Pelkkä dietti ei vie pömppöä pois. Etenkin raskauden jälkeen vatsalihakset ovat kurjassa kunnossa. Vatsalihakset ovat "laiskoja" lihaksia eli niitä pitää tehdä ihan hitosti ja antaa kunnolla poltella.

ei voi olla muilla tällainen maha ku mulla..tämä on ihan kauhea. oikeasti ihan ku 6.kuulla raskaana!!
on ylipainoakin mutta muu ei haittaa kuha sasi ton pallon pois. monet sanonu ku oon sanonu et en ole raskaana et aijaa, ku et sie muualta oo lihonu. niinpä. maha vaan pallona tuossa.
hulavanteen pyöritys ei onnistu ku en osaa, yritetty on. ruokavaliota olen muuttanu radikaalisti mut paino ei vain tipu. varmaan osaksi ei tipu tämän stressin takiakaan...
inhottava olla itsensä kanssa kun tälle tuntuu ja tältä näytän. ei ole kiva ku vanhat luokkakaverit onnittelee raskaudesta ja jopa miehen työpaikalla miestä on onniteltu. viiltää niin syvältä. ku oliski semmonen roikkuva rössö mutta ei ku kiinteä pinkeä pallo. just niinku raskaana. edes sairaalloisen lihavat ei näytä tältä, olen ihan kamalannäköinen.

Alkuperäinen kirjoittaja mama:
tee vatsalihaksia päivittäin ja aloita ensin syvien vatsalihasten harjoittelu, ne ovat juuri ne lihakset jotka pitävät pömppömahan kurissa. Eli staattista pitoa esim hoover-asennossa ja kun teet vatsalihaksia pidä jatkuvasti vatsa tiukkana. Pilates on ihan loistava. Pelkkä dietti ei vie pömppöä pois. Etenkin raskauden jälkeen vatsalihakset ovat kurjassa kunnossa. Vatsalihakset ovat "laiskoja" lihaksia eli niitä pitää tehdä ihan hitosti ja antaa kunnolla poltella.

tota piilatests oon kans miettiyn et auttaskohan. muualta ei niin olis väliks saaha pois mut maha. voikoha niitä pilates videoita ostaa jostain kotia?en halua lähteä mihinkään muualle. kävin jumpalla mutta loppu siihen kun siellä kanssa joku päivitteli kuinka ihana kun joku raskaana viitsii tulla jumppaan. itkun kanssa poistuin. enkä takas mene.

Onko se maha turvonnut vai onko se vain läskiä? Turvonneeseen mahaan kokeilisin vaikka kahden viikon hiilihydraatitonta dieettiä - siis sokerit, pasta, peruna, leipä, murot, puuro, hedelmät ja mehut pois, ja sen sijaan vihanneksia, juureksia, kalaa, lihaa ja marjoja. Se saattaa hyvinkin auttaa turvotukseen.

Ja jos se on läskiä niin suosittelen afrotanssia tai itämaista tanssia! Siellä oppii nauttimaan jokaisesta hyllyvästä lihanpalasestaan, mitä enemmän, sen parempi!

Mulla on ihan sama ongelma kun ap:llä. Vauvamaha on ja pysyy.ei auta laihdutus...maha silti jää. Ja se todellakin häiritsee elämää..piilottelen vaan kotona :(

Olen alannut epäillä että joku pitää yllä turvotusta,kun vain keksis että mikä. Maha tosiaan on sellanen kova pallo,ei mitää läskimakkaroita.

varaa aika personal trainerilta, vaikka vain yksi kerta ja pyydä katsomaan sun ruokavalio ja liikuntatottumukset, voihan olla että teet vääriä asioita...?

samaa olen miettiny itse. ihan semmosen kunnon kuntoohjaajan jos sais ja jos se auttas alkuun..mut ei ole varaa sellasiin.

kyllä pilatesvidoita löytyy vaikka millä mitoin, kannattaa googlata. Ompas mänttiä porukkaa salilla...:(

no eihän ne mänttejä ole.kunhan ihan viattomasti ihaillen totesi. ei hän voinu tietää etten oikeasti odota. ja huomaa niiden ilmeistä jotka ei sitä sano mut katsovat ja miettiivät odotanko,

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko käynyt ravitsemusterapeutin juttusilla?

tätä ajattelin kanssa. voisi olla hyvä apu hän voisi kertoa onko esim. ateriakoot ihan päälaellaan vaikka yritän syödä kunnolla.
ja joku nesteenpoistokuuri vois kans olla paikallaan. saiskoha semmosia ihan reseptillä et vaikuttais oikeesti eikä mitään luontaistuotteita..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on ihan sama ongelma kun ap:llä. Vauvamaha on ja pysyy.ei auta laihdutus...maha silti jää. Ja se todellakin häiritsee elämää..piilottelen vaan kotona :(

Olen alannut epäillä että joku pitää yllä turvotusta,kun vain keksis että mikä. Maha tosiaan on sellanen kova pallo,ei mitää läskimakkaroita.

sama täällä!just sama! semmonen kova pallo, ei makkaroita niinkun yleensä lihavilla on. en ymmärrä. mietin kans sitä turvotusta. sitä sen täytyy olla.

Mä suosittelisin kans ravitsemusterapeuttia ja ahkeraa keskivartalon jumppaa. Nestettä saa kehosta postumaan lisäämällä veden juontia, sitruksella ja liikunnalla... Ei tarvi siis lääkkeitä ottaa.

Itellä on kans isohko maha, mut aika löllö. Sitä samaa pehmosta massaa on aika tasasesti joka puolella, mut maha on pahin. Oon vaan niin huono alottaan aktiivista jumppaa. Vähän on painoo lähteny ja se on auttanu asiaa (tosin terveydellisten ongelmien takia, joten väärästä paikasta se paino) ja masu vähän pienentyny. Nyt ku olo on aika pirtee, ajattelin alkaa jumppaamaan ja käymään sauvakävelyllä sillai vähitellen... Jos liian tehokkaasti alottaa, voi tyssätä helposti. Vähitellen siis lisään rasitusta sen mukaan, kun kunto kohenee. Toivottavasti onnistuu. :)

minulla on kanssa ilmestynyt aivan kamala pallomainen maha ja kaikelisäks son ihan kivikova ! Kaverit kyselleet oonko raskaana, mutt ei en ole, menkat tulee normaalisti joka kk... Pidettävä hieman löysempiä vaatteita ettei tämä hirveä pallo näkyisi :s

Yhteistyössä