Sanokaa mitä te tekisitte (liittyy pettämiseen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli tilanne on se, että mieheni petti minua reilu vuosi sitten. Nainen oli molempien tuttu, ei mikään läheinen kaveri, mutta sellainen tuttu. Minä kuitenkin tykkäsin tästä naisesta ja olisin halunnut tuntea hänet paremminkin, mutta luonnollisestikin se homma jäi sitten.

Yksi kerta, kännissä ja mieheni näitä joista en itse eikä kukaan ulkopuolinenkaan olisi sitä uskonut.

Itse pettämistä en nyt kaipaa puitavan. Se on ollutta ja mennyttä ja me olemme sen sopineet ja olen anteeksi antanut.

Mutta minulla on jo pitkään ollut tunne, että haluaisin myös, että tämä nainen saisi tietää että olen antanut anteeksi. Toki hän tietää, että olen antanut miehelleni anteeksi, mutta tahtoisin jotenkin sanoa antaneeni hänellekin anteeksi.

Nyt viime kuukausina olen nähnyt useita kertoja unta, jossa olen tämän naisen kanssa jossain ja yritämme kovasti puhua, mutta se ei onnistu. Tilanteet on erilaisia, mutta emme pysty puhumaan aina siitä syystä, että paikala on joku muukin. Joudumme siis joko puhumaan unessa niitä näitä tai sitten emme saa puhuttua mitään. Unessa minulla on todella vahva tunne siitä, että minun pitäisi saada puhua hänen kanssaan. Ja aamulla herättyäni se tunne on edelleen.

Tarkoittaako tuo uni jotain? Mitä te itse tekisitte asian suhteen tai miten toimisitte? Ja ylipäätään - mitä voin sanoa tai miten ilmaista asiani hänelle? Ja olenko ihan naurettava kun mietin tälläistä?

Niin ja tämä nainen myös on jatkanut miehensä kanssa yhdessä lopulta.

Miksi haluat naisen saavan tietää, että olet antanut anteeksi? Luuletko, että naista kiinnostaa? enkä siis meinannut kettuiluna, vaan ihan miettisin omalle kohdalle.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Miksi haluat naisen saavan tietää, että olet antanut anteeksi? Luuletko, että naista kiinnostaa? enkä siis meinannut kettuiluna, vaan ihan miettisin omalle kohdalle.

En tiedä... osittain noiden unien takia ja osittain vain sen takia, koska minusta tuntuu siltä. En osaa tarkkaan selittää.

Ja yksi syy on se, että tämä on pieni paikkakunta ja joudumme jatkuvasti tilanteisiin joissa törmäämme toisiimme. Meillä on myös molemmilla samana vuonna syntyneet lapset a kun ne tuosta kasvavat niin väistämättä näitä tilanteita tulee lisää.

No mulle ois ihan sama jos joku ois antanu mulle anteeks :D siis jos oisin ollu se toinen nainen. Eri asia tietty jos se ois ollu joku tosi hyvä ystävä, mutta ei ois varmaan muuten kiinnostanu

Itse antaisin asian olla. Jos kykenet olemaan vielä väleissä hänen kanssaan, niin tervehdi tms. Ei siitä anteeksiannosta ehkä kauhean suurta show'ta kannata tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
No mulle ois ihan sama jos joku ois antanu mulle anteeks :D siis jos oisin ollu se toinen nainen. Eri asia tietty jos se ois ollu joku tosi hyvä ystävä, mutta ei ois varmaan muuten kiinnostanu

Niin että sinulle on ihan sama, että mitä sinusta ajatellaan ja teoistasi? Tämä nainen kuitenkin itse pyysi minulta anteeksi silloin "alkutilanteessa" ja muutti sitten sanojaan, sanoi ettei hän voi pyytää anteeksi, mutta että hän on pahoillaan.

Itse antaisin asian olla. Jos kykenet olemaan vielä väleissä hänen kanssaan, niin tervehdi tms. Ei siitä anteeksiannosta ehkä kauhean suurta show'ta kannata tehdä.

Enpä showta ajatellutkaan... Ajattelin ehkä, että haluaisin sanoa hänelle, että toivoisin meidän pystyvän olemaan tekemisissä ns. normaalisti. Tai siis ilman, että hän tuntee siitä "pakokauhua" kun olemme väkisinkin välillä samassa tilassa. Haluaisin siis, että hän tietää voivansa olla ihan normaalisti sielä missä minäkin olen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Enpä showta ajatellutkaan... Ajattelin ehkä, että haluaisin sanoa hänelle, että toivoisin meidän pystyvän olemaan tekemisissä ns. normaalisti. Tai siis ilman, että hän tuntee siitä "pakokauhua" kun olemme väkisinkin välillä samassa tilassa. Haluaisin siis, että hän tietää voivansa olla ihan normaalisti sielä missä minäkin olen.

En nyt kirjaimellisesti meinannutkaan show'ta vaan juurikin, että aloitat tervehtimään jne

Mä uskoisin että sä näet unta tilanteesta siksi että sulla on joku alitajuinen tarve sitä purkaa. Sieltähän unet juurensa juontaa, alitajunnasta. Jos susta tosiaan tuntuu että sun täytyy hänen kanssaan puhua ja haluat sanoa anteeksiantaneesi, sun täytyy järjestää tilanne jossa pääsette keskustelemaan. Ehkä ne unetkin sitten loppuu :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

En nyt kirjaimellisesti meinannutkaan show'ta vaan juurikin, että aloitat tervehtimään jne

Kyllä me olemme tervehtineet toisiamme ihan normaalisti ja muutamia sanoja vaihtaneetkin joskus. Ja silloin alkuvaiheessa puhuimme muutaman puhelun verran.

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Mä uskoisin että sä näet unta tilanteesta siksi että sulla on joku alitajuinen tarve sitä purkaa. Sieltähän unet juurensa juontaa, alitajunnasta. Jos susta tosiaan tuntuu että sun täytyy hänen kanssaan puhua ja haluat sanoa anteeksiantaneesi, sun täytyy järjestää tilanne jossa pääsette keskustelemaan. Ehkä ne unetkin sitten loppuu :)

Ehkä. Mutta esimerkiksi mieheni kanssa en koe mitään tarvetta puhua asiasta. En siis jaksa enää jauhaa siihen pettämiseen liittyen mitään asioita. Mutta sitten jos olen tämän naisen jossain nähnyt niin olen kyllä miehelleni maininnut, että xx oli siellä myös ja juteltiin muutama sananen ohimennen jne.

kyllä mä sinuna sitten tekisin asialle jotai... en ihan tajuu näitten kommentteja täällä.. kai se on tämä kulttuuri että tunteista ei puhuta jne.. marssit vaan rohkeasti ja kerrot että sulla on kova tarve kertoa hänelle että olet sinut menneiden kanssa. ja että toivot että voitte olla tekemisissä. ei siinä ole munmielestä mitään noloa tai outoa.

Mä olen sitä mieltä että yks kännipano sinne tai tänne, mitäpä noista, kaikille sattuu ja tapahtuu kummallisia asioita ja varsinkin kännissä. Toisille sitten sattuu niitä rinnakkaissuhteita ja kakkosnaisia, eikä nekään läpeensä voi pahoja ihmisiä olla.

Mun mielestä noissa tilanteissa pettävä osapuoli on anteeksipyynnön velkaa omalle kumppanilleen, ja asia on heidän välisensä.
Tästä syystä kokisin asettavani itseni muiden ihmisten yläpuolelle ja olevani suorastaan nokkava, jos lähtisin tilittämään antavani anteeksi ihmiselle, joka multa ei varsinaisesti ole anteeksi edes pyytänyt/jolla en kokisi olevan varsinaista syytä pyytää minulta henk.koht anteeksi.

Tekisin ihan vaan käytökselläni selväksi (moikkaamalla, olemalla peruskohtelias tms.) noissa pakollisissa tilanteissa, että asia on -jos ei unohdettu-, niin käsitelty.

Yhteistyössä