Sanokaa nyt että olen vaan ylihysteerinen! Vai mitä te tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kerrohan, kun löydätte syyn oireelle!

mulla itsellä on ollut samanlaisia oireita ala-asteelta lähtien, nyt olen 25v. yleensä kipu tulee mulla oikean korvan yläpuolelle, vähän takaraivoon päin. kipu kestää muutamia sekunteja, mutta kipu on todella voimakasta ja lamauttaa hetkeksi.

aiemmin "kohtauksia" tuli useita päivässä, nykyään voi mennä vuosikin, ettei tule yhtään..

olen siis perusterve, en ole ollut tutkimuksissa kyseisen vaivan takia. kipulääke ei auta, koska ei ehdi vaikuttaa, kipu kestää tosiaan vaan hetken ja sen jälkeen olo on aivan normaali.

Alkuperäinen kirjoittaja mihan:
kerrohan, kun löydätte syyn oireelle!

mulla itsellä on ollut samanlaisia oireita ala-asteelta lähtien, nyt olen 25v. yleensä kipu tulee mulla oikean korvan yläpuolelle, vähän takaraivoon päin. kipu kestää muutamia sekunteja, mutta kipu on todella voimakasta ja lamauttaa hetkeksi.

aiemmin "kohtauksia" tuli useita päivässä, nykyään voi mennä vuosikin, ettei tule yhtään..

olen siis perusterve, en ole ollut tutkimuksissa kyseisen vaivan takia. kipulääke ei auta, koska ei ehdi vaikuttaa, kipu kestää tosiaan vaan hetken ja sen jälkeen olo on aivan normaali.

Meillä lapsella on myös tuossa oikea korvan kohdalla, takaraivoon päin mutta alassuuntaisesti. Eli enemmänkin niskan kohdalla. Ja niskaansa valittaakin. Oletko koskaan ajatellut että tutkituttaisit tuon? Tai oletko puhunut lääkärille asiasta?

Minä myös veisin lapsen yksityiselle lääkärille (mukaan paperit aiemmista tutkimuksista). Ja kysyisin neuvoa. Kummallista sitä yhtä kuvausta nyt noin kauheasti pantata.

Googletin taas tuollaisilla oireilla ja yllättävän monella ihmisellä on äkillisiä vihlaisuja ollut. :o Monella vaikuttaisi että on johtunut niskoista. Hmh, voiko noin pienellä olla jännitysniskaa (kun joku tässä ehdotti)?

Alkuperäinen kirjoittaja tää äiti:
En lukenut kuin aloituksen, mutta mikäli lapsi ei ole vielä käynyt neruologilla niin hänet sellaiselle veisin.

Tuolla luki että neurologon konsultaation jälkeen lapselle määrätty Pronaxen-kuuri jonka jälkeen vihlaisut loppuneet. Ja nyt tulleet taas.

mä oon kärsinyt tuosta kuvaamastasi sähköiskumaisesta vihlaisusta ihan pienestä pitäen, jolloin terkkarissa röntgattiin eikä mitään löytynyt. Mulla tulee vihlasu yleensä kun käännän päätä nopeammin sivulle, jalat meinaa lähteä alta ja silmissä sumenee... jomottaa muutaman hetken ja sitten on ohi. Kiusallinen ja jopa vaarallinen vaiva sinänsä, mutten ole sen kanssa viitsinyt neurologillekkan lähteä, kun tulee maksamaan kelakorvaustenkin jälkeen aikas paljon. Toivottavasti teillä asia selviää ja pääsette eroon tästä kamalasta kipuilusta.

Alkuperäinen kirjoittaja kukka:
mä oon kärsinyt tuosta kuvaamastasi sähköiskumaisesta vihlaisusta ihan pienestä pitäen, jolloin terkkarissa röntgattiin eikä mitään löytynyt. Mulla tulee vihlasu yleensä kun käännän päätä nopeammin sivulle, jalat meinaa lähteä alta ja silmissä sumenee... jomottaa muutaman hetken ja sitten on ohi. Kiusallinen ja jopa vaarallinen vaiva sinänsä, mutten ole sen kanssa viitsinyt neurologillekkan lähteä, kun tulee maksamaan kelakorvaustenkin jälkeen aikas paljon. Toivottavasti teillä asia selviää ja pääsette eroon tästä kamalasta kipuilusta.

Millä tavalla koet vaivan vaaralliseksi? Itse koen lähinnä että on ilkeän tuntuinen muttei vaarallinen.

Palailen jälleen. :ashamed:

Vein tytön lääkäriin viime kerralla kun minua niin huoletti nuo vihlaisut. Lääkäri määräsi jälleen viikon Pronaxen-kuurin jonka jälkeen vihlaisut taas loppuivatkin. Yksi terveydenhoitaja sanoi minulle että hän on koko ikänsä saanut samanlaisia, erittäin kipeitä vihlaisuja, jotka menee hetkessä ohi. Ja että myös hänen sisarensa on saanut samanlaisia. Onko sitten perinnöllisiä?

Nyt on tyttö pariin otteeseen sanonut että niskoihin taas vihlaisi mutta ei käy vissiinkään kovinkaan kipeää koska ei itke tai muuta, mainitsee vaan asiasta.

Nostelenkin siksi kun haluan vielä kysyä että joilla tällaista on ollut, niin onko muilla sukulaisilla ollut?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti :
Palailen jälleen. :ashamed:

Vein tytön lääkäriin viime kerralla kun minua niin huoletti nuo vihlaisut. Lääkäri määräsi jälleen viikon Pronaxen-kuurin jonka jälkeen vihlaisut taas loppuivatkin. Yksi terveydenhoitaja sanoi minulle että hän on koko ikänsä saanut samanlaisia, erittäin kipeitä vihlaisuja, jotka menee hetkessä ohi. Ja että myös hänen sisarensa on saanut samanlaisia. Onko sitten perinnöllisiä?

Nyt on tyttö pariin otteeseen sanonut että niskoihin taas vihlaisi mutta ei käy vissiinkään kovinkaan kipeää koska ei itke tai muuta, mainitsee vaan asiasta.

Nostelenkin siksi kun haluan vielä kysyä että joilla tällaista on ollut, niin onko muilla sukulaisilla ollut?

Meillä on minulla ja isälläni, muulla perheellä ei. Koko ikäni oon niistä kärsinyt jostain ala-asteiästä lähtien. Sitä en tiedä sanoa milloin on isällä alkaneet. Välillä voi mennä viikkoja ettei vihlaise kertaakaan ja joskus on päivittäistä. Ei ole ikinä löytynyt syytä. Mitään kummempia tarkempia tutkimuksiakaan tosin ei ole kummallekaan tehty, mutta hengissä ja terveitä ainakin ollaan molemmat. =) Ikävä vaiva mutta kyllä sen kanssa elää, kipu on niin lyhytaikaista kerrallaan.

Yhteistyössä