Sanokaa nyt se ohje, knorrin sipulikeittopussien taka oleva lihapullien ohje!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dih

Vieras
Eli siis, ostin knorrin sipulikeittopussin ja naudan jauhelihaa. Siinä pussin takana ei ollutkaa enää sitä lihapullien ohjetta mikä siinä on ollut. Muistaako kukaan miten se meni? Ei tullut mitään kermaviiliä. Vettä ja korppujauhoja, tais tulla 1muna mutta paljoko noita vettä ja korppujauhoja jne????????????

siitä tulee helposti hyvät pyörykät... mä laitan aina sip.keittopussin,2dl rahkaa ja 2rkl korppujauhoa/400g j-lihaa,maustepippuria laitan kanssa,ku sit tulee,ihan kuin mummun pyöryköitä.

Laitan aina summassa aineet ja aina tulee hyvää. Laita se sipulipussillinen ja vettä tai maitoa tai kermaa noin pari desiä. Sinne sitten n. desi korppujauhoa. Itse en aina laita edes korppujauhoa lainkaan, sit laitan suhteessa taas vähempi sipulikeittoainesta, ettei tule liian suolaista. Tuo pussin suhde tais olla 1 pussi/400g jauhelihaa. Kananmunaa en laita koskaan lapsen allergian vuoksi.

sipulikeittopussin ohje:

1 pussi sipulikeittoaineksia
1 dl korppujauhoa
2,5 dl ruokakermaa
400 g jauhelihaa
1 kananmuna

sekoita sipulikeittoainekset, korppujauho ja ruokakerma, anna turvota hetki. Lisää jauheliha ja kananmuna.

Itse olen lisännyt vielä parmesanijuustoraastetta. Näistä tulee oikeasti hyviä, ei metallisen makuisia kuten monet "liian kovat" lihapullat!

Yhteistyössä