Sanokaa,onko se oikeasti pieni juttu mistä olen huolissaan,raskausajan stressistä?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Ooksä raskaana?

En ole =) Mutta olin =)
Jos et ole raskaana, niin miksi sitten asiaa murehdit? Vai ajatteletko siis, että aiempi stressisi olisivaikuttanut sun lapsiisi?
juu,että olisi vaikutanut tai siis että vaikuttaa,kun en halua mitään tuhoja lapselle,sen takia että silloin oli vaikeita

Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:
Me näimme livenä ja silloin saat purkaa niin paljon kuin vaan voit ja pystyt purkautumaan .Ja mä oon oon hiljaa kuin seiväs

Mä on livenä todella ujo,jos näen ensimäistä kerta ihmistä :D :snotty: toivottavasti että edes yks sana tulee suusta :D :hug:

Sekin parempi kuin 0 sanaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
enemmän haittaa t6ulee kun sä stressaat ja ne huomaa sitä nyt. koskaan ei oo liian myöhäistä korjata virheet. :hug: :hug: :heart:

juu,näin on,mutta miten pääsen yli huolista? :/ Mä sanoinkin lääkärille että ne on pakkoajatuksia,mutta hän ei,ei et sä lääkitystä tarvi :/

Me näimme livenä ja silloin saat purkaa niin paljon kuin vaan voit ja pystyt purkautumaan .Ja mä oon oon hiljaa kuin seiväs

Mä on livenä todella ujo,jos näen ensimäistä kerta ihmistä :D :snotty: toivottavasti että edes yks sana tulee suusta :D :hug:

:D :hug:

enemmän haittaa t6ulee kun sä stressaat ja ne huomaa sitä nyt. koskaan ei oo liian myöhäistä korjata virheet. :hug: :hug: :heart:

juu,näin on,mutta miten pääsen yli huolista? :/ Mä sanoinkin lääkärille että ne on pakkoajatuksia,mutta hän ei,ei et sä lääkitystä tarvi :/

auttaisko jos puhuisit lastenlääkärin kaa. se varmaan kertois sulle että kaikki on hyvin. =)

juu,että olisi vaikutanut tai siis että vaikuttaa,kun en halua mitään tuhoja lapselle,sen takia että silloin oli vaikeita
Mennyttä' mikä mennyttä, et sä siihen enää voi vaikuttaa. Mutta en ihan usko tuohon, että äidin raskauden aikainen stressi vaikuttaisi jotenkin vahingoittavasti lapseen. Ja josniin olisikin, lapsen syntymän jälkeen sulla on monia vuosia aikaa korjata mahdollinen vahinko.

:D :hug:

Eikä tarvi kiun käsimerkein sanoa hown :D

auttaisko jos puhuisit lastenlääkärin kaa. se varmaan kertois sulle että kaikki on hyvin. =)
joo ,mä ajattelinkin,mutta onko joku tommonen asintuntija joka tietä näistä jutuista?voin mennä vaikka mihin :D jos se helpotta olo tai no varmasti helpottaa

Stressi aiheuttaa jatkuva ( mm)kortisoli ja noradrenaliini hyökkäyksen elimistössä. Tämä tuhoaa hippokampuksesta tärkeää muisti- ja oppimuskeskussolustoa ja tästä on aika vakavia seuraamuksia. Sitä en osaa sanoa vaikuttaako vauvaan. Eikö sitä juuri tutkita suomessa *muistelee* Varmaan jos olet huolissasi niin kannattaa kysyä asiantuntijoilta. Täällä saat vaan päähänsilittelyö ja vastauksia: "ei mikään vaikuta mihinkään.. ole huoleti". Todennäköisesti haluat oikeita vastauksia eikä valheita ja tyhjänä perustuvia oletuksia.

Mutta varmaan voi korjata monella asialla. Ei varmaan kannata stressata ennen kuin tietää paremmin vai mitä! Ja kaikkia vaikutuksia ei voi edes tietää koskaan hyvässä ja pahassakaan sillä ei ole mihin verrata. Pääasia että lapsi kasvaa onnellisena ja ei itse stressaa liikoja.

Mennyttä' mikä mennyttä, et sä siihen enää voi vaikuttaa. Mutta en ihan usko tuohon, että äidin raskauden aikainen stressi vaikuttaisi jotenkin vahingoittavasti lapseen. Ja josniin olisikin, lapsen syntymän jälkeen sulla on monia vuosia aikaa korjata mahdollinen vahinko.

Miten voin sitten korjata? =)
Mutta kuitenkin on varma aika vähän äitiä jotka stressaavata eikö?Aina kun näen odottaja jossain niin he ovat niin onnelisia tai toki minullakin oli tommoset hetket että olen onnellinen,mutta se oli enemmän alkuraskaudessa vaan

Yhteistyössä