Sanokaa rehellisesti *kuva*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nolo:
Mä olisin halunnut rehellisiä vastauksi, en mitään vauvaonnitteluja, niiden läpi paistaa että maha on kamala. :(

Höpö höpö.
Kaikkien mahat on tuollaisia tai isompiakin, jotka ovat vauvan saaneet.
Se on totta, että sitä mahaa on vähän ja siinä on arpia, mutta se on NORMAALIA ja ihan TAVALLISTA!!! Kukaan ei pysty saamaan vauvaa ilman, ettei mahaan tule muutoksia! Sinä olet liian kriittinen, liian pian.
Onko sinulla edes se lihasten välinen aukko mahassa umpeutunut vielä? Ellei, sinun ei edes saa vielä jumpata vatsalihaksia, muuten se aukko ei mene kiinni ikinä!!!

Mä kyl sanoin jo rehellisen mielipiteeni, et vatsa on hyvin palautunut/ palautumassa ja arvet kyl kutistuu ja vaalenee. Ja kuten joku sanoi, lähtötilanteeseen palaaminen ihmisestä riippuen kestää joko kauan tai vähän. Toisaalta palautuuko synnyttäneen kroppa koskaan samanlaiseksi kuin ennen, en tiedä koska omani on edelleen aika röllykkä :D

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Miks kukaan haluaa edes kysyä omasta mahasta mielipiteitä jollakin palstalla?
Eikö se ole pääasia että itse ja oma mies tietää mitä vaatteiden alla on, pitääkö koko kansalle näyttää.
Kyllä ne arvet vaalenee,usko pois.
Mut ei kannate ihmeitä odottaa kun synnytyksestä vähän aikaa.

Monet naiset käyttävät bikiineitä kesällä, joten se maha silloin näkyy.
Ehkä joo jos elettäis jossain arabimaassa niin mahaa ei näkis kukaan muu kun oma mies.

Raskausarpia kenenkään on ihan turha nolostella, niitä löytyy ihan kaiken ikäisiltä, sukupuoleen katsomatta. Itse sain ensimmäiset teininä kun aloin nopeasti saada muotoja. Inhosin ja häpesin niitä vuosia, kunnes vasta äitiyden myötä opin sietämään niitä. Muiden arvet ei mua ole koskaan häirinnyt, vaikka niitä katukuvassa usein näkee.
Arvet vaalenee ajan kanssa. Ja ainakin mulla on jokaisessa raskaudessa pamahtaneet ne arvet enimmäkseen vatsaani vasta synnytyksen jälkeen, kun maha on muuttunut löysäksi löllöksi.
Mutta en suostu häpeämään mahaani (joka on huomattavasti isompi mitä ap´n) enkä arpiania (vaikka ne kolmannen vauvan jälkeen juovittivat vatsatatuointini).

Arvet yleensä vaalenee. Ja se nahkakin palautuu, ainakin jonkin verran jossei kokonaan.
3kk on tosi lyhyt aika, ottaen huomioon että siihen venymiseenkin meni tosiaan se 9kk.

Turha sitä tuossa vaiheessa on surkutella, kun tuskin se tuollaiseksi jää. Ja jos jää, niin ei sillonkaan surkutella kannata, vaan kantaa ne lapsen jättämät jäljet ylpeydellä =)

tällaisia pullia ne ex-vauvamahat on, ei auta kuin odottaa ja jumpata :)

Mulla ei oo mahassa yhtään raskausarpia mutta paksuutta sen sijaan on ja tollanen ihana löllö edessä. En vois kuvitellakkana vetäväni bikineitä päälle kesällä mut eipä sillä niin väliä kun on niin ihana tulos:

:heart: :heart: :heart: :heart:

rehellisesti sanoen maha on karsea, eikä todellakaan kaikille tai läheskään kaikille tule arpia, mutta senhän saa piiloon, mikä pakko on laittaa bikinit, monellekin kokouimapuku on parempi vaihtoehto

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
rehellisesti sanoen maha on karsea, eikä todellakaan kaikille tai läheskään kaikille tule arpia, mutta senhän saa piiloon, mikä pakko on laittaa bikinit, monellekin kokouimapuku on parempi vaihtoehto

Niinpä.

tänä kesänä on muuten myynnissä ihan sika hienoja kokouikkareta!! Täytyy käydä ostaan kun en itekkään enää kehtaa bikineissä mennä. Ai niin ja toi pömppö katoo kyllä tosta eikä tarvii ees mitään ihmeitä tehä.

Alkuperäinen kirjoittaja Susanna:
Mä olisin halunnut rehellisiä vastauksi, en mitään vauvaonnitteluja, niiden läpi paistaa että maha on kamala. :(

Höpö höpö.
Se on totta, että sitä mahaa on vähän ja siinä on arpia, mutta se on NORMAALIA ja ihan TAVALLISTA!!! Kukaan ei pysty saamaan vauvaa ilman, ettei mahaan tule muutoksia! Sinä olet liian kriittinen, liian pian.
Onko sinulla edes se lihasten välinen aukko mahassa umpeutunut vielä? Ellei, sinun ei edes saa vielä jumpata vatsalihaksia, muuten se aukko ei mene kiinni ikinä!!!

Ap kysyi että rehellisesti ja Susannan teksti on kaikkea muuta kuin rehellinen. Toki muutoksia tulee, monilla vain väliaikaisia eikä kaikille tule arpiakaan.

Ja mitä se ap sitten haluaa kuulla, tuskin se mitään auttaa jos totean että hirveältähän tuo näytti, lähinnä nuo arvet (jotka kuulemma haalenee) Kovin pömppähän tuo maha ei ole eli timmiksi sen voi saada ja tuskin vaatii kovin paljoa töitäkään, kun ei ole kovin iso nytkään. Synnytyksestä vasta 3kk joten stressiä ei kannattane ottaa, itse olen noudattanut sitä että vatsan treenaus aikaisintaan 6kk synnytyksestä. Ja aplle vielä rehellisesti sekin, että ihan hyvin voit vetää bikinit niskaan tänä kesänä ja jatkossakin!

Alkuperäinen kirjoittaja Susanna:

Höpö höpö.
Mun on pakko sanoo, että esim. mulla ei ole yhdestäkään raskaudesta tullut raskausarpia. Ja maha on palautunut littanaksi.

Jos arvet oikeasti haittaa ihan hirveästi, voi niitä jollain hoidolla vaalentaa, etenkin nyt kun ovat vielä tummia. En ikäväkseni muista mikä hoito on kyseessä, mut tyyliin joku ir-hoito tms. Kannattaa ottaa selvää jos itseä asia pahasti vaivaa.

Ihmetyttää vähän, jos ap:tä itseään harmittaa minun mielestä varsin normaali vatsansa, luuleeko joku että "onneksi olkoon, olet äiti ja saat nyt vaan kestää inhoamaasi vatsaa" kommentit? Tarkoitan, et ihan kuin omasta mielestä ruma vatsa sitä paranis onnittelemalla. Ihan kuin raskasuarvet olis jotenkiin kunniamerkki siitä, että on saanut lapsen.

Sivukuvasta noteerasin heti että vyötärö sulla on kyllä varsin kapea. Maha näyttää ihan tuikitavalliselta varsin tuoreen äidin mahalta. Kyllä ne arvet haalenevat, sinuna en olisi yhtään huolissani.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Ihmetyttää vähän, jos ap:tä itseään harmittaa minun mielestä varsin normaali vatsansa, luuleeko joku että "onneksi olkoon, olet äiti ja saat nyt vaan kestää inhoamaasi vatsaa" kommentit? Tarkoitan, et ihan kuin omasta mielestä ruma vatsa sitä paranis onnittelemalla. Ihan kuin raskasuarvet olis jotenkiin kunniamerkki siitä, että on saanut lapsen.

Juu ei ne lohduta, enkä ole niistä ylpeä vaan ajattelen että lapsen (ihanan sellaisen) sain mutta mukana tuli jotain negatiivistakin.

Yhteistyössä