sanokaapa nyt suoraan mitä ajattelette meidän parisuhteesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja amy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

amy

Vieras
meillä on ikäeroa 15 vuotta. minä olen 20 ja mies 35. yhdessä ollaan oltu jo kohta 4,5 vuotta ja suunnitellaan naimisiin menoa ja lapsen hankintaa. miehellä on aivan ihana perhe ja suku ja he ovat ottaneet minut hyvin vastaan, mutta minun perheeni ja sukuni eivät voi hyväksyä miestäni laisinkaan. :( heidän mielestään mieheni on aivan liian vanha minulle ja meidän ei kannata mennä naimisiin, koska eroamme aivan varmasti. mieheni on siis ulkomaalainen eivätkä he voi hyväksyä sellaista. :(

Ehkä ymmärrän perheesi näkökulman nyt, kun aloin laskeskelemaan, että 3-kymppinen mies on alkanut seukkailemaan 15-vuotiaan tyttösen kanssa. Onhan se melkoista. En minä äitinä saattaisi sellaista kovin helpolla niellä.

Mutta eipä onni ja rakkaus saati pysyvä parisuhde katso aina ikää.

Mitä teistä nyt pitää ajatella? Onhan teillä pikkasen ikäeroa, mut ei kai se maailmaa kaada, ootte kuitenkin ollu yhdessä jo monta vuotta. Tosi ikävää ettei sun perhe voi hyväksyä sun miestä, ja vielä ikävämpää jos ei ne voi hyväksyä teidän tulevia lapsia. Itse päätätte omista elämistänne ja muiden mielipiteillä ei ole mitään väliä.

Jenkeissä miehesi olisi päässyt siihen Pedon jäljillä-ohjelmaan. Siis siihen, missä miehet etsivät seuraa netistä 12-15v teineistä, sitten olisi tullut poliisisetä ja vienyt putkaan.

No meilläkin on 15v ikäeroa (tosin olin kyllä ihan täysikäinen kun alettiin seurustella...).
Yhdessä on oltu kohta 10v, josta naimisissa 8v ja kaksi lastakin on saatu.
Harmi jos perheesi ei hyväksy suhdettanne, meillä ei semmosia ongelmia ole koskaan ollu. Ja vaikka jollain olis jotain meidän seurustelua jne. vastaan ollutkin, niin oon sen verran itepäinen etten varmasti olis moista p-puhetta kuunnellu...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä kolmekymppinen mies on tehnyt 15v lapsen kanssa..?

No äläpä... Tuo on jo aika ällöttävää.

Ap:n kannattaa pitää mielessä, että miehellä saattaa olla mieltymys erittäin nuoriin tyttöihin. Ja raskaudenaikaiset muutokset naisessa + yleinen vanhentuminen saavat aikaan sen, että mies voi haluta vaihtaa taas nuorempaan. On ltuttavapiirissä tällainen äijä, vaihtaa 5-10 vuoden välein aina nuorempaan naiseeen. Nyt tyyppi on 50 v. ja kierroksissa alle 20 v. nainen. Naisilla tietty syy, miksi kiinnostuvat tästä miehestä.

Minä ymmärrän sinun perhettäsi.

Jos oma 15v tyttäreni tulisi sanomaan, että seurustelee 30v ulkomalaisen miehen kanssa niin silloin se mies saisi sellaisen lähdön, että ei jäisi kuin tuulenvire kun se ukko olisi poliisin huostassa.

Harkitse nyt vielä, olet nuori ja elämä edessä.
Löydät mukavan ikäisesi pojan ja tulevaisuudessa mahdollisesti lapsia.

Se, mitä suku ajattelee, on täysin yhdentekevää. Itse te tiedätte millainen suhteenne on.

Joo, on aika outoa että 30 v mies seurustelee 15 v tytön kanssa, mutta olette te ehtineet jo pienen ikuisuuden yhdessä olla, eli tuskin mies pelkkää sakkolihaa halusi.

Mitä avioeroon tulee, niin yks ja samahan se on, minkämaalaisesta ja -ikäisestä miehestä tulevaisuudessa eroaa, jos eroaa.

Nuoruutesi näkyy mun mielestä siinä, että mietit liikaa perheesi sanomisia. Olet jo aikuinen, joten voit elää omaa elämääsi, tehdä omat päätöksesi, ja jos suku ei niitä hyväksy niin eipä heidän hyväksyntäänsä kukaan kaipaakaan. Itse he siinä häviävät.

Saanko kysyä, onko tämä mies muslimi?

En ole mikään rasisti (ikä tai kansallisuus sellainen), minulla on itsellänikin 10 vuotta vanhempi ulkomaalaistaustainen mies.

Tietämättä mistä ap:n mies on kotosin niin väittäisin et monissa kulttuureissa 15v tytöt on kypsempiä ihan henkisestikin kun suomalaiset tytöt. Eli miehellä ei varmaan ole mitään nuorten tyttöjen himoa.

Tulee aika.. Inha fiilis, että siä oot ollu 15 ja mies 30...
Eli ymmärrän kyllä sitä, miksi oma sukus on teidän liittoa vastaan

Siä oot vieläkin niin nuori..

Mutta voittehan työ kokeilla, jos se teidän avioliitto toimis...

Ap, asuuko mies Suomessa, vai jossain ulkomailla?

Jos hän asuu ulkomailla, niin ymmärrän sukusi asenteen. Jos hän on jo Suomessa, niin ei pitäisi olla pelkoa siitä, että hän olisi vain oleskeluluvan perässä.

Onhan teillä aikalailla tota ikäeroa. Tuli mieleen et eihän siinä oo käyny niin, et haet turvallista aikuista rinnallesi ja olet tavallaan "jäänyt kiinni" tähän mieheen? En tarkoita loukata missään tapauksessa, itse teette ratkaisunne ja toivotan onnea. Äitinä kyllä yrittäisin "suojella" tytärtäni mutta jos molemmat oikeasti olisivat tosissaan niin hyväksyttävähän se olisi ja toivottava ja toivotettava kaikkea hyvää omalle lapselleen ja hänen puolisolleen ja nieltävä hiljaa ennnakkoluulot.

Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Tietämättä mistä ap:n mies on kotosin niin väittäisin et monissa kulttuureissa 15v tytöt on kypsempiä ihan henkisestikin kun suomalaiset tytöt. Eli miehellä ei varmaan ole mitään nuorten tyttöjen himoa.

ja monissa kulttuuriessa on aivan normaalia että mennään alle täysi-ikäisenä naimisiin, tai että ainakin nainen voi olla esim. 15 v

Kyllä mustakin olis kamalaa jos mun 15v tytär alkaisi seurustella 30v miehen kanssa, mutta koska teidän suhde on jatkunut jo noinkin pitkään ja nythän sä olet täysi-ikäinen, niin mitä kellään on sanomista. Mä tiedän yhden tapauksen missä tytär ( silloin joku 15-16v) vei äitinsä miesystävän (pitkälti yli 30v) Sen tytön isä ainakin aikoi silloin haastaa miehen oikeuteen, mutta en tiedä miten lopulta kävi. Nyt kuitenkin ovat olleet yhdessä lähes 10v, eikä heidän ikäero enää tunnu miltään, ihan tavallinen pariskunta ovat.

Vaikka nyt olet jo täysi-ikäinen, ni tietty se on vanhempiis jättänyt jäljet, että joku 3-kymppinen on ollut heidän teininsä kanssa. Eihän se seikka mihinkään muutu, vaikka nyt oletkin 20v. Eli ymmärrän kyllä vanhempias täysin.
Ja se, että mies on edelleen kanssasi, ei tosiaan tarkoita, etteikö sakkoliha silti voisi kiinnostaa. Suurinosa niistä pedon jäljillä- tyypeistäkin on naimisissa jonkun ihan vanhemman ku 15vee kanssa, tok tok...
Kyllä mä sinuna nyt miettisin ja kovasti.

Siitä vaan,jos siltä tuntuu :)
Mulla ja mun miehelläni on 10 vuotta ikäeroa.
Tutustuttiin,kun olin 16 ja hän 26.
Myöskin mieheni on ulkomaalainen.
Olllaan oltu 4 vuotta yhdessä ja meillä on 2.5 vuotias poika :)
Eikä kyllä kaduta pätkääkään!
Sukulaiset ovat hyvin hyväksyneet meidät alusta lähtien.

Mä luulen, että meidän tyttärillä ei olis mitään toivoa pitää yllä seurustelusuhdetta 15-vuotiaina 30-vuotiaisiin miehiin. Minusta suhde on jo alunalkaen epätasa-arvoinen ja mies epäkypsä/epänormaali, kun etsii noin nuorta tyttöä. En ihmettele, etteivät vanhempasi hyväksy.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saanko kysyä, onko tämä mies muslimi?

En ole mikään rasisti (ikä tai kansallisuus sellainen), minulla on itsellänikin 10 vuotta vanhempi ulkomaalaistaustainen mies.

saa kysyä ja ei mieheni ei ole muslimi.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Jos hän asuu ulkomailla, niin ymmärrän sukusi asenteen. Jos hän on jo Suomessa, niin ei pitäisi olla pelkoa siitä, että hän olisi vain oleskeluluvan perässä.

miehellä on 2 kansalaisuutta ja 2 asuntoa, joista toinen on suomessa.

Olen siis itse 15 vuotias tyttö ja seurustelin 23 v miehen kanssa, mutta erohan siinä tuli vastaan kun vanhemmat saivat tästä miehestä tietää. Ero ja suunnaton pettymys. Tunsin että tässä on Se Oikea minulle, mutta vanhemmat eivät uskoneet. Sanon vain tämän että; te vanhemmat olette turhan epäluuloisia ja lainkuuliaisia rakkauden suhteen, luottakaa yli 15 v lapsiinne edes sen verran, että kyllä heillä sitä arvostelukykyä on. Olen siis eron jälkeen tapaillut tätä 23 vuotista vieläkin... sillä eromme ei ollut ns "normaali ero" vaan pakotettu ero, jolle emme voineet mtn ja kumpikaan ei sitä halunnut.

Alkuperäinen kirjoittaja amy:
meillä on ikäeroa 15 vuotta. minä olen 20 ja mies 35. yhdessä ollaan oltu jo kohta 4,5 vuotta ja suunnitellaan naimisiin menoa ja lapsen hankintaa. miehellä on aivan ihana perhe ja suku ja he ovat ottaneet minut hyvin vastaan, mutta minun perheeni ja sukuni eivät voi hyväksyä miestäni laisinkaan. :( heidän mielestään mieheni on aivan liian vanha minulle ja meidän ei kannata mennä naimisiin, koska eroamme aivan varmasti. mieheni on siis ulkomaalainen eivätkä he voi hyväksyä sellaista. :(

Millaiset urasuunnitelmat sinulla on? Käytätkö varmaa ehkäisyä? Minkämaalainen ukko on?

Mä epäilen, että sulla ei ole kaikki inkkarit kanootissa.

Alkuperäinen kirjoittaja amy:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

miehellä on 2 kansalaisuutta ja 2 asuntoa, joista toinen on suomessa.

Nyt palaa jo hälytysvalo! Sinä et taida sitä nähdä. Mieti, miltä tuntuu, kun ukko vie lapsenne huitsinnevadaan. Mikä sinusta tulee isona?

Yhteistyössä