Sanokaas nyt että voiko olla mahdollista että mun paino ei todellakaan putoo esim näillä eväillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Julia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Julia"

Vieras
Liikuntaa joka toinen päivä aerobista/salia, kulutusta sykemittarin mukaan 400-700 kcl tunti. Ylipainoa 30 kg. Tätä olen tehnyt kk ja paino ei PUTOA.

Aamupala: Rasvaton maustamaton jogurtti vadelmilla, fitness täysjyvä mysliä 4 rkl tai puuropussukka vadelmilla, 3-4 rkl raejuustoa, hedelmä. Noin 250 kcl.

Lounas: 1 peruna, kananrintafile, todella vähän kostukkeena flora 4 % ruokakermaa, salaattia yli puolet lautasesta, maitoa 2 dl. Noin 400 kcl.

Välipala: Maitorahka vadelmilla, hedelmä. Noin 200 kcl.

Päivällinen voi olla samanlainen mutta peruna ei ole aina.

Iltapala sama kun välipala, mutta hedelmä pois, tai joskus munakasta.

Kaloreita noin 1400-1600 kcl. Vettä 3 l päivä, öljyä lorauttelen rkl päivässä salaattiin. Luulis että kuukaudessa mun 30 kg ylipainosta edes 2-3 kg ois lähtenyt ja juu en usko toho et lihas painaa enemmän ku läski, sitä ei kk kasva, ja sitä on ennestäänkin mutta painoa pitäs saada alas.

[QUOTE="Lilli";23473421]Syöt liian vähän.. Mä en usko että tuosta sun lounaasta tulee 400 kaloria, missä oot laskenu?[/QUOTE]

Kananrintafile noin 150 kcl, peruna 50-60 kcl, se loraus kastiketta 50 kcl, maito 80 kcl, öljy, ni kyl se melkein siihen 400 kcl hupenee, niin ja se raejuusto. Mitäköhän mää sit lisäisin? Pitäskö mun syödä vaikka 2000 kcl päivä?

No painonvartijoittenkin mukaan saisit syödä enemmän, koska ylipainoa on noinkin paljon. Mulla oli 20 kg ja söin enemmän kun PV "määräsi". Enkä liikkunut noin paljon.

Joka päivä ei sais liikkua, pitää olla välipäiviä, tai siis semmosia, että vaikka vaan kävelee matalalla sykkeellä, ns. palauttava harjoitus.

Muista että painonvartijain pisteisiin ei lasketa suurinta osaa vihanneksista, vaikka tietysti niissä on.

Sitten muuten, hanki vaaka ja vaikka eviran sivuilta katot oikeat kalorimäärät, PV:n taulukossa (tosin melko vanhassa! huom.) on ihan selkeitä virheitä, esim. manteleihin oli merkattu tuplasti enemmän kaloreita kuin mitä niissä oikeasti on.

En tiedä mittojasi, mutta minulla ylipainoa on reilu 30 kg ja minun pitää syödä 1400 kcal, jotta ylipäätään pysyn hengissä. Mitä jos lisäisit kaloreita ja katsoisit, josko kroppa pääsisi vauhtiin?

Sulla taitaa olla energian saanti laskettu väärin?
Esim. välipalaksi olet laskenut 200 kcal, et tosin maininnut annoskokoja. Purkissa maitorahkaa on 160 kcal (vähän vaihtelee merkeittäin), desi vadelmia 20 kcal + iso appelsiini 120 kcal = 300 kcal eikä 200 kcal?

En usko... Joko syöt tai juot jotain, mistä tulee lisäkaloreita, oot punninnut annoksesi alakanttiin tai repsahtelet liian usein.

Sykemittareiden kalorilukemat ovat vain viitteellisiä ja tunnin liikunta joka toinen päivä ei nyt muutenkaan ole huikea suoritus, varsinkin jos tosta tunnista osa on painojen nostelua. Tunnin yhtäjaksoinen juoksulenkki polttaisi jo läskiä.

Mun peruskulutus on 1900 kcl korvilla. Monet vaan hokenu et pienillä kaloreilla, liikuntaa ni laihtuu ja ketut. Jos jättäisin liikunnan niin sitten ehkä laihtuisin tuolla määrällä? Eikö nuo mun eväät ihan suht terveellisiä ole?

kokeileppa olla ilman sitä leipää ja perunaa kokonaan. siis alat vähähiilihydraattiselle. nälkä ei vaivaa ainakaan minua nyt ku olen sillä ollu parisen viikkoa. ja kiloja tippunu 2-3. siis makaroonit/riisit/potut ja leivät ainaki pois. rasvaa voit käyttää enemmän, ja muuten syödä normaalisti. tsemiä!

[QUOTE="Julia";23473453]Kananrintafile noin 150 kcl, peruna 50-60 kcl, se loraus kastiketta 50 kcl, maito 80 kcl, öljy, ni kyl se melkein siihen 400 kcl hupenee, niin ja se raejuusto. Mitäköhän mää sit lisäisin? Pitäskö mun syödä vaikka 2000 kcl päivä?[/QUOTE]

Kiloklubin mukaan kananrintafilee 205 kcal / kpl.

[QUOTE="vieras";23473608]Sulla taitaa olla energian saanti laskettu väärin?
Esim. välipalaksi olet laskenut 200 kcal, et tosin maininnut annoskokoja. Purkissa maitorahkaa on 160 kcal (vähän vaihtelee merkeittäin), desi vadelmia 20 kcal + iso appelsiini 120 kcal = 300 kcal eikä 200 kcal?[/QUOTE]

Ehrmann rahka 145 kcl, vadelmat 20 kcl. Pieni satsuma 30 kcl.

En usko... Joko syöt tai juot jotain, mistä tulee lisäkaloreita, oot punninnut annoksesi alakanttiin tai repsahtelet liian usein.

Sykemittareiden kalorilukemat ovat vain viitteellisiä ja tunnin liikunta joka toinen päivä ei nyt muutenkaan ole huikea suoritus, varsinkin jos tosta tunnista osa on painojen nostelua. Tunnin yhtäjaksoinen juoksulenkki polttaisi jo läskiä.

Repsahtelua ei tämän kuukauden aikana ole tapahtunut. 4 kertaa viikossako liikuntaa ei riitä? Joka päiväkö pitäs liikkua?

Omaa peruskulutusta ei voi varmasti tietää muuten kuin kokeilemalla. Jos tolla määrällä on paino pysynyt samana, niin se on sun peruskulutus ja tosta on vähennettävä tai liikuntaa lisättävä reippaasti.

No, mä kuuluun ns. vanhaan liittoon ja oon sitä mieltä että yleensä ylipainon syy on se että syö liikaa, ei se että syö liian vähän ;) Vaihtaisin välipalat kevyempiin ja jättäisin potun pois.

Kehosi on menny säästöliekille. Vähennä treeniä hieman, kävele mielummin alkuun ja lisää liikuntaa asteittain.

Toi on aineenvaihdunnantappodieetti. Kokeile mielummin karppausta niin voit syödä kunnolla ja silti laihtua! Laihduttaja nimenomaan tarvitsee rasvaa, muuten keho ei suostu luopumaan omista rasvavarastoista ;) Ja jos oot vielä hiilariherkkä voi muulla tavalla kuin hiilareita vähentämällä laihtuminen olla mahdotonta.

[QUOTE="heips";23473701]Kehosi on menny säästöliekille. Vähennä treeniä hieman, kävele mielummin alkuun ja lisää liikuntaa asteittain.

Toi on aineenvaihdunnantappodieetti. Kokeile mielummin karppausta niin voit syödä kunnolla ja silti laihtua! Laihduttaja nimenomaan tarvitsee rasvaa, muuten keho ei suostu luopumaan omista rasvavarastoista ;) Ja jos oot vielä hiilariherkkä voi muulla tavalla kuin hiilareita vähentämällä laihtuminen olla mahdotonta.[/QUOTE]

Huoh. Ei tod. mene mikään millekään säästöliekille tolla ruokamäärällä! 5 ateriaa päivässä...

kokeileppa olla ilman sitä leipää ja perunaa kokonaan. siis alat vähähiilihydraattiselle. nälkä ei vaivaa ainakaan minua nyt ku olen sillä ollu parisen viikkoa. ja kiloja tippunu 2-3. siis makaroonit/riisit/potut ja leivät ainaki pois. rasvaa voit käyttää enemmän, ja muuten syödä normaalisti. tsemiä!

Tota mäkin suosittelisin jos tuo ruokavalio ei tuota haluttua tulosta. Ap:lle ehdottaisin myös että jättäisi ne pussipuurot sinne kaupan hyllylle ja ostaisi ihan peruspuuroa ja lisäksi vois kokeilla leseitä sinne joukkoon, pitää paremmin nälkää.
Onko ap mahdollista että aamulla ennen aamupalaa kävisit salilla tai juoksemassa? Se tekis aineenvaihdunnalle hyvää. Sit ennen aamupalaa tyhjään mahaan joka aamu 3dl vettä. Se on ehdoton, ilman sitä mun aamu ei starttaisi ollenkaan!!!

[QUOTE="heips";23473701]Kehosi on menny säästöliekille. Vähennä treeniä hieman, kävele mielummin alkuun ja lisää liikuntaa asteittain.

Toi on aineenvaihdunnantappodieetti. Kokeile mielummin karppausta niin voit syödä kunnolla ja silti laihtua! Laihduttaja nimenomaan tarvitsee rasvaa, muuten keho ei suostu luopumaan omista rasvavarastoista ;) Ja jos oot vielä hiilariherkkä voi muulla tavalla kuin hiilareita vähentämällä laihtuminen olla mahdotonta.[/QUOTE]

Salilla saa tehä sellaisen analyysin kropastaan tai sieltä tulostuu sellanen lappu, otin sen sillon ku alotin, siinä aineenvaihdunta oli ihan p.aska eli ei juurikaan pelaa, nyt otin sen eilen ja samoissa lukemissa on. Eli liikunnan himmaamista, vähän nostan kalorimäärä 1800 kcl, eikä tarvi hiilareita niin pelätä kun ne on hyviä?

[QUOTE="Jenis";23473699]No, mä kuuluun ns. vanhaan liittoon ja oon sitä mieltä että yleensä ylipainon syy on se että syö liikaa, ei se että syö liian vähän ;) Vaihtaisin välipalat kevyempiin ja jättäisin potun pois.[/QUOTE]

Menin ihan piruuttaan tuonne kiloklubiin syöttämään esim tämän päiväisen spinning tunnin 45 min 602 kcl, syömiset, niin tänään ois pitänyt syödä 2200 kcl, olen syönyt 1620 kcl.

[QUOTE="Julia";23473666]Repsahtelua ei tämän kuukauden aikana ole tapahtunut. 4 kertaa viikossako liikuntaa ei riitä? Joka päiväkö pitäs liikkua?[/QUOTE]

Itse en ole ylipainoinen ja kyllä, liikun vähintään joka päivä.

Loraus kastiketta, punnitsematon määrä öljyä salaattiin, hedelmät, jogurtit jne. saattavat helposti tuoda juuri sen parisataa kaloria liikaa, ettei paino lähde laskuun.

[QUOTE="Julia";23473666]Repsahtelua ei tämän kuukauden aikana ole tapahtunut. 4 kertaa viikossako liikuntaa ei riitä? Joka päiväkö pitäs liikkua?[/QUOTE]

Kerrotko tarkemmin mitä se liikuntasi on? Itse siis ohjaan jumpparyhmiä ja olen ollut kuntosalillakin ohjaajana opiskeluaikoina. Mainitset että aerobista mutta mitä tarkalleen ottaen? Tarvitsisit kyllä kerta viikkoon ainakin kunnon tehokulutuksen, koska ei tuo sinun mainitsemasi kulutus ole kovin suurta. Eli esim toningzumballa (missä ne painot mukana) saisit helposti sen 1000kCal kulutuksen, samoin esim spinning. Ja vanha kunnon tunnin juoksu, mutta se on aloittelijalle monesti liian raskas, ellei aloita sillä tavalla että juoksee alussa yhden lyhtypylvään välin ja kävelee toisen välin jne. Sitten pikkuhiljaa pidentää juoksettua väliä ja lyhentää kävelyä. Näin neuvon omia asiakkaitani aloittamaan juoksemisen.

[QUOTE="Julia";23473746]Menin ihan piruuttaan tuonne kiloklubiin syöttämään esim tämän päiväisen spinning tunnin 45 min 602 kcl, syömiset, niin tänään ois pitänyt syödä 2200 kcl, olen syönyt 1620 kcl.[/QUOTE]

No anteeksi nyt vaan, mutta joku tossa sun logiikassa pettää jos et laihdu :) Tuohon säästöliekkitouhuun on ihan turha uskoa - jos se pitäis paikkansa, niin esim. hengenvaarallisesti ylipainoisten vlcd-dieetit eivät voisi toimia ollenkaan. Joko lasket kalorit tai kulutuksen väärin, tai sitten sulla on kilpirauhasongelmia tai muuta terveydellistä häikkää. Mutta kuten sanoin - yleensä ylipainon syy on se että syö liikaa, ei se että syö liian vähän...

Yhteistyössä