SANOKAAS NYT SITTEN, onko järjenköyhää ostaa 850 euron vaunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja emppu:
Jos on varaa niin mikäs siinä. Itse ostettiin vuos sitten tällaset http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=2224
Kutakuinkin vastaavat, mutta tuolta saa halvemmalla :) Ollaan oltu tyytyväisiä.

Kokemuksesta tiedän, että nämä Briot eivät käytännössä vastaa Emmalungan Edgejä, joten siihen ansaan ei kannata mennä.

Me ostettiin 700e:n Emmaljungat ensimmäiselle lapselle ja hyvin ovat kestäneet jo kolme lasta. Tiesin heti alussa että eivät tule vain lapsen käyttöön meillä, joten satsasin kerralla kunnon vaunuihin. Enkä ole katunut!
Joten ei, ei ole järjenköyhyyttä ostaa tuon hintaiset vaunut.

Kyse ei siis ole siitä, että meillä olisi ylimääräistä rahaa laittaa "mihin tahansa turhuuteen". Mutta näihin vaunuihin olen rahan varannut aikoja sitten. Tuli vaan tämmöinen aloituksen kysymys mieleen, kun olen kuullut, että on järjenköyhyyttä laittaa 850 e vaunuihin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Kyse ei siis ole siitä, että meillä olisi ylimääräistä rahaa laittaa "mihin tahansa turhuuteen". Mutta näihin vaunuihin olen rahan varannut aikoja sitten. Tuli vaan tämmöinen aloituksen kysymys mieleen, kun olen kuullut, että on järjenköyhyyttä laittaa 850 e vaunuihin.

Ei ole järjenköyhyyttä, vaan nimenomaan järjen käyttöä:) Meillä on nuo ko. emmalungat ja ovat olleet todella hyvät. Suosittelen.

Toki millä tahansa vaunuilla pääsee eteenpäin. Mutta ovatko ne oikeasti hyvät esim paljon kävelevälle. Jos käyttää vaunuja kerran kesässä, niin ei kai silloin tarvitse vaunuja edes ostaa... Rahan haaskausta olisi halpisvaunukin.

Samahan juttu on, että millä tahansa louskulla polkupyörällä pääsee eteenpäin. Mutta kyllä moni työmatkapyöräilijä toteaa, että voi siitä mukavuudesta vähän maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja minna:

Ei ole järjenköyhyyttä, vaan nimenomaan järjen käyttöä:) Meillä on nuo ko. emmalungat ja ovat olleet todella hyvät. Suosittelen.

Kiitti sulle =). Uskon, että nuo emmaljungat ei ratsasta pelkästään nimellä, vaan ovat oikeasti hyvät, olen käyttäjien kokemuksia melko paljon netistä lukenut.
Onhan se huima summa maksaa kerralla, mutta mukava kuulla, että on paljon tyytyväisiä käyttäjiä noilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Toki millä tahansa vaunuilla pääsee eteenpäin. Mutta ovatko ne oikeasti hyvät esim paljon kävelevälle. Jos käyttää vaunuja kerran kesässä, niin ei kai silloin tarvitse vaunuja edes ostaa... Rahan haaskausta olisi halpisvaunukin.

Samahan juttu on, että millä tahansa louskulla polkupyörällä pääsee eteenpäin. Mutta kyllä moni työmatkapyöräilijä toteaa, että voi siitä mukavuudesta vähän maksaa.

Sukulaiseni osti vähän köytettynä abct ja niistä lähti pyörä aina kävelylenkillä ollessa :o.

Selkäosa oli aina jumissa ja vaunut "puolsivat" työnnettäessä. Niistä jäi niin paha kammo muutaman kerran niitä työntäessäni, että ajattelin tuolloin, etten ikinä ainakaan sitä merkkiä itselleni osta.

Ei ole.

Itse ostin esikoiselle Emmaljunga duo edget vuonna 2004 ja maksoin niistä hoitolaukun kanssa tuon 850?. En ole hetkeäkään katunut. Nyt odottelevat tuolla eteisessä todella hyväkuntoisina kolmatta vauvaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NO:
Jos sulla on vain yksi lapsi ja siihen jää niin ON
Jos teet lisää niin EI

No tuota tuota... meille hankittiin uudet, ei ihan edulliset yhdistelmät vaikka tiesimme hankkiessa että lapsia ei tule kuin yksi.

Nyt vuosia myöhemmin meillä on varastossa edelleen ihan huippukuntoiset, hyvännäköiset vaunut, kun ihan suunnittelematta ja yllättäen perheeseen tuleekin vielä lisäystä :D

Tätäkään mä en ymmärrä. Että jos perheenlisäystä ei ole enää suunnitelmissa, niin miksi hautoa vuosikausia vaunuja varastossa, tms?

Musta myös ehdottomasti kannattaa ostaa laadukkaat ja itseä miellyttävät vaunut. Niitä kuitenkin käyttää pitkään joten niiden täytyy olla toimivat ja mieleiset. Itse ostin Bugaboon Cameleonit, käytettynä 625e. Olisin ostanut uutenakin mutta satuin löytämään hyväkuntoiset käytetyt:)
Ja kuten tuosta huomaa, tietyillä tuotteilla on jälleenmyyntiarvoa. Edellinen omistaja ei lopulta parin vuoden käytöstä montakaan satasta maksanut...

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NO:
Jos sulla on vain yksi lapsi ja siihen jää niin ON
Jos teet lisää niin EI

No tuota tuota... meille hankittiin uudet, ei ihan edulliset yhdistelmät vaikka tiesimme hankkiessa että lapsia ei tule kuin yksi.

Nyt vuosia myöhemmin meillä on varastossa edelleen ihan huippukuntoiset, hyvännäköiset vaunut, kun ihan suunnittelematta ja yllättäen perheeseen tuleekin vielä lisäystä :D

Tätäkään mä en ymmärrä. Että jos perheenlisäystä ei ole enää suunnitelmissa, niin miksi hautoa vuosikausia vaunuja varastossa, tms?

Minä tein sen "virheen", että säästin esikon turvakaukalon vähäisen käytön jälkeen varastossa ja nyt pitää vissiin sekin ostaa uusi, kun näiden kahden ikäero on suuri ja kuulemma tuo vanha kaukalo ei ole enää turvallinen :(.

Ihanat vaunut :) Meillä on Emmaljungan vähän halvemmat yhdistelmät. Olikohan ne nyt sitten Smart Duot. Oikein kätevät ja menee erittäin hyvin maastossakin isoine renkainee. Ainut mikä oli ihan turhuus niissä, niin vaunuosan ylös nostettava selkänoja. Liian lyhyt eikä lapsi enää siinä vaiheessa olisi vaunuissa viihtynytkään kun olisi ollut vähäänkään sille käyttöä.
Itse en henk.koht. pitänyt tuosta rungosta jossa on heittoaisa, vaununkopan ja ratasosan saa nimittäin tosi näppärästi käännettyä ympäri. Metallikoriin mahtuu helposti pari kauppakassiakin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=723&toimittajaid=1

Nämä vaunut siis kyseessä.

Mä en kyllä noita vaunuja ostais. :(
Niin monelta tutulta kuullut että hajoavat jo heti kättelyssä.Ja monet toiminnothan noissa on todella herkkiä menee rikki lähes heti.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=723&toimittajaid=1

Niin monelta tutulta kuullut että hajoavat jo heti kättelyssä.Ja monet toiminnothan noissa on todella herkkiä menee rikki lähes heti.

Tätä en kyllä ihan purematta niele :D.

Meinasin sanoa, et meidän maksoi tuon verran, mut eipä maksaneetkaan. Laskuhan sisälsi myös sängyn ja itkuhälyn. :D (Meillä Emmaljungan City Crossit, duolift-kopalla + jalkapeitteellä )

Mut siis mun mielestä vaunujen pitää olla semmoiset kuin te tartteette ja haluatte. Saahan ne myydä eteenpäin, joten saa niistä jotain takasinkin. Ja mikä sopii kenenkin kukkarolle. =)

Kyllä, suoraan sanoen on järjenköyhyyttä.. mutta sillähän ne lastentarvikkeet maksavat hunajaa kun näitä/teitä järjenköyhiä löytyy.. :D
Ostimme esikolle 199? maksavat Carenat ja pikkukakkosella toimivat myös moitteetta.. eli olimme enemmän kuin tyytyväisiä hankintaan kun vielä pois myydessämme saimme 100?. :)
Rahaa olisi ollut aikoinaan (ennen hoitovapaata) ostaa kalliimmatkin rattaat mutten ole koskaan ollut merkkitavaroiden perään.

noissa on teleskooppityöntöaisa --> muovia, eli ei kestä kauaa! Ja mitä pirua teet teleskooppiaisalla???

Ratasjarrut--> muovia, ei tule kestämään kovinkaan montaa vuotta!

Itsellä olisi ollut varaa ostaa 850 euron vaunut. Päädyin silti siihen, että on huomattavasti fiksumpaa rahankäyttöä ostaa käytetyt laatuvaunut 380 eurolla, kun löytyi mieleiset. Myin ne sitten eteenpäin edelleen 250 eurolla.

Halpisvaunujen ostaminen sen sijaan on minusta järjenköyhyyttä. Ei laatuvaunuihin satsaaminen.

noissa on teleskooppityöntöaisa --> muovia, eli ei kestä kauaa! Ja mitä pirua teet teleskooppiaisalla???

Siis kysyykö joku, että mihin tarvitaan säädettävää työntöaisaa? Kuinka kukaan selviää ilman, että työntöaisan saa säädettyä ergonomisesti.

emmaljungia inhoan, mutta onhan niitä muitakin hyviä merkkejä :)

no jos sä et tiedä mitä teleskooppiaisalla tekee, niin sä et varmaan sitä tarvitse. mulle se oli ainakin vaunuja hankittaessa ihan ehdoton ominaisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja nalkuttava talonmies:

Siis kysyykö joku, että mihin tarvitaan säädettävää työntöaisaa? Kuinka kukaan selviää ilman, että työntöaisan saa säädettyä ergonomisesti.

emmaljungia inhoan, mutta onhan niitä muitakin hyviä merkkejä :)

Säädettäviä työntöaisoja on erilaisia. Teleskooppiaisa ei ole minustakaan kätevä, mutta ehdottomasti työntäaisassa pitää olla korkeussäätö.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Säädettäviä työntöaisoja on erilaisia. Teleskooppiaisa ei ole minustakaan kätevä, mutta ehdottomasti työntäaisassa pitää olla korkeussäätö.

joo, niin on. mä en ainakaan millään muunlaisella säädöllä tee yhtään mitään, kuin teleskooppisäädöllä.

Yhteistyössä