SANOKAAS NYT SITTEN, onko järjenköyhää ostaa 850 euron vaunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en tiedä, onko järjenköyhää vai mitä. itse isommissa ostoksissa mietin vieläkin markka-hinnan kautta ja siinä mielessä MUN mielestä on järjenköyhää.
itse aikanaan saatiin kaikki vauvantarvikkeet vähemmällä kuin 850 mk:lla. mutta rahan arvo on hämärtyny ihmisten mielissä euron tultua käyttöön.
tän hetkisessä taloustilanteessa -siis mun omassa - tuo hinta tuntuu ihan älyttömältä eikä mulla olis vara tuommosiin, mutta onneksi ei enää tarvitsekaan olla.

Sataan kahteensataan euroon saa hyvät viiva priimat käytetyt. Jää vielä 600 euroa muuhun käyttöön. Mutta tietysti jos rahalla ei ole väliä...

Me ostimme käytetyt Emmaljunga-yhdistelmät johin sai myöhemmin sisaristuimen, maksoimme yhteensä 175 euroa ( sisaristuin mukana hinnassa ). Loistavasti kestivät, hienosti palvelivat meillä kahta lasta, ja kun siistinä, ehjänä ja homeettomana pidettiin, saatiin myytyä vielä eteenpäinkin 100 eurolla. Jos taas ostat uutena, et varmasti saa suhteessa yhtä paljon rahaa "kotiutettua" myydessäsi eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NO:
Jos sulla on vain yksi lapsi ja siihen jää niin ON
Jos teet lisää niin EI

No tuota tuota... meille hankittiin uudet, ei ihan edulliset yhdistelmät vaikka tiesimme hankkiessa että lapsia ei tule kuin yksi.

Nyt vuosia myöhemmin meillä on varastossa edelleen ihan huippukuntoiset, hyvännäköiset vaunut, kun ihan suunnittelematta ja yllättäen perheeseen tuleekin vielä lisäystä :D

Tätäkään mä en ymmärrä. Että jos perheenlisäystä ei ole enää suunnitelmissa, niin miksi hautoa vuosikausia vaunuja varastossa, tms?

Vaikkei se sulle kuulukaan, niin meillä on iso suku jossa vauvatarvikkeita kierrätetään aina seuraavalle joka tarvitsee. Nyt sattui tulemaan pidempi väli -ja seuraavaksi käyttäjäksi tulinkin itse vauvoineni :D

en tiedä, onko järjenköyhää vai mitä. itse isommissa ostoksissa mietin vieläkin markka-hinnan kautta ja siinä mielessä MUN mielestä on järjenköyhää.
itse aikanaan saatiin kaikki vauvantarvikkeet vähemmällä kuin 850 mk:lla. mutta rahan arvo on hämärtyny ihmisten mielissä euron tultua käyttöön.
tän hetkisessä taloustilanteessa -siis mun omassa - tuo hinta tuntuu ihan älyttömältä eikä mulla olis vara tuommosiin, mutta onneksi ei enää tarvitsekaan olla.

Kommentoimatta mitenkään vaunujen hintaan tms.. Mutta mielestäni ei oikein markkaa ja euroa voi verrata toisiinsa. Kyllä mulla on esimerkiksi palkka muuttunut huomattavasti markka-ajasta nykypäivään verrattuna ja siksinkin koen viisaampaana verrata tavaran hintaa nykypäivän omiin tuloihin eikä kääntää vielä hintoja markoiksi. Sellaisen hintaiset vaunut kukin varmaan ostaa mihin on varaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Itsellä olisi ollut varaa ostaa 850 euron vaunut. Päädyin silti siihen, että on huomattavasti fiksumpaa rahankäyttöä ostaa käytetyt laatuvaunut 380 eurolla, kun löytyi mieleiset. Myin ne sitten eteenpäin edelleen 250 eurolla.

Halpisvaunujen ostaminen sen sijaan on minusta järjenköyhyyttä. Ei laatuvaunuihin satsaaminen.

Ehkä sinun kannattaisi perehtyä noihin "halpisvaunuihin".. esim. Carenat ovat Brion tekemiä myös ja pärjänneet testeissä.
Ja uusiin vaunuihin on ihana laskea vastasyntynyt kun tietää ettei hometta tms. löydy. ;)
Käytettyjen "laatuvaunujen" ostaminen noinkin kalliilla kuin 380?:lla on silkkaa hulluutta kun mistään ei ole takeita (säilytys tms.) eikä takuuta kun taas halpisvaunuillakin on vähintään vuoden takuu. =)

Itse olen ostanut jo kahdet suunnilleen tuon hintaluokan vaunut, esikoiselle ja sitten kolmoselle. Kakkonen käytti samoja kuin esikoinen.

Saa niihin kahden vuoden takuun ja tietää ainakin mitä vaunuilla on tehty.

Itse esim. myin kirpparilla meidän vanhat vaunut pois ja sain niistä hyvät rahatkin. Vaunut olivat erittäin loistokuntoiset eikä niissä ollut moitteensanaa. Paitsi, että itse tiedän puhdistaneeni vaunujen kuomusta homepilkkuja pois. Uusi omistaja ei tätä tiedä.

On! Vaunuja saa halvemmallakin ja jos nyt löytää hyvät käytetyt niin harkitsisin niitä. Itse aikoinani ostin 50mk 3.lla lapsella olleet gesslinet ja nyt ne on mennyt eteenpäin ja ovat jo 7.llä lapsella käytössä. Ja kun yks päivä näin on niistä pidetty hyvää huolta. Itse en aikoinaan ostanut kuin renkaat siihen. Mutta missään nimessä en 800 laittas vaunuihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Yeni:

Kommentoimatta mitenkään vaunujen hintaan tms.. Mutta mielestäni ei oikein markkaa ja euroa voi verrata toisiinsa. Kyllä mulla on esimerkiksi palkka muuttunut huomattavasti markka-ajasta nykypäivään verrattuna ja siksinkin koen viisaampaana verrata tavaran hintaa nykypäivän omiin tuloihin eikä kääntää vielä hintoja markoiksi. Sellaisen hintaiset vaunut kukin varmaan ostaa mihin on varaa.

no jos sillä perusteella miettii mitkä on nykyiset tulot,niin en ikinä ostaisi tuolla hinnalla

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Itsellä olisi ollut varaa ostaa 850 euron vaunut. Päädyin silti siihen, että on huomattavasti fiksumpaa rahankäyttöä ostaa käytetyt laatuvaunut 380 eurolla, kun löytyi mieleiset. Myin ne sitten eteenpäin edelleen 250 eurolla.

Halpisvaunujen ostaminen sen sijaan on minusta järjenköyhyyttä. Ei laatuvaunuihin satsaaminen.

Ehkä sinun kannattaisi perehtyä noihin "halpisvaunuihin".. esim. Carenat ovat Brion tekemiä myös ja pärjänneet testeissä.
Ja uusiin vaunuihin on ihana laskea vastasyntynyt kun tietää ettei hometta tms. löydy. ;)
Käytettyjen "laatuvaunujen" ostaminen noinkin kalliilla kuin 380?:lla on silkkaa hulluutta kun mistään ei ole takeita (säilytys tms.) eikä takuuta kun taas halpisvaunuillakin on vähintään vuoden takuu. =)

Olen kyllä perehtynyt niihin, ikävä kyllä. Ehkä sinunkin kannattaisi perehtyä laatuvaunujen käyttöön, niin huomaisit eron.
Ja noissa ostamissani vaunuissa oli takuu vielä voimassa eikä hometta taatusti ollut.
Ihanaa niihinkin oli laskea se vastasyntynyt...

Kun ajattelee maailmaa pidemmällä aikavälillä kuin niin, kuinka kivaa on ostaa uusia tuotteita, eikä halua olla tuottamassa turhaa jätettä kaatopaikalle, osaa arvostaa kalliimmalla tehtyjä tuotteita, joihin saa tarvittaessa myös varaosia ja joista riittää useammalle käyttäjälle. Siksi minusta kalliimmat vaunut on ehdottomasti parempi ostos, jos niistä riittää kolmelle tai jopa useammalle käyttäjälle.

No jos ostaa vaunut kokonaan velalla, niin sit se on mun mielestä järjenköyhää.. Koska halvemmallakin saa hyviä.. Mut jos on rahaa, niin voihan sitä ostaa joka lapselle uudet 850e vaunut :)

Ei välttämättä. Jos aiot käyttää monella, vähintään 4-5 lapsella, niin itse voisin ostaa. Meidän emmaljungat maksoi vain 700 ja risat, kolmella käytetty, eikä oo miksikään menneet.

Meillä oli just nuo ko. vaunut ja lapsia on yksi ja ei välttämättä lisää tulossa. Hyvät oli! Ihan noin paljoa en niistä muistaakseni maksanut, usein ovat jossain tarjouksessa tai saa vähän tingittyä. Noissa säilyy jälleenmyyntiarvokin, jos haluaa ne eteenpäin myydä.

Alkuperäinen kirjoittaja äitipäiti:
Ei välttämättä. Jos aiot käyttää monella, vähintään 4-5 lapsella, niin itse voisin ostaa. Meidän emmaljungat maksoi vain 700 ja risat, kolmella käytetty, eikä oo miksikään menneet.

Siis tuo "vain" on tuossa siksi, että se on paljon vähemmän kuin ap:n vaunujen hinta mutta kalliit oli minusta meilläkin. En edes sillon tiennyt, että emmaljungat ois jokus ns. parempi merkki.

No jos ihmisellä on varaa ostaa tuon hintaiset vaunut niin ei siinä mun mielestä mitään väärää ole. Helppo on itse sanoa, että en ostaisi, mutta se nyt vaan johtuu siitä että ei mulla olis rahaa noihin. Jos mulla olis paljon ylimääräistä rahaa, niin varmaankin ostaisin kalliimmat vaunut.

Eikös noita vaunuja saisi mistään tarjouksesta? Aika hurja summa tuo 850 euroa.

Itse varmaan katsastaisin huutiksesta, muistaakseni tuota samaa mallia sai joskus parilla sadalla eurollakin, pari vuotta vanhoja.

Toki jos on rahaa, niin miksei sitä voisi ostaa laatuvaunuja lapselleen. Varsinkin kun niitten jälleenmyyntiarvokin on hyvä. Tosin tuskin yli 400 euroa noista tulet saamaan, mutta kuitenkin.

Jos vaunuja käyttää ahkerasti, niin minusta siinä ei ole mitään pahaa että ostaa sitten sellaiset mitkä on mieluisat ja omaan käyttöön sopivat, vaikka olisivat kalliit. Sitten jos taas vaunut tulis satunnaiseen käyttöön ja perhe liikkuu paljon autolla niin ei ehkä kannattaisi mitään kallita ottaa, halvemmat ajaa silloin varmaan saman asian.

Me ostettiin uudet yhdistelmät esikolle, ovh reilu 600eur ja vaunut lähti vaihtoon 5kk jälkeen. Vaunut olivat täydelliset, sellaiselle joka tykkää raskaista yhdistelmistä!

Me vaihdettiin sitten kolmipyöräisiin rattaisiin ja nyt kun tyttö on 1v niin on jo kolmannet vaunut (phil&teds tuplat) juuri tilattu.

Jos olet varma ettävaunut ovat käyttöominaisuudeltaan juuri sitä mitä tulet tulevina vuosina kaipaamaan niin anna palaa!

Halpisvaunuja en suosi missään nimessä mutta kierrätystä sitäkin enemmän, joten itse katsoisin vielä esim huuto.netistä, sieltä kun voi löytää ihan uuden karheita monta sataa halvemmalla.
Mutta jos haluat juurikin uudet ja sinulla on rahat säästössä niin en näe siinä mitään typerää.

Mitä se auttaa verrata enää 7,5 vuotta myöhemmin markkahintoihin. Et sinä ainakaan sillä tavalla pysty hintoja laskemaan. Sille ei vaan voi mitään, että hinnat on paljon kalliimmat kuin silloin. Se on markkinataloutta. Ei ruuan hintakaan laske vaikka minä koitan aina halvinta etsiä.

Yhteistyössä