sanokaas (risotto asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöppönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nöppönen

Aktiivinen jäsen
13.05.2005
22 173
1
36
en oo ikinä tehnyt risottoa (kouluaikoina jäi kauhu) ja ajattelin kokeilla nyt kuitenkin. meillä ei tuo herne-maissi-paprika oo kovin suosiossa joten pilaanko ruoan jos tuon seoksen tilalla käytän kesäkurpitsaa ja porkkanaa raasteena, sit tietty jauhelihaa ja riisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja möhkispöhkis:
no et kai sie sitä pilaa jos teillä noista "korvikkeista" tykätään =) (siis kesäkurpisasta, porkkanarasteesta..)
elikkäs laita vaan

ok. millähän risottoa yleensä maustetaan? ja haudutetaanko sitä? (joo-o tiedän et oon avuton tässä asiassa)

Tein jauheliharisottoa ja laitoin mausteeksi curryä, mustaapippuria, lihaliemikuution sekä chiliä. Ja hyvää tuli! Lisukkeeksi laitoin paprikasuikaleita, mutta teillähän ei niistä taidettu tykätä. Annoin hautua puolisen tuntia (niinkin pitkään koska käytin tummaariisiä).

mä oon tehnyt niin että ruskistan jauhelihan ja maustan sen keitän irtoriisit ja lisään voita ja currya niihin sit lisään paprikan paloja ja juustopaloja ja uuniin ..tosi hyvää
voi vielä seuraavanakin päivänä paistella paistinpannulla rapeaksi .. :p ja lapset laittaa ketsuppia sekaan

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
no et kai sie sitä pilaa jos teillä noista "korvikkeista" tykätään =) (siis kesäkurpisasta, porkkanarasteesta..)
elikkäs laita vaan

ok. millähän risottoa yleensä maustetaan? ja haudutetaanko sitä? (joo-o tiedän et oon avuton tässä asiassa)

voit kyllä laittaa ihan niitä mausteita mistä ite tykkäätte =)
mut ite oon laittanu esim. suolaa,pippuria,chilimaustetta. niin ja tietty jauhilihan maustanu erikseen

Alkuperäinen kirjoittaja Tänään tein:
Tein jauheliharisottoa ja laitoin mausteeksi curryä, mustaapippuria, lihaliemikuution sekä chiliä. Ja hyvää tuli! Lisukkeeksi laitoin paprikasuikaleita, mutta teillähän ei niistä taidettu tykätä. Annoin hautua puolisen tuntia (niinkin pitkään koska käytin tummaariisiä ) .

kiitos kaunis kaikille, ehkäpä mä saan näillä ohjeille jotain väsättyä. yritän itseänikin opettaa syömään "uusia" ruokia.. tuntuu et aina on samaa mut oon aika ronkeli ja se tarttuu lapsiin ja sitä en halua.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
kiitos kaunis kaikille, ehkäpä mä saan näillä ohjeille jotain väsättyä. yritän itseänikin opettaa syömään "uusia" ruokia.. tuntuu et aina on samaa mut oon aika ronkeli ja se tarttuu lapsiin ja sitä en halua.

=) onnea keitoksiin :D hyvä siitä tulee

katsotaanhan nyt :whistle: on jäänyt kokeilut joskus itseltäkin syömättä..

Katsokaapas huviksenne miten RISOTTO tehdään jostain keittokirjasta, tai googlettamalla?
Nämä teidän mainitsemat safkat ei ole risottoa nähneetkään!!!!!!!!!!!!!!!!

Yhteistyössä