Sanonko lapselle vai vanhemmille??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koiruus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Koiruus

Vieras
Meidän naapurissa asuu noin 4-5v tyttö. Hän on alkanut tulemaan meidän takapihalle heti kun menemme pihalle. Jos takapihan portti on kiinni, tulee tyttö portin taakse roikkumaan!! Antaa meidän puolitoistavuotiaalle aidan välistä pikkukiviä, roskia, ym. Meidän oma lapsi ei luonnollisesti osaa tehdä sit pihalla mitään kun se isompi siellä roikkuu. Ei malta tulla syömään tms. Kieltämättä vähän ärsyttävää....

Olen sanonut tytölle, että antaa meidän rauhassa syödä takapihalla ym. ettei oo nätti tapa tulla noolaamaan sinne portille, muttei auta :(

Olenko nyt sitten veemäinen jos menen lapsen isälle sanomaan, että puhuisivat tytölle asiasta??? Olisi se nyt kivaa olla omalla pihalla rauhassa...
Vai koitanko vielä jankata tuolle lapselle, ettei tulisi?
Sammalla voisin sanoa, etteivät antaisi heidän kissan tulla meidän pihalle kun kynnysmatot ja pyykit lemuaa kissanpissalle...

Jos topakka kielto lapselleen itselleen ei tehoa, voi siitä mainita vanhemmille. Itse ainakin pitäisin sitä suotavanakin, sillä esim. meidän 6.v on aika "kyläluuta", ja olenkin naapureille sanonut, että jos tyttö häiritsee, kehottakaa napakasti poistumaan tai jos se ei tehoa,sanokaa minulle. Tosin tyttö käy vain niissä naapureissa, missä omanikäistä seuraa, mutta kyllä yksi ylimääräinen, vieras lapsi alkaa itsekutakin joskus sapettaa. "Ajan" itsekin porukkaa pois meidän pihasta, silloin tällöin. Ei pihaankaan aina avoimet ovet ;)

Mä olen noi tilanteet loppujen lopuksi ratkaissut niin, että en taistele tuulimyllyjä vastaan, vaan tulkoot kaikki lapset jotka haluuvat. Hoidan ne siinä omien ohessa, samoilla säännöillä. Ruokaakin kuitenkin syövät niin vähän, että hyvin voi tarjota jos sattuu kelpaamaan.
Kaikilla kivaa niin :-)

Alkuperäinen kirjoittaja maanvaiva:
Mä olen noi tilanteet loppujen lopuksi ratkaissut niin, että en taistele tuulimyllyjä vastaan, vaan tulkoot kaikki lapset jotka haluuvat. Hoidan ne siinä omien ohessa, samoilla säännöillä. Ruokaakin kuitenkin syövät niin vähän, että hyvin voi tarjota jos sattuu kelpaamaan.

Aha, tässä oli lie ironianpoikasta :whistle:

Itse pidän tuulimyllyjä vastaan taistelemisesta, minusta niitä pitää hanata vastaan B)

Tyttö on vissiin seuraa vailla. Jos olemme hiekkalaatikolla, pitää hänelle pitää koko ajan seuraa. Katsoa kun tekee kakkuja, antaa vauhtia kiikussa jne.... Pihassa kun ei ole kuin tuollaisia vuoden pari ikäisiä lapsia.

Ehkä häntä kiinnostaa tuo meidän pikku neiti ja siksi roikkuu portilla.

Alkuperäinen kirjoittaja maanvaiva:

no mutta meillä ei ainakaan varaa ruokkia kaikkia naapurin lapsia- omia on jo 5 ja sitten 5 muuta lisää.. kiitos ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Koiruus:
Tyttö on vissiin seuraa vailla. Jos olemme hiekkalaatikolla, pitää hänelle pitää koko ajan seuraa. Katsoa kun tekee kakkuja, antaa vauhtia kiikussa jne.... Pihassa kun ei ole kuin tuollaisia vuoden pari ikäisiä lapsia.

Ehkä häntä kiinnostaa tuo meidän pikku neiti ja siksi roikkuu portilla.

Jospa sopisitte, että saa tulla esim. kerran pari viikossa leikkimään, "notkumaan" vaikka siihen teidän hiekkikselle. Jos siis vanhemmat sentyylisiä, että järjestely toimisi, eikä hajoaisi joka päiväiseksi riesaksi. Ja jos juttu tuntuu itsestänne ookoolta. Ehkä se tytön mielenkiintokin siitä lopahtaa, koska oma lapsenne on kuitenkin häntä niin paljon pienempi. "Väsytystaktiikka" ;)

ymmärsin että apllä oli 1 lapsi.
Se on vaan aika kiusallista mennä sanomaan että pitäkää lapsenne poissa meiltä. Jotkut lapset ovat nimittäin sellaisia että eivät lähde pyytämälläkään. Olen tulkinut sen vähän ehkä niinkin, että jostain sinä on kyse, kun ei kotiinsa mene. Pidän sitten kuin omaani.
Suurin osa menee ihan nätisti pois jos pyytää.

:laugh: me mun veljen kaa kiivettii meidän pihan erottavan aidan päälle ja tuijotettiin naapurin pihaan kun oltiin pieniä :laugh: niil oli kaneja ja me haluttiin kattoo niitä. ja sit ne jotain leikki kans siellä. mut ne oli isompia muutaman vuoden niin ei uskallettu tutustua vaan vaklattiin vaan... kyl ne aina huomas. oltiin sitte vähä aikaa piilossa ja kuikittiin taas hetken päästä. nolottaa nykyään mut oli se niiden piha niin mielenkiintoinen...

Meillä siis yksi lapsi!

On käynyt omassakin mielessä, että miksi lapsi ei viihdy muualla, mutta toisaalta kun tytön vanhemmat ei ole lapsen kanssa koskaan pihalla, niin eihän tuon ikäinen yksinkään viihdy... Ei se kuitenkaan minun homma ole tuota lasta kaitsea, meinaan, että ollessamme tuossa keskipihalla on todella ärsyttävää kun lapsi koko ajan haluaa huomiota, jos omani lähtee kipittelemään karkuun pihasta, saattaa naapurin lapsi sano "et sää voi mennä minnekkään kun sun pitäää antaa mulle vauhtia".

juuh ymmärrän, kuulostaa ihan maanvaivalta tuo :-)
harmi että pihalla ei ole hänelle lapsi seuraa. Mutta tietty sä hoidat sun lasta ja selität sen tälle tytölle.
hankalia ne on nämä tilanteet.