Satuhahmojen nimet lapsilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nalletar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nalletar

Vieras
Tuli tässä mieleen noista nimi kyselyistä...Meidän pojan nimi on Eemeli ja jos joskus tyttölapsen saisi niin antaisin nimen Iida. Mitä mieltä te tällasista satuhahmojen nimistä olette? Onkohan kuinka yleistä valita nämä nimet?

No meillä on Ronja ja Eemeli. Kolmas lapsi on toiveissa ja jos se on tyttö, niin siitä tulee Peppi, mutta Lindgrenin kirjoista on vielä etsinnässä kiva nimi pojalle.

Meillä ollaan hulluina Astrid Lindgrenin kirjoihin :)

Mä tiedän kaksi sisarusparia Emil & Ida. Mun mielestä on kivaa, että lasten nimien takana on joku tarina, olkoon ne sitten vaikka satukirjoista keksittyjä :). Kaspian on mun suosikkinimi pojalle tällä hetkellä, sekin on sadusta. Miio on myös ihana nimi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ruusunen:
No meillä on Ronja ja Eemeli. Kolmas lapsi on toiveissa ja jos se on tyttö, niin siitä tulee Peppi, mutta Lindgrenin kirjoista on vielä etsinnässä kiva nimi pojalle.

Miio tai Joonatan =)

Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Joku kertoi täällä perheestä, joiden lasten nimet olivat Pessi ja Illusia. Se on minusta vähän hassua, koska he ovat rakastavaisia kirjassa.

Mä tiedän Romeon ja Julian, tosin ne nimet ei ole suomenkielisinä, mutta silti. Kaksosilla. En oo koskaan osannut ajatella sitä hassuna tai kierona.

Mä leikin pienenä Tommin ja Annikan kanssa. Arvatkaa kuka sai olla Peppi? :D

aika paljon niitä "satunimiä" on. Meilläkin on naapurissa Ronja. Mio ja Emil löytyy kans lähipiiristä. Monetkin on nättejä nimiä, en vaan laittais sisaruksille sellasia nimiä jotka "kuuluvat yhteen".

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:

Miio tai Joonatan =)

Noi on kivoja nimiä, mutta ei sellaisia, että niitä pojalleni laittaisin. Joonatan voisi mennä toisena nimenä. Tommikaan ei liioin napsahda, eikä Melukylän lasten nimet. Että vaikeaa on löytää :) Toivottavasti se kolmas on tyttö :)

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:

Miio tai Joonatan =)

Noi on kivoja nimiä, mutta ei sellaisia, että niitä pojalleni laittaisin. Joonatan voisi mennä toisena nimenä. Tommikaan ei liioin napsahda, eikä Melukylän lasten nimet. Että vaikeaa on löytää :) Toivottavasti se kolmas on tyttö :)

Juu, kyllä Naku olis mustakin aika erikoinen nimi pojalle... :D

Mutta mites Aatu? (Vaahteramäen renki)

Sitten on niitä nimiä, jotka sadut ovat onnistuneet totaalisesti "pilaamaan". Kysykääs huviksenne teini-ikäisiltä, mitä mieltä ovat nimestä Ursula. Minä ainakin yllätyin, miten kovasti nimeä inhoavat, ja syykin lienee selvä...

Sitten on niitä nimiä, jotka sadut ovat onnistuneet totaalisesti "pilaamaan". Kysykääs huviksenne teini-ikäisiltä, mitä mieltä ovat nimestä Ursula. Minä ainakin yllätyin, miten kovasti nimeä inhoavat, ja syykin lienee selvä...

Ei ole ??? Kerro kerro!!! Ursula on minun mielestä tosi nätti nimi.

Aatu. Entä mikäs se Eemelin isän nimi on?
Tai Ronjan kaveri (Birk), mikä sen suomalainen nimi on?
Mion ja Jonatanin isä tais olla Axel.

Missä sadussa on Ursula (nimi kyllä on kauhea , vaikken ole teini, enkä keksi missä sadussa se on)

Onko Ursula joku noita jossain sadussa....Pieni merenneito?
Mun mielestä se on kyllä nätti nimi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:

Aatu. Entä mikäs se Eemelin isän nimi on?
Tai Ronjan kaveri (Birk), mikä sen suomalainen nimi on?
Mion ja Jonatanin isä tais olla Axel.

eikös Eemelin isän nimi ollut Anton?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei ole ??? Kerro kerro!!! Ursula on minun mielestä tosi nätti nimi.

No, niin on minunkin mielestä, todella kaunis. Mutta lapset yhdistävät sen yllättävän vahvasti Ariel, pieni merenneito-elokuvan samannimiseen noitaan.

meille tuli oikeastaan ihan vahingossa pojalle nimeksi eemeli, ja olen miettinyt ihan tota samaa kun olen aina kuvitellut antavani tytölleni nimeksi iida, ja nyt se tuntuu vähän kornilta...

Yhteistyössä