Se hetki, kun tajuntaan iskee tiedostus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jätkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jätkä

Tunnettu jäsen
25.10.2004
37 008
46
48
Kun ensin kuulet lapsuuden ajan olevasi aivan kaikessa huono, kaikki mitä teet tai suunnittelet on paskaa. Sitten saat isäsi kuolinilmoituksen yhteydessä kuulla sen pakollisen: "no etpä sinäkään siellä paljoa käynyt" -kommentin, teet vielä hautajaistenkin jälkeen kaiken väärin sanomisiasi arvostellaan jatkuvasti, kerrotaan jopa mitä saat julkaista omalla seinälläsi Facebookissa.

Kuuntelet niitä samassa tilassa yhden tunnin ja mietit, onko mahdollista, että olet noiden kanssa verisukua. Ei tulisi mieleenkään altistaa omia lapsia tuolle seuralle. Mutta edelleenkin saat kuulla tekeväsi väärin.
Yrität käydä sairaan äidin luona auttamassa, olla lähellä. Saat siitäkin jumalauta loskat niskaan, ei olisikaan saanut auttaa, vaikka aikaisemmin sai kuulla että käyt liian vähän. Ilmoitat siivoavasi äitin luona, olet sekaisin, hullu. Ei tarvii siivota. (Joo, vanhus asuu paskan keskellä) Puutun asioihin, kun kyseenalaistan äidin asioiden hoidon.

Nait väärän miehen, otit sen nimenkin. Liikaa lapsia ja aivan liikaa koiria. Liikaa autoja. Pröystäilyä rahalla. (Mitä kettua!?!) Kiipijä.

Ja ihan oikeasti, mä olen sekaisin?

No mä pistin poikki suvun kanssa kun meni sukset niin ristiin. Piti pelastaa itsensä ja lapset siitä hlvtin narinalta. Kaikki oli ja on aina väärin ja kaikkeen on syyllinen vaikkei olis ollutkaan lähistöllä:)

mulle ei kukaan ilennyt sanoa mitään kun kaikki tiesi miten vaikeeta oli ollut

Useimmat mun läheiseni tietävät kuinka vaikeaa mulla on ollut ja miten isän kuolema vaikutti ja satutti. Mutta noi, ne vaan jatkaa samaa rataa. Kaikki muut tekevät kaiken väärin ja muilla ei missään nimessä voi olla vaikeata tai surua tai ylipäätään mitään.

Välillä musta tuntuu, että olen eksynyt johonkin kammottavan huonoon komediaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;29582466:
Useimmat mun läheiseni tietävät kuinka vaikeaa mulla on ollut ja miten isän kuolema vaikutti ja satutti. Mutta noi, ne vaan jatkaa samaa rataa. Kaikki muut tekevät kaiken väärin ja muilla ei missään nimessä voi olla vaikeata tai surua tai ylipäätään mitään.

Välillä musta tuntuu, että olen eksynyt johonkin kammottavan huonoon komediaan.

Tommosessa tilanteessa pääsee varmaan helpommalla kun katkasee vaan välit. Vaikka ei sekään varmasti helppo ratkaisu oo, mutta eivätpähän ainakaan pääsis enää sun mieltä pahottamaan jos muutenkin on rankkaa. Koitahan jaksaa :hug:

• Tykkää
Reactions: krut
Eikö niille voi sanoa ns suorat sanat?
Väillä ihmettelee, kun kuulee mitä paskaa ihmiset toisilleen jauhaa, että miten pystyy oleen sanomatta samalla mitalla.. Saisin ite varmaan hullut paskaraivarit.
Toisaalta, helppohan se on täälltä sanoa, kun ei ole itse tilanteessa..

• Tykkää
Reactions: Pinki
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;29582509:
Väillä ihmettelee, kun kuulee mitä paskaa ihmiset toisilleen jauhaa, että miten pystyy oleen sanomatta samalla mitalla.. Saisin ite varmaan hullut paskaraivarit.

Kyllä niille voi, mutta ne ihmiset harvoin ymmärtävät siltikään.. :(
Joskus on vaan pakko pelastaa itsensä (ja jälkikasvunsa) ja poltettava vaikka sillat takanaan. . .

• Tykkää
Reactions: Lispetti ja Jätkä
Olisko ne omat demonit, mitkä puretaan tuolla tavoin sua morkkaamalla.:hug:

Sä ja sun lähimmät tietää kuka sä olet! Eipä siinä auta kun pistää nuo muiden paskanjauhannat toisesta korvasta ulos. Älä anna kenekään kävellä ylitsesi.
Ja ne fiksut ihmiset siellä mätien omenien joukossa kyllä tajuavat valheet ja juorut, usko pois!

Ihan hiton ikävä juttu!:hug:

Mulla on samankaltaista kokemusta omista vanhempieni hautajaisista. Sain paskaa niskaan kun olin avautunut papille vanhempieni alkoholismista etc. Olis vissiin jotakin kulissia pitänyt pitää yllä!
En osannut edes ottaa itseeni. Tiesin/arvasin että heillä oli oma lehmä ojassa.

• Tykkää
Reactions: kaalimaan vartija
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;29582509:

Voi, mutta esim tänään mä sain kuulla olevani seonnut ja hullu. :D

:hug:

et ole seonnut tai hullu ( tai ainakin peität sen palstalla tosi hyvin:rolleyes:no hehhe heh
)

Katkeruus on syövyttävää, voisi kuvitella, että tuo jota niskaasi kaadetaan on katkeruuden kalkkia. Kateutta.

:hug: eiole helppoa saada sitä päälleen.

• Tykkää
Reactions: Jätkä

Uusimmat

Yhteistyössä