Se on nyt kuulkaas semmonen juttu, että mä luovutan!

Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:
Mä oon kans luovuttanu jo kauan sitte. Erosta on nyt 6 vuotta ja noin about 3 vuoteen ei ole lapset isäänsä nähny. No joo... Se osti vanhimmalle takin talveksi ja toi sen tossa pari kuukautta sitte. Sen kummemmin ei yhteyttä pidä. Lapset kärsii mut ei auta. Yritin kans aikani saada siihen jotain yhteyttä ja sopia ja keskustella asioista mut ku toinen ei pidä lupauksiaan niin mä luovutin kans. Ei ole mitään järkeä yksin yrittää jos toinen laittaa koko ajan kapuloita rattaisiin ja ajattelee vain omaa etuaan.

Nimenomaan. Ei siinä ole minkään valtakunnan järkeä. Paras lopettaa jo ajoissa. Tommosta meillekin varmaan tulee jossain vaiheessa... Kun exällä on se oma napa lähin napa, muista viis.

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nii just, "mä oon kans vittupää ku kerta toinenkin on"
Etkös sä vois sit olla se viisaampi ja olla menemättä samalle tasolle sen ukkos kanssa.

Haah. Mä olen kuule tehnyt niin jo vuosia. Enää mun ei tarvitse. Mun ei enää tarvitse kestää sen paskakohtelua :) Se on tämän eron paras puoli, ja siitä mä pidän kiinni.

Niin just, sun EI todellakaan tarvitse kestää tollasta kohtelua eikä tarvitse joustaa, jos ei toinenkaan kerran jousta.
MIKSI meidän naisten pitäisi suostua siihen paskakohteluun vielä eron jälkeenkin??
MIKSI meidän naisten pitäisi joustaa, jos kerran ne exätkään ei jousta??
Se ei todellakaan ole samalle tasolle menemistä vaan viisautta on se, ettei enään ALISTU paskakohteluun.

Alkuperäinen kirjoittaja se vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis miten sä jaksat aina valittaa, hae apua itelles jos elämä potkii.

Mitäs muuta sä sit taas teet kun valitat? :saint: Tämä on keskustelupalsta - täällä keskustellaan. Ellet sinä kestä sitä, niin paina rastia :)

Paina kuule ihan ite vaan.

Upposko? :D

Tais sulla itelläs kolahtaa :=)

Musta on lähinnä huvittavaa itkeä että "älä kirjota tommosesta aiheesta, mee hoitoon, jaadajaada" :D Koska tyhmemmänkin pitäisi tajuta, että täällä voi kirjoittaa mitä tahansa, kunhan on suht asiallinen. Mutta ei kaikki toki tajua :saint: :whistle:
Ei kun kaikkien pitäs pitää kaikki paskafiilikset sisällään, ei avautua ikinä kellekkään eikä minnekään ja märehtiä asioita yksin päänsä sisällä. Päälle päinkään ei saa näkyä, ettei toiset vaan huomaa jonkun asian painavan. Sehän olis ihan kamalaa. Sama asia kuin jos avais suunsa.

Ja sit jonain kauniina päivänä, jokaiselta vuorotellen, kuuluis päässä naks ja tapahtuis se pimahdus joka saa tekemään kauheita asioita tai vähintäänkin tekee sen hoitoon pääsyn välttämättömäks. Siinä sitte popsitaan nappia jos toistakin, heijataan kiikustuolissa ja puhutaan mielikuvitusolennoille. Tai muuta kivaa. ;)

Sateenvarjo on avattu... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:
Mä oon kans luovuttanu jo kauan sitte. Erosta on nyt 6 vuotta ja noin about 3 vuoteen ei ole lapset isäänsä nähny. No joo... Se osti vanhimmalle takin talveksi ja toi sen tossa pari kuukautta sitte. Sen kummemmin ei yhteyttä pidä. Lapset kärsii mut ei auta. Yritin kans aikani saada siihen jotain yhteyttä ja sopia ja keskustella asioista mut ku toinen ei pidä lupauksiaan niin mä luovutin kans. Ei ole mitään järkeä yksin yrittää jos toinen laittaa koko ajan kapuloita rattaisiin ja ajattelee vain omaa etuaan.

Nimenomaan. Ei siinä ole minkään valtakunnan järkeä. Paras lopettaa jo ajoissa. Tommosta meillekin varmaan tulee jossain vaiheessa... Kun exällä on se oma napa lähin napa, muista viis.

Sama täällä.....mun exällä myös oma napa lähin napa. Lapsia tapaa, mutta yhtään joustoa ei tule sieltä suunnalta. Lasten kannalta olis parempi, kun pystyis asioista keskustelemaan ja joustamaan puolin ja toisin, mutta ei niin ei. Täytyy ajatella vain positiivisesti, että onneksi lähdin siitä suhteesta. Koska tollaset itsekeskeiset ihmiset ei muutu yhtään mihinkään.

kannattaa sopia tarkat ajat lastenvalvojan luona niin ei tarvitse niistä vääntää miehen kanssa tulevaisuudessa. ja jos elareita ei ala kuulua maksupäivänä voit hakea niitä kaupungilta

Tapaamisaikojen sopiminen ei kuitenkaan aina tarkoita, että se toimii. Isällä on oikeus tavata lapsiaan, vaan ei velvollisuus... Ärsyttää joskus,kun sovituista ei pidetä siltikään kiinni.

Tuosta turvaistuin-asiasta; Miksi ihmeessä sillä isällä pitää olla omat istuimet?
Eikö niitä yhdessä hankittuja voi siirtää isän autoon samalla kun hakee lapset?

Alkuperäinen kirjoittaja viekku:
Kauan olette olleet erossa? Kyllä se ajan kanssa helpottaa, usko vaan :hug:

Ai helpottaako, mun jo exän erosta on jo 8 vuotta, hän petti minua, hän halusi erota.

Hän sai talon, jonka minä olin rakennuttanut, kun exä teki matka töitä, koska talo oli keskeneräinen, maksoi siitä huomattavasti alle valmiin hinnan, suhteessa niin että 5.000 euron panostuksella, se mikä oli kesken talon hinta nousee yli 100. 000.

Hänen elarinsa ei ole suhteessa tuloihin, eli jos lastenvalvoja olisi elarin laskenut, se olisi ollut huomattavasti suurempi.

Minä joustan, kun exä on matkatöissä, vaihdetaan viikonloppuja, poika käy jopa viikolla isällään, on lomillaan pidempään kuin sopimuksessa jne.

Silti minä olen se paska tyyppi, vaikka esim. elaria ei ole korotettu koskaan. Minä saan kuullu huudot, kun poika unohtaa lääkkeet isälleen (minusta vanhemman velvollisuus on huolehtia edes lääkkeistä), minä saan kuulla huudot, kun lapsen vaatteet eivät ole riittävän hienoja isälleen (aina ovat siistejä, puhtaita ja ehyitä, eivät ole hinnakkaita kuitenkaan, sillä poika kadottaa valtavan määrän vaatteita vuodessa), näitä huudon syitä riittää loputtomiin. Kun solmin uuden parisuhteen, olisi exäni pitänyt saada hyväksyä tämä uusi mieheni.

Minä en enää jaksa. Eli en soita lapsen asioista isälleen, lapsi saa soittaa, kun isä soittaa kieltäydyn kuuntelemasta huutoa ja suljen luurin, jos puhuu asiallisesti ja asiasta, voin jutellakin. Minua ärsyttää myös se, että isä kuvittelee olevansa parempi isä kuin onkaan, ja haluaa esim. että hänelle ilmoitetaan, jos vaikka koulussa on ongelmia, kuitenkaan hän ei niitä ongelmatilanteita pysty ratkomaan koska tekee matka töitä, eli on yli puolet kuukaudesta poissa kotoa.

Yhteistyössä