En usko. SDP ja Kokoomus eivät taida nyt mahtua samaan hallitukseen. Puolueiden arvomaailma ja tavoitteet ovat täysin vastakkaiset.
Joten lähinnä käytettävissä enemmistähallitukseen ovat seuraavat kokoonpanot: (Vihreät ja Perussuomalaiset tuskin haluavat samaan hallitukseen).
1. SDP, Vasemmistoliitto, Perussuomalaiset, RKP ja Kristilliset.
Mutta koska Rinne on sanonut, ettei huoli Perussuomalaisia hallitukseen, seuraava vaihtoehto on:
2. SDP, Vasemmistoliitto, Vihreät, Keskusta ja RKP.
Tämä vaihtoehto olisi hieman outo, koska hallitukseen otettaisiin vaalien suurin häviäjä Keskusta ja rannalle jätettäisiin suurin voittaja Perussuomalaiset, jonka äänimäärä jäi SDP:stä vain 0,2 prosenttiyksikköä.