Se siitä haaveesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentunut

Vieras
Muutettiin rivitaloon, jossa on omassa pihassa pieni hiekkalaatikko. Haluaisin ensi kesänä poistattaa laatikon ja laittaa sen tilalle vesiaiheen - pienen altaan, jossa kiertäisi vesi pumpun avulla, ja voisi olla muutama kosteikkokasvikin. Solin avirkistäisi paahteisessa pihassa. Olen aina halunnut pihan ja sinne pienen altaa, mutta enne ei ole ollut omaa pihaa.

Kerroin miehelle ajatuksesta, ja ensimmäisellä kerralla se sopi ihan hyvin. Nyt asia tuli tauon jälkeen uudestaan puheeksi, mutta nyt ei enää käykään. mies ei halua meidän pihalle pientä vesiallasta. "Jotenkin ajatus tökkii" kuulemma, altaan rakentaminen tulisi kuulemma kalliiksi (ei ole taloudellisia ongelmia), pumppu kuluttaa liikaa sähköä ja ei vaan yhtään innosta. Pidetään kuulemma mieluummin tuo hiekkalaatikko, joka on ruohottunut ja kasvaa ties mitä heinää (tai tehdään siitä kukkapenkki).

Pikku juttuhan tämä on, mutta masentaa kun en sen takia voi ikinä hankkia yhtä vesiallasta pihaa koristamaan, että miehellä se vaan "tökkii". Ei sen tarvitsisi siitä edes huolehtia - nytkin pihanhoito on mun vastuullani. Haravoin, leikkaan ruohon, kitken ja kastelen. Ilmeisesti herralle sopii hyvin istuskella valmiiksi laitetussa pihassa laittamatta tikkua ristiin, mutta kastoo kuitenkin asiakseen lytätä mun pihasuunnitelmat.

Ehkä otan tän raskaammin kuin pitäis (oon raskaana). Tuntuu vaan niin kuin kiusallaan kieltäis mua toteuttamasta tätä pientä haavetta.

Ensi kesään on vielä pitkä aika,mieli miehelläsi voi vielä muuttua. Ja itse ainakin olen toiminut näin: ehdotan jotain asiaa pihan suhteen miehelle eikä hän kovin innostunut asiasta = aloitan homman itse ja kas kummaa, yhtäkkiä mies onkin tekemässä sitä! ja loppu-tulosta kehuu kovasti kavereilleen ja sukulaisille :D Eli mies ei kestä katsoa,kun nainen alkaa tekemään jotain. Meillä kävi näin juuri leikkimökin kanssa :)

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
No tsekkaile muita samantyyppisiä ratkaisuja jotka sitten eivät kuluttaisi¨energiaa jne ja ehdottele niitä kunnes taipuu. Ja totta, otat ton ehkä liian raskaasti.

En usko että vettä saa altaassa kiertämään kuluttamatta yhtään energiaa. Ja jos vesi ei kierrä, se limoittuu ja levättyy (ja houkuttelee hyttysiä)...

Tyhmä juttuhan tää on. Ehkä sitten katellaan tuota vanhaa lahoa hiekkalaatikkoa kaikki tulevat vuodet.

Alkuperäinen kirjoittaja Hippu:
Ensi kesään on vielä pitkä aika,mieli miehelläsi voi vielä muuttua. Ja itse ainakin olen toiminut näin: ehdotan jotain asiaa pihan suhteen miehelle eikä hän kovin innostunut asiasta = aloitan homman itse ja kas kummaa, yhtäkkiä mies onkin tekemässä sitä! ja loppu-tulosta kehuu kovasti kavereilleen ja sukulaisille :D Eli mies ei kestä katsoa,kun nainen alkaa tekemään jotain. Meillä kävi näin juuri leikkimökin kanssa :)

Tuo olisi muuten hyvä ajatus, mutta koska tosiaan olen raskaana (ensi kesänä toivottavasti pienen vauvan äiti) ajattelin säästää aikaa & vaivaa ja teettää altaan jollakin, jolla on kokemusta, että kävisi nopeammin ja tulisi varmasti hyvä eikä esim. vuoda.

"vieras" ehdotti että tekisin kyselemättä. Meillä on ollut tapana jutella kotia, sisustusta yms. koskevista asioista ennen kuin kumpikaan menee tekemään/hankkimaan omin päin. Ja kun tuli jo mainittua niin nyt varmaan suuttuu jos menen laittamaan altaan vaikka hän sanoi ettei halua sitä.

Joo on mulla suurempiakin ongelmia, mutta en ajatellut vuodattaa koko elämääni tähän ketjuun... Kiitos vastanneille.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En usko että vettä saa altaassa kiertämään kuluttamatta yhtään energiaa. Ja jos vesi ei kierrä, se limoittuu ja levättyy (ja houkuttelee hyttysiä)...

Tyhmä juttuhan tää on. Ehkä sitten katellaan tuota vanhaa lahoa hiekkalaatikkoa kaikki tulevat vuodet.
Kai sen hiekkiksen voi siitä heivata joka tapauksessa hiiteen. Ehkä se tyhjä kohta ottaa miehen silmään niin, että alkaa se allas tuntua sittenkin kivalta idealta.

Älä vielä anna periksi!

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Kai sen hiekkiksen voi siitä heivata joka tapauksessa hiiteen. Ehkä se tyhjä kohta ottaa miehen silmään niin, että alkaa se allas tuntua sittenkin kivalta idealta.

Älä vielä anna periksi!

Täytyy kokeilla tätä, paremman puutteessa. Kiitos tuesta!

Eikö hiekkalaatikko olisi lapsen kanssa mukavampi kuin vesiallas? Tai vesiallas voisi olla joku minikokoinen koristejuttu, joka ei vaatisi isompia pihatöitä.

Meillä oli entisellä pihalla vesiallas. Enää en sellaista huolisi.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Eikö hiekkalaatikko olisi lapsen kanssa mukavampi kuin vesiallas? Tai vesiallas voisi olla joku minikokoinen koristejuttu, joka ei vaatisi isompia pihatöitä.

Eikö se vesiallas olis just vaarallinen pienen lapsen kanssa. Onhan niitä sellaisia vesiaiheita pihalle jossa vesi solisee mutta ei tarvii kaivaa eikä tarvii pelätä että pieni lapsi putoaa sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja Eijymmarra:
Alkuperäinen kirjoittaja v:

Eikö se vesiallas olis just vaarallinen pienen lapsen kanssa. Onhan niitä sellaisia vesiaiheita pihalle jossa vesi solisee mutta ei tarvii kaivaa eikä tarvii pelätä että pieni lapsi putoaa sinne.

Vesialtaaseen tulisi reunat, sinne ei siis voisi noin vain lipsahtaa. Lähellä on järvikin, joten en muutenkaan missään nimessä jättäisi lasta valvomatta pihaan. Tiedän että hukkuminen voi käydä hetkessä.

Ajattelin sen sijaan hankkia erillisen, muovisen hiekkalaatikon, jossa on kansi sateensuojana & estämässä esim. kissoja pääsemästä hiekkaan kun laatikko ei ole käytössä. Se tulisi tuohon kiveykselle.

Ajattelin lähteä lapsen kanssa hiekkaleikkeihin puistoon, että voi tavata muita lapsia. Omassa pihassa olisi pitemmän päälle yksinäistä ilman ikätoverien seuraa, olipa hiekkalaatikko tai ei. Täytyy jättää tämä asia vielä hautumaan.

Ehkä kasaan laatikon tilalle suuren kasan luonnonkiviä ja perustankin kalliopuutarhan. ;)