Sealifessa tänään:

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyy hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyy hän

Vieras
Kahvilassa möivät jätskiä, lupasin lapsille jädet. Altaalle tullessa huomasin lapun, että kaksi yhden hinnalla - osassa jäätelöistä saattaa olla pientä sulamisjälkeä.

Koska olin jo lapsille menny sanoo ostavani puikot ajattelin, että tän kerran, tuskin ne on pahasti päässy sulamaan kerta vielä myyvät niitä. Noh... Eskimopuikot olivat kyllä sulanu ihan kokonaan ja sitten jäädytetty uudelleen. Olin ihan shokissa, annoin lasten syödäkin vähän kunnes ajattelin, että ihan oikeasti, en mä voi. Kävin sitten kassatytön luona näyttämässä yhtä mansikkaeskimoa jossa väriaine + vesi oli yhtenä köntsänä ja itse jäätelo erillisenä köntsänä. Hän toisteli, että juu siksi ne on puoleen hintaan ku osa oli vähän sulaneita. Sanoin, etteihän tämmösiä sais myydä, siis mikrobiriskin takia. Tyttö vähän takellellen sanoi, että esimies oli käskeny myymään... Mutta että voin ottaa uuden jos haluan.

Kävin jätskialtaan läpi, tunnustelin niitä päältäpäin. Kaikki olivat päässeet sulamaan ihan kokonaan ja oltiin sitten vaa isketty kylmään takasin vahingon tapahduttua. Riensin ottamaan lapsilta loput pois ja menin kassalle pyytämään rahoja takaisin ja varoittamaan, ettei noita oikeasti saa myydä. Otettiin donitsi ja limu tilalle, mutta mä en edes sitä donitsia halunnu syödä ku hygieniaosaaminen tuossa paikassa vissiin aika huono...

Siis MITEN tuollainen edes voi saada hygieniapassin?!? Jos ei tiedä, että lämpimässä säilytettyjä (vieläpä maito)tuotteita ei voi pakastaa uudelleen ja myydä, olkoot kuinka alennuksessa!!?!?!?! Ja miten ihmeessä kahvilan ESIMIES ei tiennyt? ARGH! Pitäisiköhän Sealifeen vielä jotenkin ilmoittaa vai riittääköhän, että tyttö sitten teki töitä käskettyä ja otti pilaantuneet jäätelöt pois myynnistä?
 
No se tyttö varmasti tekee niinkuin esimies käskee eikä niinkuin SINÄ käsket. Varsinkin jos on nuori tyttö niin ei varmaan halua pomon nenille hyppiä. Ties minkälainen natsi siellä on pomona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja a:
No se tyttö varmasti tekee niinkuin esimies käskee eikä niinkuin SINÄ käsket. Varsinkin jos on nuori tyttö niin ei varmaan halua pomon nenille hyppiä. Ties minkälainen natsi siellä on pomona.

Niinpä... Varmaan kamalaa joutua myymään tuollaista, mutta ei muutakaan voi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja a:
No se tyttö varmasti tekee niinkuin esimies käskee eikä niinkuin SINÄ käsket. Varsinkin jos on nuori tyttö niin ei varmaan halua pomon nenille hyppiä. Ties minkälainen natsi siellä on pomona.

Mutta miten esimies ottaa tuollasia riskejä? Terveysviranomaiset vois antaa noottia aika hyvin, ei kukaan kunniallinen ravintoloitsija oikeasti myy pilaantunutta tavaraa tollalailla. Ties mitä muuta sieltä paljastuis jos viranomaiset kävis paikalla jos kehtaavat pilaantunutta jäätelöä ihan avoimestikin myydä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
oikke ihan shokissa kun oli sulanut jätski hahahahaha

No olen aika shokissa, että joku kehtaa myydä pilaantuneita elintarvikkeita. Oon ollu niin naiivi ja luottanu varsinkin tuollasiin "nimekkäisiin" paikkoihin (snägäriin en luottais kun olen itsekin työskennellyt moisissa :D).

Tiedä sitä kuinka kauan ne jäätelöt on saanu kerätä pöpöjä ennen ku joku keksi heittää ne takasin pakkaseen :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
No se tyttö varmasti tekee niinkuin esimies käskee eikä niinkuin SINÄ käsket. Varsinkin jos on nuori tyttö niin ei varmaan halua pomon nenille hyppiä. Ties minkälainen natsi siellä on pomona.

Niinpä... Varmaan kamalaa joutua myymään tuollaista, mutta ei muutakaan voi.

Näin se tosiaan on. itsekin olen nuorena tyttönä myynyt mm.
- parin päivän takaisia munkkeja joita lämmittelin mikrossa ja möin ne "tuoreina, vastaleivottuina" asiakkaille.
- jäätelöä joka oli kertaalleen täysin sulanut
- pehmistä koneesta jota ei oltu pesty moneen päivään ja joka haisi sisältä jo aivan hirveälle (siinä kopissa oli vielä yli 30 astetta lämmintä koko ajan)
- porilaisiin paistelin makkaraa joka oli selvästi pilalla ja haisi jo
- hampurilaisiin laitoin munia jotka oli paistettu pari päivää aiemmin ja pidetty noin 30-40 asteen lämmössä pöydällä
- kerran sokeria kaatui iso säkki lattialle niin se piti sieltä harjata pienellä lapiolla pois ja käyttää sokerointeihin, ei kuulemma ole mennyt miksikään
- lattialle putosi usein myös pihvejä, sämpylöitä yms ja aina ne nostettiin ylös vaan ja laitettiin myyntiin. Jos joku meni siitä likaiseksi niin se käytettiin hanan alla ensin.

jne jne. Tämä lista on loputon, näin sitä nuorta ja kokematonta vedätettiin ja sain pienellä palkalla valehdella asiakkaille silmät ja suut täyteen!
 

Yhteistyössä