Seitsemäs lapsi haaveissa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mamma

Vieras
Voi että tätä vauvakuumetta :) Tänään luin syntyneiden palstaa lehdestä ja se ei helpottanut vauvakuumetta lainkaan...:D!

Meillä on jo kuusi lasta, iät 13-2v väliltä ja luulinkin, että nyt saa riittää, että näin on hyvä :) Mutta mikä ihme vaivaa, kun vauvakuume alkaa taas vaivata...

Eihän se seitsemäs kyllä meidän elämää millääntavalla hetkauttaisi, tulisi vain kaivattu breikki taas vaativaan työhön...

Löytyykö kohtalotovereita :)?

Musta on outoa kun ihmiset puhuu vauvakuumeesta kun jostain tarttuvasta taudista jolle ei vaan voi mitään.

Jos haluaa lisää lapsia, niin hyvä. Jos ei, niin ei varmaankaan kannata tehdä. Ei edes siksi, että "vauvakuume"tartunta iskee. Totta kai naisilla hormonit ohjailee lisääntymisviettiä, mutta ei sitä tarvitse päästää ohi järjen jos ei halua. Jos miespuolinen juoksentelisi lisääntymisviettinsä perässä jatkamassa sukua mahdollisimman laajalle, niin tuskin selitys pelkästä "lisääntymiskuumeesta" menisi ihan läpi.

Meillä nyt kuudes tulossa,vanhin 11v.Ja voin jo nyt sanoa että _ainakin_ muutama lisää olisi erittäin tervetullut.Raskaudet ja työ vaikeita mutta vaiva on sen arvoinen: ))

Alkuperäinen kirjoittaja Vauvainfluenssa:
Musta on outoa kun ihmiset puhuu vauvakuumeesta kun jostain tarttuvasta taudista jolle ei vaan voi mitään.

Jos haluaa lisää lapsia, niin hyvä. Jos ei, niin ei varmaankaan kannata tehdä. Ei edes siksi, että "vauvakuume"tartunta iskee. Totta kai naisilla hormonit ohjailee lisääntymisviettiä, mutta ei sitä tarvitse päästää ohi järjen jos ei halua. Jos miespuolinen juoksentelisi lisääntymisviettinsä perässä jatkamassa sukua mahdollisimman laajalle, niin tuskin selitys pelkästä "lisääntymiskuumeesta" menisi ihan läpi.

:D :D Hauskasti kirjoitit, tuo on kyllä totta!
Jotenkin se taitaa olla "sallitumpaa" ja hyväksyttyä puhua vauvakuumeesta, kuin siitä, että haluaa monta lasta :) Tai en tiedä, ainakin täällä tuppukylässä ;)

Mutta totuus on kyllä juuri tuo, että sitä vain haluaa monta lasta! Ja mitäpäs se kenellekään kyllä kuuluukaan, montako meillä lapsia on :) Mutta kyllähän se herättää tietysti keskustelua monessakin paikkaa...

Alkuperäinen kirjoittaja perheellinen:
Meillä nyt kuudes tulossa,vanhin 11v.Ja voin jo nyt sanoa että _ainakin_ muutama lisää olisi erittäin tervetullut.Raskaudet ja työ vaikeita mutta vaiva on sen arvoinen: ))

Ihanaa! Mulla kanssa on ollut vaikeat raskaudet, mutta kaikki on helpottanut synnytyksen jälkeen :)

samaa ihmettelen. Ja miettiikö siinä tilanteessa kukaan niiden jo olemassaolevien lapsien tilannetta tai vanhempien kykyä ja mahdollisuuksia vastata heidän tarpeisiinsa kun lapsia vaan tehdään ja tehään kun tulee vauvakuume. Itse lapsettomana yli kolmekymppisenä en edes ymmärrä tuota vauvakuumeilmiötä. Onko se kuume sitä, että haluaa kokea sen rakuden riemun, ison mahan, saada käärön syliinsä ja vauvantuoksua kotiin, mutta mitä siitä eteenpäin? Miksei ole lapsikuumetta...kuumetta siitä että haluaa lapsen ei vain vauvaa?

Alkuperäinen kirjoittaja viiru:
millä ilveellä teillä rahat riiittää. yhdenkin kanssa on vaikeuksia. ostetaan timberlandia yms merkkivaateita meidän ainokaiselle.

Kiva ;) Meillä riittää rahat ihan mukavasti, molemmat olemme työelämässä, mutta kyllä mä meidät ihan keskiluokkaan sijoittaisin :)

Täällä päin Suomea ei asuntojen hinnat ole ihan etelä-suomen tasolla, kuten muutenkin asuminen ja eläminen edullisempaa. Näitä neliöitä emme kyllä etelässä saisi hankittua. Lasten harrastukset on täällä myös edullisempia, samoin lapset pääsevät kulkemaan harrastuksiin omin päin, eikä tarvita kuin yksi auto :)

Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
Miksei ole lapsikuumetta...kuumetta siitä että haluaa lapsen ei vain vauvaa?

Kyllä mulla ainakin on lapsikuume. Sitä vaan puhutaan vauvakuumeesta. Enkä mäkään uskonut vauvakuumetta olevan olemassakaan, ennenkuin tuli sellanen tunne, että haluan lapsen. Ainakin mulle se on nimenomaan tunneasia, ei järki. Olen myös yli 30v. lapseton.

Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Miksei ole lapsikuumetta...kuumetta siitä että haluaa lapsen ei vain vauvaa?

Kyllä mulla ainakin on lapsikuume. Sitä vaan puhutaan vauvakuumeesta. Enkä mäkään uskonut vauvakuumetta olevan olemassakaan, ennenkuin tuli sellanen tunne, että haluan lapsen. Ainakin mulle se on nimenomaan tunneasia, ei järki. Olen myös yli 30v. lapseton.

Näin se on minullakin, kyllähän kuuden lapsen jälkeen jo tietää, että vauvoista tulee lapsia, teinejä... :D Mutta tosiaan puhutaan jostain syystä tuosta vauvakuumeesta.

Tunne on minullakin tässä todellakin se juttu, jos järjellä ajattelisi, niin meillä olisi nuo kolme ensimmäistä lasta ja nyt vietettäisiin ihan toisenlaista elämää :) Mutta onneksi olen tunneihminen muutenkin, joten elän varmasti rikkaampaa elämää tämän tunteilun kanssa :)

samaa ihmettelen. Ja miettiikö siinä tilanteessa kukaan niiden jo olemassaolevien lapsien tilannetta tai vanhempien kykyä ja mahdollisuuksia vastata heidän tarpeisiinsa kun lapsia vaan tehdään ja tehään kun tulee vauvakuume. Itse lapsettomana yli kolmekymppisenä en edes ymmärrä tuota vauvakuumeilmiötä. Onko se kuume sitä, että haluaa kokea sen rakuden riemun, ison mahan, saada käärön syliinsä ja vauvantuoksua kotiin, mutta mitä siitä eteenpäin? Miksei ole lapsikuumetta...kuumetta siitä että haluaa lapsen ei vain vauvaa?

Tuttavapiiriä tarkkailleena sanoisin, että toisilla on lapsi-, toisilla vauvakuume. Itse olen kokenut vauva-ajat jopa hankalina ja odottanut, että lapset kasvavat. Eräs ystäväni taas selkeästi rakastaa vauva-aikaa ja alkaa potea vauvakuumetta heti, kun lapsi ehtii taaperoikään.

Vauvakuumeen ymmärrän kyllä, vauvankaipuunkin ymmärrän hyvin, mutta haluan kysyä sinulta, että oletko koskaan ajatellut, että annat tunteen vaan olla, hyväksyt, että vauvakuumeen tunne tulee sinussa aina olemaan, etkä hanki siihen aina sitä hetkellistä helpotusta? Sillä ihan selkeästi olet ihminen jolle ei lisääntyminen tuo helpotusta kuumeeseen. Jossakin kohtaahan se on käytävä läpi, sillä siitä pitää sitten aikanaan luontokin huolen. Ajattelin vaan kun minä itse pärjään jo vauvakuumeeni kanssa ja sanonkin kyselijöille etten halua lapsia, vaikka minulla on vain yksi lapsi. Elämä kun päätti puolestani tällä tavoin ja jätti minulle ainoastaan sen vauvakuumeen. Tuhlaan ne tunteet varmasti joskus mummuna sitten lapsenlapsiin. Toivottavasti saan niitä paljon tai ainakin muutaman.

Alkuperäinen kirjoittaja Strawberry Fields:
Vauvakuumeen ymmärrän kyllä, vauvankaipuunkin ymmärrän hyvin, mutta haluan kysyä sinulta, että oletko koskaan ajatellut, että annat tunteen vaan olla, hyväksyt, että vauvakuumeen tunne tulee sinussa aina olemaan, etkä hanki siihen aina sitä hetkellistä helpotusta? Sillä ihan selkeästi olet ihminen jolle ei lisääntyminen tuo helpotusta kuumeeseen. Jossakin kohtaahan se on käytävä läpi, sillä siitä pitää sitten aikanaan luontokin huolen. Ajattelin vaan kun minä itse pärjään jo vauvakuumeeni kanssa ja sanonkin kyselijöille etten halua lapsia, vaikka minulla on vain yksi lapsi. Elämä kun päätti puolestani tällä tavoin ja jätti minulle ainoastaan sen vauvakuumeen. Tuhlaan ne tunteet varmasti joskus mummuna sitten lapsenlapsiin. Toivottavasti saan niitä paljon tai ainakin muutaman.

hyvä pointti!

Alkuperäinen kirjoittaja Strawberry Fields:

Voih, kun se olisikin niin helppoa :):D Siis ymmärrän kyllä, että jossain vaiheessa täytyy laittaa stoppi ja lisääntymisen on loputtava. Mutta jospa vielä kerran...:D

No, vitsi oli huono :) Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta onhan se vaikea tukahduttaa näitä voimakkaita tunteita, jotka pyörivät päivittäin mielessä... Mummuna varmaan vasta hullaannunkin! Eli ei se tunne varmaan koskaan kyllä häviä..

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Mitä menetät, vaikka et sitä seitsemättä alkaisi nyt tekemäänkään?

Breikin vaativasta ja stressaavasta työstä ja mahdollisuuden hoitaa lapsia kotona... No, ymmärrän kyllä, että uusi lapsi hoitamaan tuota tehtävää ei ole oikein, ei todellakaan. Sanotaanko kuitenkin niin, että työsuhde-edut säilyisi, vaikka olisin kotona ja ne ovat meille melko tärkeitä vielä muutamien vuosien ajan.

Mä oikeastaan kadehdin teitä joilla on suuri perhe.Itselläni on kolme lasta ja vielä lapsia kaipaisin mutta ympäristön suhtautuminen mietityttää ja jarruttaa lapsi haaveiden toteutumista.