Sekasauna, kenen kanssa ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja min
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mä .;22126415:
mä oon ollut muiden kanssa vaan uikkarit päällä. ja joskus isommalla kaveriporukalla on käyty tai mies on käynyt nin et on ollut joku nainenkin mukana, mutta sillon kakilla uikkarit.

alasti en menis.

Minä taas en huolisi kakkia saunaan, uikkareilla tai ilman. Mutta jokainenhan valitsee saunaseuransa itse.

Sekasaunon toisinaan nakuna. Se vaatii luotettavan, tasavertaisen porukan, jonka jäsenistä yksikään ei käyttäydy asiattomasti. Sauna-alastomuus on okei.

Kyllä me ennen lasten syntymää sekasaunottiin usein kun kavereita oli kylässä puolin ja toisin. Nyt kun kaikilla on lapsia on helpompi käydä saunassa naiset ja miehet vuoroilla, tai perhekunnittain, niin on aina joku lapsenvahtivuorossa saunan ulkopuolella.

Itse ajattelin ennen että en koskaan voisi harrastaa seka saunomista, toisin kävi. Eli hyvä tasavertainen porukka, joista kaikki erottaa saunomisen ja seksuaalisuuden erot ja asiassa ei oo mitään kummallista. Viimeksi porukassa oli mieheni ystävä puolisoineen ja mun lapsuuden ystävä miehensä kanssa eikä kellään ollut vaivautunut olo.
Kenen tahansa kanssa saunominen ei kyllä varmasti onnistu, mutta hyvässä porukassa joo.

En harrasta sekasaunoja enkä halua olla saunassa muun kuin oman perheen kanssa. Oma äitini ja yksi ystäväni ovat poikkeuksia. En tykkää olla alasti edes miehen naispuolisten sukulaisten kanssa. Anopin kanssa samassa saunassa oli ahdistavaa olla.

Enkä koe olevani rajoittunut, minulla on oma turvavälini jota vaalin.

[QUOTE="vieras";22126656]Ei uskalla saunoa oman veljen kanssa, HUOH.

Pelkäätte, että veli huomaa karvoituksen?

Luulin, että tuollainen häviliäisyys on vain rajoittuneilla teineillä jotka eivät uskalla karvojen puhjettua enää saunoa perheen kanssa.[/QUOTE]

On se sitten uskallusta tai mitä hyvänsä, itselläni tuo häveliäisyyden raja menee siinä etten halua saunoa muiden miesten kuin oman puolison kanssa. En edes koe sille mitään tarvetta ja jos jostain syystä tuohon tilanteeseen joutuisin niin kokisin sen hyvin epämiellyttäväksi ja mielestäni saunomisen kuuluu kuitenkin olla mukavaa ja rentouttavaa.

minään moralisointijuttuna en tätä pidä, toiset ihmiset (oma mieheni mukaanlukien) saavat puolestani saunoa missä seurassa lystäävät. Itse en vain sekasaunaan halua. Näin aikka työni puolesta joudunkin hoitamaan vieraita miehiä hyvinkin intiimeissä asioissa enkä näe alastomuutta siinä ongelmana.

Musta taas on outoa, että jonkun mielestä on moraalitonta saunoa isänsä tai veljensä kanssa. Mä lasken ne omaan perheeseen. Vieraiden miesten kanssa en sauno.

Mites te, jotka ette sauno edes muiden naisten seurassa, ettekö käy kylpylöissä tai uimahalleissa?

Joku vuosi sitten jouduin sekasaunaan vähän isomman ja osin tuntemattoman porukan kanssa. En nyt kehtaa ja jaksa valottaa yksityiskohtia, mutta kieltäytyminen olisi antanut nirppiksen kuvan itsestäni ja muutenkin.. Ja perseestä se oli. Suurin osa porukasta oli kännissä ja muutamat siellä sitten vertailivat nänni- ja vehjelävistyksiä sekä eräs naishenkilö kertoi oikke avoimesti alapääsheivaus, -vahaus ja -nyppimishistoriastaan.

"Yks vahaaja Pallivahassa oli ihan paska, veti kaiken kerralla ja yx stadilainen taas vahas tosi hyvin sillee vähän vaan kerrallaan..."

Oli joo mielenkiintoista, enkä sekasaunoisi mielelläni enää, vaikka antaisin kuinka "epävapautuneen" ja nirppanokkaisen kuvan itsestäni.

Niin siis oma mies poislukien.

Musta taas on outoa, että jonkun mielestä on moraalitonta saunoa isänsä tai veljensä kanssa. Mä lasken ne omaan perheeseen. Vieraiden miesten kanssa en sauno.

Mites te, jotka ette sauno edes muiden naisten seurassa, ettekö käy kylpylöissä tai uimahalleissa?

Itsestäni tuo ensinmainittu ei ole moraalitonta, mutta omalla kohdallani en jotenkin koe sitä ollenkaan luontevaksi.

Läheisten kavereitten kanssa (myös miespuolisten) kanssa ok, ja tietenkin perheenjäsenten. Vieraiden kanssa voisin olla vähän vaivaantunut, toisaalta, kyllä mä siitäkin selviäisin.
Mut mieluiten jossain hyvässä kaveriporukassa :)

En takuulla menisi nakuna saunaan isän, veljien, appiukon, miehen veljien tai muun miespuolisen sukulaisen kanssa. Miksi menisin? Mä en halua nähdä vahingossakaan kenenkään "sukukalleuksia". Yööök.

Kaveriporukassa käydään yhdessä saunassa. Porukka koostuu lähinnä miehen työkavereista kumppaneineen.

Mulle on ihan ok saunoa oikeastaan kenen kanssa tahansa.
Ei ole tullut vastaan sellaisessa yhteydessä sellaista ihmistä, että kokisin saunomisen jotenkin vaikeaksi.

Meillä saunotaan pihasaunassa harva se viikonloppu sekalaisissa sukulais-, ja kaveriporukoissa ilman mitään ongelmaa. Itseasiassa olen vasta tältä palstalta oppinut, että olemme jotenkin kieroutuneita, moraalittomia ja arveluttavaa sakkia, kun toimimme näin :xmas:

Mutta....
Jos porukkaan osuu joku vieraampi, niin aina on kohteliaasti kysytty, että passaako näin vai sovitaanko pariskunnat/mies-nais-porukat ja on ihan ok, jos joku haluaa pitää uikkarit päällä tai ei halua saunoa ollenkaan.

Koska ihmisiä on erilaisia, erilaisilla taustoilla, ja erilailla sekä saunomiseen, että alastomuuteen suhtautuvia, ja kyllä sen meidänkin täysin hulttioporukasta kaikki ymmärtää.

En takuulla menisi nakuna saunaan isän, veljien, appiukon, miehen veljien tai muun miespuolisen sukulaisen kanssa. Miksi menisin? Mä en halua nähdä vahingossakaan kenenkään "sukukalleuksia". Yööök.

Kaveriporukassa käydään yhdessä saunassa. Porukka koostuu lähinnä miehen työkavereista kumppaneineen.

No mut mites ne työkavereiden sukukalleudet? Näkyy kai nekin. Mä en kyllä kattele kenenkään jalkoväliä saunassa, en miesten enkä naisten. Jos ei silmiin kehtaa kattoa niin sitten vaikka kiuaskiviä...

[QUOTE="vieras";22126656]Ei uskalla saunoa oman veljen kanssa, HUOH.

Pelkäätte, että veli huomaa karvoituksen?

Luulin, että tuollainen häviliäisyys on vain rajoittuneilla teineillä jotka eivät uskalla karvojen puhjettua enää saunoa perheen kanssa.[/QUOTE]

En kyllä itsekään tajua tuota, ettei sisarusten kesken voi alasti olla saunassa. Enkä kyllä tajua sitäkään, miksei omien lasten kanssa voi saunoa, vaikka lapsetkin olisivat jo aikuisia. Ihan hullua. Hyvä ihme, ne lapset ovat tulleet sieltä omasta kropasta, turha sitä on 20:n vuoden jälkeen alkaa peittelemään.

Ihmettelen kyllä miksi miehesi ryntäsi sinne kulkusiaan esittelemään. Ei minusta ole ihan normaalia,että siskonsa kanssa saunoo aikuisiässä alasti. vai halusiko mihesi näyttää siskolle,että kuinka isoksi pojaksi hänon jo kasvanut.
Ihme sakkia. Sinä siis sinut normaali koko porukasta

Ihmettelen kyllä miksi miehesi ryntäsi sinne kulkusiaan esittelemään. Ei minusta ole ihan normaalia,että siskonsa kanssa saunoo aikuisiässä alasti. vai halusiko mihesi näyttää siskolle,että kuinka isoksi pojaksi hänon jo kasvanut.

No huhhuh. Outo toi sunkin asenne kyllä...

Vaikka itsekään en sekasaunoja harrasta.

Suomessa muut kuin ahdasmieleiset niuhot voivat halutessaan saunoa alasti kenen kanssa tahansa.

[QUOTE="jjjj";22127851]Lol se on sen sisko. tuskin siskoa paljon ukon kulkuset kiinnostaa.[/QUOTE]

Nimenomaan sisko! Itse en kyllä siskon kanssa saunaan lähtisi jos olisin mies ja en mene veljeni kanssa saunaan. En käsitä miksi edes pitäisi mennä.

Et ole mielestäni niuho. Itsekin pidän alastomuutta henkkoht lähinnä kahden ihmisen välisenä juttuna, poislukien oma sukupuoli (esim. uimahalli) ja jos tietäisin, että joku mies saunassa olisi vaikkapa umpihomo.. Tai sitten miehen pitäisi olla niin tuttu, että tuntisin hänet ja tietäisin ettei hän hitustakaan näe tilanteessa mitään seksuaalista tai katselisi uteliaisuuttaankaan sillä silmällä.

Nimenomaan sisko! Itse en kyllä siskon kanssa saunaan lähtisi jos olisin mies ja en mene veljeni kanssa saunaan. En käsitä miksi edes pitäisi mennä.

Mulla ei ole veljeä, mutta jos olisi, niin olisi pikemminkin outoa ellei veljenkin kanssa voisi käydä saunassa. Taitaa olla se perversio oman pääsi sisällä, jos koet sen sopimattomana.

Yhteistyössä