Sekasyöjän, vegaanin ja lihansyöjän jolupöytä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minkä valitsisit?

Vegaanin joulupöytä:
- Seitankinkku/tofukinkku/nyhtökaurawellington
- Lanttu- ja porkkanalaatikko
- Keitetyt perunat
- Vihersalaatti
- Sienisalaatti (kaurakermalla)
- Marinoitua punasipua
- Paahdetut kasvikset
- Viiniä, olutta ja kotikaljaa
- Riisipuuro kauramaitoon
- Sekahedelmäkeitto
- Kahvi ja vegaanisia konvehteja

Lihansyöjän joulupöytä:
- Kinkku
- Karjalanpaisti (hirveä ja possua)
- Graavilohi
- Lihaliemi
- Silli
- Mäti
- Keitetyt kananmunat
- Raakamaitoa, vettä

Sekasyöjän joulupöytä
- Kinkku
- Lanttu- ja porkkanalaatikko
- Karjalanpaisti
- Graavilohi
- Sienisalaatti
- Keitetyt perunat
- Rosolli
- Karjalanpiirakat ja munavoi
- Viiniä, olutta ja kotikaljaa
- Riisipuuro ja sekahedelmäkeitto
- Kahvia ja joulutorttuja

Jos näistä pitäis valita, niin minkä ottaisit? Mistä löytyis itelle eniten syötävää? Onko vielä jokin ruoka, jota ilman et voi jouluna olla?

Mun jouluun kyllä kuuluu kinkku, mutta myös laatikot ja riisipuuro, joten on kai otettava sekasyöjän pöytä. Vaikka vegaanin pöydässäkin söisin kaikkea muuta paitsi sitä kinkunkorviketta (tai vois sitä maistaa, mutta tuskin se oikeaa kinkkua korvaa). Ja lihansyöjän pöydässä jäisin kaipaamaan laatikoita, perunoita ja sienisalaattia. Ja riisipuuroa. Ja viiniä.

Missään ei ollut lipeäkalaa. Kuuluu ehdottomasti jouluun.
Meilläkin oli yks joulu, tein sen kylkeen valkokastikkeen. Ihan syötävää se on, mutta ei tullut suosikkia.☺
Jälkikasvunin maistoi vähän, eivät pitäneet.

Valitsen ehottomasti sekasyöjän joulupöydän! Jo ihan vieraidenkin vuoksi.

Mutta, kärnivöörillä syyään kyllä muutakin jouluna kuin noita mainitsemiasi karnivore jouluruokia. Majoneesia kun pyöräyttää (silli valinnainen), kerman ja munan kera niin saa loistavan lisukkeen mille tahansa eläinkunnan ruoalle.😋 Mutta perus joululaatikoiden kanssa tietty ihan paras. Ilman tätä ei meille tule joulua.😁

Meidän joulupöydästä löytyy lisäksi myös karjalanpiirakat ja munavoi, alkoholilla höystetyt kakut (olleet peltirasiassa hautumassa), piparit, herneet, juustotarjotin+ viikunamarmelaati - ainakin.🤗

Ihanaa joulunodotusta kaikille!❤

Viimeksi muokattu:
Sekasyöjä tietenkin. Sellainen geeneiltänikin olen.
Minä olen geeneiltäni lihansyöjä, mutta jos ei ole lihaa niin on syötävä muutakin että saa energiaa, ravinnon saanti tosin vaikeutuu. Ihminen ei kykene hyödyntämään muun muassa kasviproteiineja lähellekään niin hyvin kuin lihan proteiineja. Ilman kunnon määrää proteiinia, tervetuloa muun muassa osteoporoosi.

Minä olen geeneiltäni lihansyöjä, mutta jos ei ole lihaa niin on syötävä muutakin että saa energiaa, ravinnon saanti tosin vaikeutuu. Ihminen ei kykene hyödyntämään muun muassa kasviproteiineja lähellekään niin hyvin kuin lihan proteiineja. Ilman kunnon määrää proteiinia, tervetuloa muun muassa osteoporoosi.
Fosfaatit sen osteoporoosin aiheuttaa mut uusia punasoluja ei valmistu ilman proteiinia

Sekasyöjän pöytä olisi paras, vaikka käytännössä en joulupöydässä syökään kuin kinkkua, graavilohta, mätiä, perunoita ja sitten glögin tai kahvin kanssa joulutorttuja.

Meilläkin oli yks joulu, tein sen kylkeen valkokastikkeen. Ihan syötävää se on, mutta ei tullut suosikkia.
Jälkikasvunin maistoi vähän, eivät pitäneet.

Valitsen ehottomasti sekasyöjän joulupöydän! Jo ihan vieraidenkin vuoksi.

Mutta, kärnivöörillä syyään kyllä muutakin jouluna kuin noita mainitsemiasi karnivore jouluruokia. Majoneesia kun pyöräyttää (silli valinnainen), kerman ja munan kera niin saa loistavan lisukkeen mille tahansa eläinkunnan ruoalle. Mutta perus joululaatikoiden kanssa tietty ihan paras. Ilman tätä ei meille tule joulua.

Meidän joulupöydästä löytyy lisäksi myös karjalanpiirakat ja munavoi, alkoholilla höystetyt kakut (olleet peltirasiassa hautumassa), piparit, herneet, juustotarjotin+ viikunamarmelaati - ainakin.

Ihanaa joulunodotusta kaikille!
Olis kiva kuulla, mitä karnivore oikeasti jouluna syö. Eikös majoneesissa ole myös jotain öljyä vai voiko sen tehdä ihan ilman kasvikunnan tuotteita? Perusjoululaatikot ei kuulu karnivoren jouluun kyllä, kun niissä on porkkanaa ja lanttua ja vaikka mitä. Eikä karjalanpiirakat tai piparit.
Yritin googlailla ja miettiä, että mitä vois olla pöydässä jos ei syö kuin eläinkunnan tuotteita (ja ehkä suolaa?), mutta aika hintsuksi jää. Juusto vois tosiaan olla. Alkoholia karnivoret eivät kai käytä? Kerro ihmeessä, jos on jotain tiettyä, mitä ei tuossa mainittu.

Olis kiva kuulla, mitä karnivore oikeasti jouluna syö. Eikös majoneesissa ole myös jotain öljyä vai voiko sen tehdä ihan ilman kasvikunnan tuotteita? Perusjoululaatikot ei kuulu karnivoren jouluun kyllä, kun niissä on porkkanaa ja lanttua ja vaikka mitä. Eikä karjalanpiirakat tai piparit.
Yritin googlailla ja miettiä, että mitä vois olla pöydässä jos ei syö kuin eläinkunnan tuotteita (ja ehkä suolaa?), mutta aika hintsuksi jää. Juusto vois tosiaan olla. Alkoholia karnivoret eivät kai käytä? Kerro ihmeessä, jos on jotain tiettyä, mitä ei tuossa mainittu.
Ihan kaikkea eläinkunnasta. Laaja on valikoima! Oli tuo AP:n kattaus jo suuntaa antava.

Mä pistän nykyään ranttaliks joulun aikaan, syömällä vähän mitä sattuu, mutta olen ollut yhtäjaksoisesti joskus ketoosissa vuosia. Muun muassa tällöin söin pelkkiä eläinkunnan tuotteita.

Uudenvuoden jlk. siirryn taas ketoosiin.

Karnivoreja on nykyään moneen lähtöön, mutta kyllä aito karnivore pitää ravintona sellaista mikä luonnossa lähtee sinua karkuun.😁 Rasvainen puhdas suht. lajilleen ominaisesti elänyt eläin (punainen liha) on ihmiselle ravitsevin.

Fosfaatit sen osteoporoosin aiheuttaa mut uusia punasoluja ei valmistu ilman proteiinia
Punaisessa lihassa on paljon ravinteita jotka tukevat luiden terveyttä, ihan eri tavalla kuin kasvit. Punaista rasvaista lihaa syömällä ihminen muodostaa hyvin kollageenia.

Yhteistyössä