Sekavat ajatukset..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttoko edessä??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttoko edessä??

Vieras
Ajattelinpa kirjottaa tänne,josko joku osais antaa niitä oikeita vastauksia :) Vaikka itse tietenkin sitten lopullisen päätöksen teen/teemme..

Olen naimisissa ja asun yhden lapseni (2-v) paikkakunnalla,johon olemme melko vasta rakentaneet ok-talon. Mieheni tekee työtä 500 km päässä eri paikkakunnalla (pieni paikkakunta), jossa hän asuu omassa pienessä työasunnossa, silloin kun on työviikko. Hän on kotona joskus viikon-kahden-jopa joskus kolmen viikon välein pari pvää kerrallaan. Eli näemme aika vähän, koska hänen työnsä on tällä hetkellä kiireistä.

Nyt on tullut ajankohtaiseksi muutto, minä kyllä jaksaisin hyvin lapsen kanssa yksinkin, koska minulla on täällä lähelle perhe ja muut verkostot. Asumme kotipaikkakunnallani,jossa on kummankin perheet. Eli apua saan tarvittaessa. Mieheni on väsynyt kulkemiseen ja välimme ovat kiristyneet hänen väsymyksen myötä. Olen ollut sekaisin joulun pyhien jälkeisen ajan,kun en tiedä pitäisikö miten jatkaa. Erota emme halua,mutta sekin on pyörinyt mielessä (joka on viimeisintä mitä haluamme). Olenkin miettinyt,että muuttaisimme mieheni työn mukana sinne pienelle paikkakunnalle ja myisimme talon pois. Sinänsä minua surettaa, että en haluaisi taloa myydä, mutta toisaalta voisimme olla kokonainen perhe taas sitten siellä toisella paikkakunnalla. En osaa sanoa itsekään enään mitä haluan. Aika tietenkin voisi auttaa asiaan..Tunteet vahvistuisi..mutta tämä epätietoisuus on raskainta itselleni.

Mieheni pelkää,että jos muutamme hänen luokseen,että minusta tulee katkera ja olen epätyytyväinen siellä. Sitä olen itsekin miettinyt,mutta kun haluaisin toisaalta taas olla perhe. Tällä hetkellä en tiedä yhtään mikää olisi oikein.. Siellä toisella pienellä paikkakunnalla en tunne ketään, eli olisimme siellä taas toisaalta melko "yksin", vaikka autolla toki pääsee kulkemaan.. mutta kun toisen vanhemmat ovat iäkkäitä, olisi mukava olla heitä lähellä..

Antakaa mielipiteitä--ja jos asiallisella linjalla sitten pysytään! :)

Miksi ylipäätänsä olette laittaneet talon noin kauas miehesi työpaikasta? Tai miksi miehesi on edes lähtenyt noin kauas?

Meillä ainakin perhe menisi kaiken muun edelle. Eli joko minä ja lapset muuttaisimme miehen työn luo. Rakentaisimme sinne oman elämämme, vaikka sitten kaukana sukulaisista.

Tai mies jättäisi työnsä, muuttaisi kotiin ja alkaisi etsimään töitä lähempään.

itse te tiedätte mikä on paras ratkaisu teille.

Lähin isompi paikkakunta on 200 km päässä eli silti oltaisiin kahden asunnon loukussa..ei siis hyvä vaihtoehto.

Kun taloamme rakennettiin/oltiin maksettu jo,niin mieheni sai tietää uudesta työstä ja lähti sinne. Eli pakko tilanne vähän oli.. Mieheni otti työn vastaan koska tarjous oli hyvä ja edellinen työpaikka lomautti porukkaa, joten sekin oli vähän pakkotilanne.. Jos tällä paikkakunnalla olisi oman alan töitä niin mies lähtisi kyllä,mutta kun sen alan työt ovat vähissä + taantuma syö ne ainoatkin. Todella vaikeata saada täältä työtä ja jos lähtisi ns.huonompiin hommiin, niin emme pärjäisi koska minulla ei ole töitä ja lähiaikoina ei edes tiedossa. Olen hakenut,mutta ei ole tärpännyt vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja ihan:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
älä pidä rahaa tai tavaraa Rakkautta arvokkaampana!

täysin samaa mieltä!!

Olen itsekin samaa mieltä. Mutta kun taloakaan ei hetkessä myydä pois,joten sen aikaa pitäisi jaksaa :/ Ja omansa kuitenkin haluaisimme pois. Verot tulee maksettavaksi ja pitäisi odottaa yli vuosi vielä ettei menis niitä isoja veromaksuja.

Yhteistyössä