Seks.hyväksikäyttöäkö??annanko asian vaan olla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana nyt..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä luulen että tää tyttö ei ole kertonut muille kun meidän tytölle tästä.Ehkä varmaan siksi että mä olen ottanut sen tyylin että kerron kyllä jos kystyään enkä ole niinkun monen kotona on että hys hys,rumaa,ei tollasta sa puhua-tyyliä. Nämä tytöt keskustelevat asiasta keskenään aika lailla vissiin. Mutta kuten sanoin,otan kyllä yhteyttä johonkin koska tää asia vaivaa mua aika lailla ja jos onkin totta,tyttö saa apua.Ja jos ei oo totta,niin ok,asia selvä.Mutta en voi kyllä vaieta =( Tässä vaan on vähän muutakin takana,tässä perheessä on ollut erilaisia elämänmuutoksia paljon,niin sillä en nyt rupea "sohimaan muurahaispesää".. Mä niin toivon että olis puhetta vaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisäkumi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana nyt..:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisäkumi:
Nyt otat yhteyttä siihen terkkariin tai johonkin sos.viranomaisille. Mä en vois ainakaan nukkua sekuntiakaan ennenkuin asiaan tulis jotain selvyyttä!

Jotain teen,kyllä tottakai.Mutta hienovaraisesti täytyy toimia...

aivan! voihan olla ettei oo mitään ihmeellistä, mutta hyvähän asioista on puhua!

Kyllä. Pitää noteerata. Jollekin ulkopuoliselle jokatapauksessa on kerrottava tuo asia.

se on totta mutta että ei tule hysterinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Onezhskoe ozero:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ottaisin varmaan yhteyttä tän tytön äitiin ja sanosin mitä tyttös on jutellut..

En uskalla..ihan oikeesti =( mitäs jos se äitikin on niin että ei sen väliä.. en halua koko kylän vihoja niskaani..siis jos ei ookkaa totta.Mutta silti ihmettelen että eihän tää voi olla ku totta,ei kai ton ikäset keksi mitää pippelin hierontajuttuja,eihän..?? Ja opettajaan en ota yhteyttä myöskään..jäljelle jää terkkari.Osaiskohan se vähä kysellä siltä tytöltä asioita ja mun tytöltä kans..? Kyllä mä oon sanonu että mulle saa puhua seksi asioista jos ne kerta kiinnostaa ja kyllä mä kerron mitä osaan. Ja on se puhunukki ja aina mainitsee tään tietyn tytön ja isäpuolen..

kyllä ne keksii itse,jos lapsi on vähän sairas ja nähnyt jotain niin voi keksii.
ahdistunut sen ikäinen myös koskee itseä.
vaikea sanoa.
sanon tämä koska töissä on näitä tapaus.ne haluu katsoa kaikki k-18 :headwall:

Mitä tarkoitat?mitä työtä teet?
en oikein ymmärtänyt tätä mitä kirjoitit.

olen töissä vastaanottokoti ja siellä näkee häirintynyt lapsi joka odottaa paikka psyk hoitoon.ne ylensä puhuu kaikenlaista outo asia. ja osa totta osa provo.

Miten neuvoisit ap:ta?
jättäisitkö itse juuri tämän asian noteeraamatta, pitäen sitä "provona" ilman että varmistut asian todellisesta laidasta?

Aika rohkeaa esittää tuonkaltaisia näkemyksiä kun ap kertomassa tapauksessa kyse on kotona asuvasta pikkutytöstä eikä psyk.paikkaa odottavasta lapsesta.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Muutenkin oon huomannu että nyt on alannu tuleen kaikenlaista kyselyä seksistä ja välineistä ja lehdistä yms.kuulemma tän tytön luona saa katsoa niitä videoita ja jotain välineitäkin ovat nähneet. quote]
Kyllä mä uskoisin kahdeksan vuotiasta, jos muutenkin aina puhuu totta. Jos mun kahdeksan vuotias kertoisi, uskoisin heti, koska hän ei ole ikinä ollut mikään satujen kertoja. Ja mistä kahdeksan vuotias osaa kysyä seksivälineistä, jollei ole nähnyt niitä jossakin?
Mä tekisin johonki ilmoituksen.

No kyllä meillä ainakin neiti valehtelee,mutta tässä asiassa ikävä kyllä uskon,tää asia puhuttiin niin "oudosti"..kyllä mä yleensä nään ku valehtelee mulle..eri asia sitten onko se tyttö puhunut totta. Niitä seksivälineitä tosiaan sanoi nähneensä ja niitä videoita.Meillä ei kyllä itsellä sellasia ole..

En uskalla..ihan oikeesti =( mitäs jos se äitikin on niin että ei sen väliä.. en halua koko kylän vihoja niskaani..siis jos ei ookkaa totta.Mutta silti ihmettelen että eihän tää voi olla ku totta,ei kai ton ikäset keksi mitää pippelin hierontajuttuja,eihän..?? Ja opettajaan en ota yhteyttä myöskään..jäljelle jää terkkari.Osaiskohan se vähä kysellä siltä tytöltä asioita ja mun tytöltä kans..? Kyllä mä oon sanonu että mulle saa puhua seksi asioista jos ne kerta kiinnostaa ja kyllä mä kerron mitä osaan. Ja on se puhunukki ja aina mainitsee tään tietyn tytön ja isäpuolen..

kyllä ne keksii itse,jos lapsi on vähän sairas ja nähnyt jotain niin voi keksii.
vaikea sanoa.

olen töissä vastaanottokoti ja siellä näkee häirintynyt lapsi joka odottaa paikka psyk hoitoon.ne ylensä puhuu kaikenlaista outo asia. ja osa totta osa provo.

jättäisitkö itse juuri tämän asian noteeraamatta, pitäen sitä "provona" ilman että varmistut asian todellisesta laidasta?

Aika rohkeaa esittää tuonkaltaisia näkemyksiä kun ap kertomassa tapauksessa kyse on kotona asuvasta pikkutytöstä eikä psyk.paikkaa odottavasta lapsesta.
sanoin jo että on hyvä puhua terkkari kanssa. mutta on realistista myös ajatella lapsi puhuu mielikuvitus. en tulisi hysterinen ja syyttä ketään ensin pitää tutkia.

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Ota yhteys terkkariin, hänellä on sit työnsä puolesta velvollisuus ilmoittaa eteenpäin. Ja älä vaan päästä tyttöäsi kaverilleen!!!!!!!!

Kyllä mä päästän,luotan kyllä siihen että kertoo mulle kaiken! Enkä usko että tohtii se mies mitään yrittää,tietää että hyppään silmille jos jotaki sattuu!
Meillä on tytön kanssa sen verran hyvä äiti-tytär suhde että mulle voi kertoa kaiken ja kyllä kertookin! Keskustelemme kyllä asioista,myöskin seksistä kun itse on siitä alannut kysymään.Toivoin kyllä että vasta parin vuoden kuluttua ois nää keskustelut,mutta näköjään tuli jo nyt..

miten voit enää miettiä että tehdäkö jotai vai ei????!!!!

sun on pakko, pakko, suojella lapsia ja tehdä asiasta aloite viranomaisille, joille tällainen asia kuuluu. lastensuojelu tai rikosilmoitus.

olen varmaan erityisen herkällä päällä, mutta itken täällä... en vaan voi ymmärtää tuollaista vääryyttä lapsia kohtaan :( ja sellaine aikuinen , joka saa tällaisesta asiasta vihiä on VELVOLLINEN tekemään ilmoituksen, tai syyllistyy itse RIKOKSEEN...

*itkee*

Siis tätä minä en ymmärrä ikinä?? Sinä mietit tällasessa asiassa kyläsi ihmisten mielipiteitä ja jätät mieluummin asian selvittämättä? En mä edes löydä sanoja kuvaamaan miten pahalta tällanen tuntuu, toivon että ettet anna asian olla vaan soitat vaikka nimettömän soiton sossuun.

Siis oikeesti haloo.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
miten voit enää miettiä että tehdäkö jotai vai ei????!!!!

sun on pakko, pakko, suojella lapsia ja tehdä asiasta aloite viranomaisille, joille tällainen asia kuuluu. lastensuojelu tai rikosilmoitus.

olen varmaan erityisen herkällä päällä, mutta itken täällä... en vaan voi ymmärtää tuollaista vääryyttä lapsia kohtaan :( ja sellaine aikuinen , joka saa tällaisesta asiasta vihiä on VELVOLLINEN tekemään ilmoituksen, tai syyllistyy itse RIKOKSEEN...

*itkee*

Tänään tän kuulin ja arvaa vaan saako nukuttua =(

Ota yhteys terkkariin, hänellä on sit työnsä puolesta velvollisuus ilmoittaa eteenpäin. Ja älä vaan päästä tyttöäsi kaverilleen!!!!!!!!

Kyllä mä päästän,luotan kyllä siihen että kertoo mulle kaiken! Enkä usko että tohtii se mies mitään yrittää,tietää että hyppään silmille jos jotaki sattuu!
Meillä on tytön kanssa sen verran hyvä äiti-tytär suhde että mulle voi kertoa kaiken ja kyllä kertookin! Keskustelemme kyllä asioista,myöskin seksistä kun itse on siitä alannut kysymään.Toivoin kyllä että vasta parin vuoden kuluttua ois nää keskustelut,mutta näköjään tuli jo nyt..

Minä en laskisi, vaikka olisi kuin hyvä äiti-tytär- suhde tahansa. Se mieshän on sairas (jos nuo jutut pitää paikkaansa) ja hänen mielestään on ok käyttää lasta omien mielihalujen toteuttamiseen. Eli ei ajattele normaalisti.
Ikinä ei tiedä mitä saa päähänsä ja voi tehdä sunkin tytölles jotain. Se, että lapsesi sen sulle sit myöhemmin kertoisi, ei helpottaisi lapsen oloa yhtään, jos hänet raiskataan! Suojele tyttöäsi, se on sun velvollisuutesi!

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Mie uskon, että lapset voivat satuilla ihan mitä vaan.

Tämän takia ajattelin että saa joku "ammattilainen" selvittää ja kysyä vähä näitä juttuja molemmilta tytöiltä..kun tuota hyväksikäyttöä on ollut niin paljon kuitenki esillä ja tässä ei nyt tiedä sitte..

Siis,tää on vaikeeta kun omalle kohalle sattuu.Helppo ois muille sanoo että ilman muuta heti paikalla sossuun soitto tms. =(

Etsä tajua minkätakia sun ei pitäisi päästää lastasi sinne enää???? Mitä se kertominen sulle enää auttaa, jos se äijä raiskaa lapsesi? Trauma on jo tullut ja sen selvittämiseen menee pitkä aika, mahdollisesti kestää jopa aikuisikään saakka saada lapsi paremmille vesille kokemuksestaan. Pedofiili ei välitä (halujen yltäessä suureksi) sitä jääkö kiinni vai ei, toisinsanoen ovat valmiita vaikka jäämään kiinni mieluummin kuin menettämään hyvän tilaisuuden tyydyttää halujaan lapseen.

Sun kasivee kyselee seksivälineistä, ymmärsinkö oikein? Mun samanikänen ei vielä edes tiedä koko seksistä. Se on lapsi. Seksi ei ole lasten juttu. Pystytkö oikeasti elämään ittes kanssa jos et mihinkään tuosta asiasta ilmota? Mun silmissä oot miltei yhtä syyllinen kuin se mies jos häntä suojelet.

Tämän takia ajattelin että saa joku "ammattilainen" selvittää ja kysyä vähä näitä juttuja molemmilta tytöiltä..kun tuota hyväksikäyttöä on ollut niin paljon kuitenki esillä ja tässä ei nyt tiedä sitte..

Siis,tää on vaikeeta kun omalle kohalle sattuu.Helppo ois muille sanoo että ilman muuta heti paikalla sossuun soitto tms. =(

Näinpä, ei kannata vielä paikallislehteen haastattelua antaa, mutta terkkarille kannattaa puhua.

tämä on paras!!!! älkää nyt tehkö ketään syylinen kun ei tiedä fakta.

Ilmoita huomenna päivystävälle lastensuojeluviranomaiselle. Ottavan tiedon vastaan ja rupeavat selvittämään onko tiedossa perää. Ei sieltä heti mitään lasta pois viedä tai mennä pillit soiden paikalle kertomaan että "se ja se on ilmoittanut teistä tällaisen asian..."
Ihan tavallisia ihmisiä siellä lastensuojelussakin on työssä, kerrot vaan samalla lailla kuin täälläkin ettet tiedä pitääkö tämä tieto paikkansa. Itse ole työni puolesta joskus joutunut sinne ilmoittamaan asioita joita olen kuullut, en omin silmin nähnyt. Toimia sinun kuitenkin pitäisi...

vaikea sanoa.

sanoin jo että on hyvä puhua terkkari kanssa. mutta on realistista myös ajatella lapsi puhuu mielikuvitus. en tulisi hysterinen ja syyttä ketään ensin pitää tutkia.

Minusta ei ole raelistista ollenkaan ajatella, että lapsi puhuu mielikuvitusjuttuja.
Ei lapsi voi keksiä tuollaisia asioita.
Hysteria ei toki auta mutta vielä vähemmän hyssyttely ja vihjailu että lapsi valehtelee omaksi ilokseen. :o
On totta, että ensin pitää tutkia ennen kun voi syyttää ketään.
Tutkimiseen juuri tarvitaan se soitto !
Hämmästyttävää miten voit olla ammattilainen ja töissä jossakin kuvailemassasi paikoissa koska käsittääkseni on äärimmäisen tärkeää että lasta uskotaan ja hänet otetaan vakavissaan.
Minusta se on sellainen asia joka alleviivataan, todella ja ammattitaitoiset ihmiset itsestäänselvästi ottaa lapsen vakavissaan.

Tarkoititko että olet siis hoitoalan ammattilainen?

Alkuperäinen kirjoittaja Meduusa:
Aika erikoiselta kuulostaa että 8-vuotias ja vieläpä tyttö olisi kiinnostunut seksistä. Oliskohan nyt ihan vaan feikkiä koko avaus, näin luulen.

No just.Kuule ku oiski pelkkää sontaa,ois niin ihanaa ku lapsi ois vaan lapsi eikä varhaisteini! Mutta maailma muuttuu ja sille ei voi mitää =( Mä oon ihan sekasin tästä asiasta ja koitan nyt täälä vähä keskustella ja purkaa mieltäni,oli tää melkonen pommi!Miehelläki naama venähti ku kuuli ku tyttö sanoi tuon asian!! Mutta hei,ei sun tarvii uskoo jos et halua,mutta maailma on muuttunut paaaaljon!ei 20v sitte ku ite oli 8v niin tälläsestä tietäny mitää!

vaikea sanoa.

Minusta ei ole raelistista ollenkaan ajatella, että lapsi puhuu mielikuvitusjuttuja.
Ei lapsi voi keksiä tuollaisia asioita.
Hysteria ei toki auta mutta vielä vähemmän hyssyttely ja vihjailu että lapsi valehtelee omaksi ilokseen. :o
On totta, että ensin pitää tutkia ennen kun voi syyttää ketään.
Tutkimiseen juuri tarvitaan se soitto !
Hämmästyttävää miten voit olla ammattilainen ja töissä jossakin kuvailemassasi paikoissa koska käsittääkseni on äärimmäisen tärkeää että lasta uskotaan ja hänet otetaan vakavissaan.
Minusta se on sellainen asia joka alleviivataan, todella ja ammattitaitoiset ihmiset itsestäänselvästi ottaa lapsen vakavissaan.

Tarkoititko että olet siis hoitoalan ammattilainen?

en ole täällä palstalla antamassa analysi asioista,vastasin ihmisenä jolla jotain tieto.en ole nyt töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Meduusa:
Aika erikoiselta kuulostaa että 8-vuotias ja vieläpä tyttö olisi kiinnostunut seksistä. Oliskohan nyt ihan vaan feikkiä koko avaus, näin luulen.

No just.Kuule ku oiski pelkkää sontaa,ois niin ihanaa ku lapsi ois vaan lapsi eikä varhaisteini! Mutta maailma muuttuu ja sille ei voi mitää =( Mä oon ihan sekasin tästä asiasta ja koitan nyt täälä vähä keskustella ja purkaa mieltäni,oli tää melkonen pommi!Miehelläki naama venähti ku kuuli ku tyttö sanoi tuon asian!! Mutta hei,ei sun tarvii uskoo jos et halua,mutta maailma on muuttunut paaaaljon!ei 20v sitte ku ite oli 8v niin tälläsestä tietäny mitää!

on varmaan aika shokki kuulla tällaista. Multa menisi kanssa yöunet samantien :'(

Yhteistyössä