J
jaa-a
Vieras
Luulen että naiset on aivopesty uskomaan, että he haluavat naimisiin eli kivat häät jne. Miehiä tuo alttarille käveleminen ei tunnu kauheasti kiinnostavan, mutta suostuvat naisen mieliksi (tai siksi, kin nainen on uhannut jättämisellä).
Tämä on varmaan jäänne menneiltä ajoilta, jolloin miehen tehtävä oli elättää vaimo. Silloin varakkaista sulhasista käytiin taistelua verissä päin. Naisella ei useinkaan ollut mahdollisuuksia elättää itseään työllä, koska yhteiskunta esti sen (kuten vielä tänäkin päivänä arabimaissa!)
Herää kysymys, mikä on ylipäänsä avioliiton funktio nykypäivänä. Onko sitä?
Olenkohan minä aivan eri planeetalta kun monet kommentit täällä (ja muissakin keskusteluissa) tuntuvat olevan ihan päälaellaan omassa suhteessani. Minä (nainen) en ole koskaan halunnut naimisiin, enkä lapsiakaan sen puoleen. Suhteeseen aloin vasta kun oikea mies tuli vihdoin vastaan. Mieheni taas haluaisi naimisiin, ja vaikka onkin Mies isolla m:llä on hän silti se romanttisempi puolisko suhteessa.
Omalla kohdallani en näe avioliiton funktiona muuta kuin sen, että ei tarvisi kirjoittaa testamenttia vaan perisi toisen automaattisesti. Samoin ehkä muita byrokraattisia asioita helpottaisi jos olisi naimisissa, mutta en ole sen paremmin asiaan perehtynyt kun ei se ole ajankohtaista omalla kohdalla.
Viimeksi muokattu: