SEKSIÄ ihmisille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wiltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luulen että naiset on aivopesty uskomaan, että he haluavat naimisiin eli kivat häät jne. Miehiä tuo alttarille käveleminen ei tunnu kauheasti kiinnostavan, mutta suostuvat naisen mieliksi (tai siksi, kin nainen on uhannut jättämisellä).

Tämä on varmaan jäänne menneiltä ajoilta, jolloin miehen tehtävä oli elättää vaimo. Silloin varakkaista sulhasista käytiin taistelua verissä päin. Naisella ei useinkaan ollut mahdollisuuksia elättää itseään työllä, koska yhteiskunta esti sen (kuten vielä tänäkin päivänä arabimaissa!)

Herää kysymys, mikä on ylipäänsä avioliiton funktio nykypäivänä. Onko sitä?

Olenkohan minä aivan eri planeetalta kun monet kommentit täällä (ja muissakin keskusteluissa) tuntuvat olevan ihan päälaellaan omassa suhteessani. Minä (nainen) en ole koskaan halunnut naimisiin, enkä lapsiakaan sen puoleen. Suhteeseen aloin vasta kun oikea mies tuli vihdoin vastaan. Mieheni taas haluaisi naimisiin, ja vaikka onkin Mies isolla m:llä on hän silti se romanttisempi puolisko suhteessa.

Omalla kohdallani en näe avioliiton funktiona muuta kuin sen, että ei tarvisi kirjoittaa testamenttia vaan perisi toisen automaattisesti. Samoin ehkä muita byrokraattisia asioita helpottaisi jos olisi naimisissa, mutta en ole sen paremmin asiaan perehtynyt kun ei se ole ajankohtaista omalla kohdalla.

Viimeksi muokattu:
Vähän sääli jos näin on omalla kohdallasi. Tiedän ettei oma mieheni alkanut suhteeseen minun kanssani seksin vuoksi, koska kyseessä oli etäsuhde ja nähtiin todella harvoin alussa. Helpommalla olisi siis päässyt jos olisi ottanut jonkun naisen lähettyviltä. Yhteen muutettiin vasta parin vuoden seurustelun jälkeen, joten aika puutteessa sai mies olla sitä ennen ;) Eikä se PARIsuhde muodostu vain seksistä, sitä ollaan pari ilman seksiäkin. Ja eikö miehet muka enää rakastu? Vai loppuuko "rakkaus" seinään kun seksi loppuu?

Minäkään en naisena ryhtynyt suhteeseen seksin tai lapsenteon vuoksi (olen vapaaehtoisesti lapseton), vaan siksi kun kohdalle sattui niin mukava mies että hänen kanssaan halusin viettää vuosikymmenen jos toisenkin. Pidämme esim. matkustelusta ja on monta muutakin yhdistävää harrastusta ja asiaa, joten mikä sen mukavampaa kun touhuta yhdessä. Olin pitkään sinkku koska en huolinut miestä vain suhteen takia tms, vaan halusin jonkun jota oikeasti rakastan.

Tietenkin miehet rakastuvat ja tottakai parisuhteessa on muitakin ulottuvuuksia kuin seksi eikä se rakkaus mihinkään lopu vaikka seksi loppuisi. Voithan pyytää miestäsi rehellisesti kertomaan haluaisiko hän viettää kanssasi vuosikymmenen jos toisenkin jos sovittaisiin että seksiä ei enää ole?

Ehkä se on sääli että ajattelen näin, mutta mielestäni parisuhteessa on oltava seksuaalinen ulottuvuus. Rakastan kyllä vanhempiani, lastani, jne. ja nautin viettää aikaani heidän kanssaan. Mielestäni parisuhteesta ja elämästä puuttuisi jotain oleellista jos rakastaisin kumppaniani mutta en tuntisi mitään seksuaalista vetoa häntä kohtaan.

Viimeksi muokattu:
Van elläen moalimassa asiat on oekein päen, siellä seksie soapi vaen vanahin ja suuri sarvisen.
Nuoret kollit soapi vaen katella hommie kielipitkällä ulokokehällä....

Alkuperäinen kirjoittaja Väenö;10880178:
Van elläen moalimassa asiat on oekein päen, siellä seksie soapi vaen vanahin ja suuri sarvisen.
Nuoret kollit soapi vaen katella hommie kielipitkällä ulokokehällä....

No ei kai se sentään noin yksiselitteistä ole. Luonnossa määrää sarvien koko, pyrstön koko tai värikkyys ja vaikka mikä kumma. Ja naaraiden kiinnostus geenien laatuu vaikuttaa eniten. Ne haluavat voimakkaita ja selviytymiskykyisiä jälkeläisiä ja ovat nähneet näiden tulevan tiettyjen lajilleen tyypillisten ominaisuuksien joukosta.

Ihmiset valitsevat myös huolellisesti,joskin eri kriteerein. Miehet ei ole niin kiinnostuneita jälkeläistensä genetiikasta, joten he eivät edellytä satunnaiselta seksikumppanilta kummempia hengenlahjoja - toisin kuin naiset. Sitä, miten ehkäisyn mahdollisuus ja sen käyttö vaikuttaa näihin valintakriteereihin on jo taas toinen stoori ja arvaus...

Yhteistyössä