Seksiä ostavat eniten parisuhteessa elävät korkeakoulutetut miehet.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tutkimuksen kertomaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos kyseinen äiti ei ole polttomurhannut yhtä lastaan vuohen kanssa tai ole tuomittu sarjamurhaaja niin ei voi. Lapset menee Suomessa lähes aina äidille.

Just pari pv sitten oli uutisissa se juttu naisesta, joka tappoi miehensä; lastensa isän. Lusittuaan tuomionsa sai lapset takaisin itselleen. Edes murhaajaäiti ei ole tarpeeksi huono Suomenmaassa.

Minun mielestä ei ole. Kasaa painetta vaan enemmän ruutitynnyriin.
Joskus se räjähtää.

Mielestäni ihmisten tulisi puhua enemmän toistensa kanssa. Monesti se vaan menee että mies ei uskalla puhua vaikeista asioista vaimonsa kanssa koska pelkää että se suuttuu. Koska on joskus sanonut niin. Esim jos tätä teet niin tulee ero. No jos sitten sattumankaupalla tulee tehtyä joskus niin, niin eihän siitä voi puhua koska toinen on jo sanonut että siitä tulee ero.
Eli puhumista enemmän ja avoimmuutta, vaikeistakin asioista tulisi pystyä puhumaan.

Eihän se sen miehen kannalta hyvä olekaan. Paska elämä, paskat kortit. Mutta on näitä muillekin jaettu ja jos lapset oireettomia noin niin turha ottaa riskiä, että lasten elämä huononee, turha keikuttaa venettä.

Eihän se sen miehen kannalta hyvä olekaan. Paska elämä, paskat kortit. Mutta on näitä muillekin jaettu ja jos lapset oireettomia noin niin turha ottaa riskiä, että lasten elämä huononee, turha keikuttaa venettä.

Kuitenkin minun mielestäni olisi parempi jos pystyttäisiin puhumaan avoimesti.
Koska joskus se tulee eteen kuitenkin. Mitä myöhempään niin sitä pahempana.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi ja Lispetti
Niin toki voisin yrittää käyttää vaimon persoonallisuutta, väkivaltaisuutta yms.. häntä vastaan, mutta riskinä on että se ei riitä. Ja Suomessa riski vaan on liian suuri ja lasteni kannalta mahdolliset seuraukset liian hankalia.
Ei minulla ole todisteita siitä kun silmäni on ollut musta yms... Ja vaikka olisikin, niin ei se riittäisi. Liian pieni juttu. Vaimosta tulisi silti lähivanhempi. Ja lapset olisi minulla joka toinen viikonloppu. Lasten olosuhteet olisi ehkä luokkaa 6+ ja minä saisin pelätä koko ajan että milloin vaimo kilahtaa liikaa muksujen kanssa.

Eli riskit liian suuret!

Riitaisassa ja huonosti voivassa perheessä itse eläneenä en näe tuota hyvänä ratkaisuna lapsillekaan. Oikeasti.

Toisaalta itse sinisilmäsesti ajattelen, että vanhemmat olisivat kuitenkin fiksuja aikuisia, jotka osaisivat sopia asiat niin että erossakin tultaisiin toimeen jne. Jos taas tuon yhden miehen tapauksessa nainen on hoidon tarpeessa, niin eikö sitä nyt voisi käyttää häntä vastaan lapsista taistellessa? (Jos sen on pakko taisteluksi mennä).

Kun tätäkin ketjua lukee, ei ihme, että vieraissa/huorissa juostaan tai parisuhteet on onnettomia. Koti/perhe ei ole mitään tulospalkattua tavoitteellista työtä, jossa kvartaaleittain käydään läpi kumpi on useammin vienyt lapset tarhaan tai viikannut jotain pyykkejä.

Jos kaksi ihmistä kumpikin ottaa marttyyrin asenteen ja alkaa luetella mitä minä aina teen ja mitä sinä et ikinä tee, eihän siitä hyvä seuraa. Ei kai kukaan suuremmin nauti jostain imuroinnista tai pöytien pyyhinnästä, mutta ne nyt vaan kuuluu elämään ja ne on tehtävä. Yleensä jo ennen lasten syntymää huomaa, jos toinen ei osallistu. harva muuttuu lasten myötä laiskaksi sohvaperunaksi. Jos sen takia eroaa, ettei toinen tee mitään niin mikä siinä sitten muuttuu? Itse saa tehdä kaiken joka tapauksessa ja kaupan päälle riidellä vielä lasten huoltajuudesta ja elareista.

First world problems sanon minä.

Ja ennenkuin joku ehtii kritisoida tai kommentoida mun perhe-elämääni, kerrottakoon että meillä imuroi ja pyyhkii pöydät se, joka ehtii. Ja meillä imuroidaan ja pyyhitään pöydät päivittäin kun on eläimiä. Ei vaan ole tarvetta pitää exceliä siitä kumpi sen milloinkin tekee. Siihen menee max. vartti päivässä, ei ole kovin iso juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja TällainenMies;29762442:
Niin ihan vaan selvennykseksi, että ei tämä ole mielestäni mitenkään hyvä ratkaisu. Ei ollenkaan. Mutta olemassa olevista vaihtoehdoista tämä on nähdäkseni vähiten huono.
Tässä on kyseessä sellainen tilanne mihin ei ole hyviä ratkaisuita, on vaan huonoja ja vielä huonompia. Ja näillä sitten mennään.

Niin, tuossa tilanteessa sinulla säilyy taloudellinen tilanne samana, ja lapsillakin on ilmainen hoitaja kotona.

Jos kyseinen äiti ei ole polttomurhannut yhtä lastaan vuohen kanssa tai ole tuomittu sarjamurhaaja niin ei voi. Lapset menee Suomessa lähes aina äidille.

Missä on tilasto josta näkee, kuinka usein mies on hakenut lähivanhemmuutta tai riitauttautanut tilanteen? Vai käveleekö miehet liian helposti vaan tilanteesta pois ajatellen, ettei se kuitenkaan mitään auta?

• Tykkää
Reactions: Ciervo ja Lispetti
Missä on tilasto josta näkee, kuinka usein mies on hakenut lähivanhemmuutta tai riitauttautanut tilanteen? Vai käveleekö miehet liian helposti vaan tilanteesta pois ajatellen, ettei se kuitenkaan mitään auta?

Minä taivuin siinä vaiheessa kun lapsella oli koko ajan mahakipuja ja päänsärkyä ja koulu alkoi mennä huonosti. Äiti olisi jatkanut loppuun asti oikeudessa. Lastenvalvoja sanoi että toisen olisi luovutettava lapsen takia, prosessi olisi kestänyt kuukausia.

Samaa mieltä! Tietysti kaikki asiat pitäisi pystyä puhumalla selvittämään. Ei riitelemällä, huutamalla, fyysysellä tai henkisellä väkivallalla.

Mutta kun se ei aina tahdo olla helppoa ns. "normaaleille" ihmisillekkään, niin ei varsinkaan henkilölle joka päivittäin on tilanteessa että ei hallitse ja hillitse itseään. Jonakin päivänä vaimakkaammin ja jonakin päivänä vähemmän. Mutta ei edes joka kuukausi ole yhtä päivää, kun kaikki sujuisi ns. "raiteillaan".

Kuitenkin minun mielestäni olisi parempi jos pystyttäisiin puhumaan avoimesti.
Koska joskus se tulee eteen kuitenkin. Mitä myöhempään niin sitä pahempana.

Minä taivuin siinä vaiheessa kun lapsella oli koko ajan mahakipuja ja päänsärkyä ja koulu alkoi mennä huonosti. Äiti olisi jatkanut loppuun asti oikeudessa. Lastenvalvoja sanoi että toisen olisi luovutettava lapsen takia, prosessi olisi kestänyt kuukausia.

Surullista. Ja tiedän, että tällaisia naisia on Suomi pullollaan. Juuri siksi asialle pitäisi tehdä jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja TällainenMies;29762617:
Samaa mieltä! Tietysti kaikki asiat pitäisi pystyä puhumalla selvittämään. Ei riitelemällä, huutamalla, fyysysellä tai henkisellä väkivallalla.

Mutta kun se ei aina tahdo olla helppoa ns. "normaaleille" ihmisillekkään, niin ei varsinkaan henkilölle joka päivittäin on tilanteessa että ei hallitse ja hillitse itseään. Jonakin päivänä vaimakkaammin ja jonakin päivänä vähemmän. Mutta ei edes joka kuukausi ole yhtä päivää, kun kaikki sujuisi ns. "raiteillaan".

Kolikolla on aina kaksi puolta, murot on jo uikkareissa, itse en kelpuuta tuollaista vilppiä, vaimo vaikuttaa tosiaan henkisesti sairaalta, sun muut...

Melkonen tikittävä aikapommi teillä odottaa räjähtämistä!

Odotat että vaimo hakee apua?
Eikö olisi viisainta että sinä haet apua teidän tilanteeseen. Ei siellä vaimon tarvitse olla mukana. Olet pisteyttänyt omasta näkövinkkelistä teidän perhe-elämää, ja lasten hyvinvoinnin eri olosuhteissa.
Eikö sinun tekisi mieli hakea varmistusta valinnoillesi? Puhua niistä ja purkaa tuntoja? Voitko itse aidosti hyvin?

Oletko sinä ammattilainen arvioimaan, ja tarpeeksi läsnä, huomaamaan oireilevatko lapset? Erittäin vaikea kuvitella että lapset eivät huomaisi asioiden olevan pielessä...

Ei nyt varsinaiseen asiaan liity mutta olen aina ihmetellyt miehiä jotka on valittaneet että kondomi pilaa heidän nautintonsa tai ei edes tule mitään sen kanssa. Ihmeen herkät vehkeet sellaisilla miehillä, itseä ei ole ikinä haitannut ja on tuntunut ihan yhtä hyvältä kumin kanssa tai ilman. Tai ehkä sellaisilla miehillä on jotakin itsetunto-ongelmia jolloin syyksi vieritetään kondomi. Enpäs tiedä koska mulla ei sellaisia ongelmia ole.

Kyseisillä miehillä on niin isot munat, että se large-kokokin kiristää. Mä taas en oo ikinä tajunnut, kuinka jonkun mielestä kumilla on sama kuin ilman.

Oikeestaan ei ihme, tälläkin palstalla aika moni valittaa kun pitää miehelle antaa. Ei ne miehen tarpeet mihinkään katoa lasten myötä ja jos kotona irtoaa harvoin, silloinkin asenteella "pane nyt kunhan et herätä mua", ei ihme jos menevät paikkaan jossa on myötämielisempi vastaanotto vaikka sitten rahalla

Oikeat Miehet ottavat tuollaisessa tilanteessa eron, jos keskustelu asiasta ei auta. Eivät mene huoriin tai muuallekaan pettämään.

• Tykkää
Reactions: MIES!
Kyseisillä miehillä on niin isot munat, että se large-kokokin kiristää. Mä taas en oo ikinä tajunnut, kuinka jonkun mielestä kumilla on sama kuin ilman.

Ne saa puhallettua päänkin ympärille palloksi niin tosiaan taitaa olla iso muna jos kiristää. En ole ymmärtänyt taas itse sitä että mies ei pysty kumin kanssa toimimaan. Päässä jotain vikaa varmaan, itsetunnossa tai yms.

Alkuperäinen kirjoittaja TällainenMies;29762531:
Niin toki voisin yrittää käyttää vaimon persoonallisuutta, väkivaltaisuutta yms.. häntä vastaan, mutta riskinä on että se ei riitä. Ja Suomessa riski vaan on liian suuri ja lasteni kannalta mahdolliset seuraukset liian hankalia.
Ei minulla ole todisteita siitä kun silmäni on ollut musta yms... Ja vaikka olisikin, niin ei se riittäisi. Liian pieni juttu. Vaimosta tulisi silti lähivanhempi. Ja lapset olisi minulla joka toinen viikonloppu. Lasten olosuhteet olisi ehkä luokkaa 6+ ja minä saisin pelätä koko ajan että milloin vaimo kilahtaa liikaa muksujen kanssa.

Eli riskit liian suuret!

Joka toinen viikonloppu? Ei kai tuo pidä paikkansa.

Mikä estää pitämästä pidempään? Yhteshuoltajuudessa lapsi voi olla puolet ajasta toisella vanhemmalla. Sovittavia asioitahan nämä ovat. Ja jos oikeuteen tästä asiasta mennään niin asia on ihan selvä, mikäli olet vakaa ja turvallinen vanhempi.
Lapsille oikeustaistelut eivät koskaan ole suotavia, etenkin jos vanhemmat käyttävät lasta aseena.
Kuitenkin jos lopputulos on sen väärti->saa viettää monet vuodet toisen täysin vakaan vanhemman kanssa, ehkä ihan harkitsemisen arvoinen asia.

Tiedän palvelun jossa miehet eivät ehkä suoranaisesti osta seksiä, mutta tavallaan ainakin kuluttavat rahaa siihen aivan yhtä paljon. Todellakin suurin osa miehistä on sielläkin varattuja. Ja sielläkin monella juuri se seksinhaku on päällimäisenä.

Yhteistyössä