seksielämä kuolee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lopussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lopussa

Vieras
Mikä avuks kun tuntuu että alapää ei nykyään kestä seksiä kondomin kanssa?? Liukuvoiteita kokeiltu monenlaista mutta ei vaikutusta... Monesti saattaa seksin jälkeen tulla pissatulehduksin... peseydytään molemmat ennen ja jälkeen. Käyn pissalla ennen ja jälkeen. käytän maitohappobakteereja ja karpalokapseleita. Ei mitään apua niistä. Mitään antibiootti estokuuria en haluais aloittaa kun olen tosi allerginen melkeen kaikelle esim trimopan eikä nitrofur c käy. :(

En tiedä paljonko asiantuntevaa lääkärikuntaa täällä on paikalla, mutta kannattaisi varmaan kysellä gyneltä. Itse söin joskus noita nitrofureja, tosi kurja, jos ne ei käy. Kondomi yleensä auttaa ehkäisemään tulehduksia, kun ei pääse bakteerit tekemisiin toistensa kanssa. Kannattaa ehkä vielä tehostaa muiden yhdistyvien kehonosien puhtaus... ettei mies iske liiteristä suoraan kouria haaroihin, ettei kynsien alla ole mitään jne. Tuskin näin on, mutta jos jostain kuitenkin jotain pääsee tulemaan.

Mikä avuks kun tuntuu että alapää ei nykyään kestä seksiä kondomin kanssa?? Liukuvoiteita kokeiltu monenlaista mutta ei vaikutusta... Monesti saattaa seksin jälkeen tulla pissatulehduksin... peseydytään molemmat ennen ja jälkeen. Käyn pissalla ennen ja jälkeen. käytän maitohappobakteereja ja karpalokapseleita. Ei mitään apua niistä. Mitään antibiootti estokuuria en haluais aloittaa kun olen tosi allerginen melkeen kaikelle esim trimopan eikä nitrofur c käy. :(

Hommaa estrogeenia. Niin minäkin teen sinä päivänä kun alakerta on tuossa kunnossa.

[QUOTE="vieras";22556973]Lopeta se liika peseytyminen. Seksiä voi harrastaa ihan siltä istumalta ilman mitään pesuja. Eri asia on jos olette paksuja ja hikisiä ja likaisia koko ajan.[/QUOTE]

Samaa mieltä, liika pesu voi olla ongelmien syykin koska sillä kuivatetaan limakalvot ja normaalibakteeristo kuolee.

Pesu vedellä (ei pesuainetta) maksimi 2 kertaa/vrk ja maitohappokapseleita tai piimää/ gefilusjugurttia toosaan! Vanha kikka, kuulemma toimii.

Ja Bepanthenia voi myös laittaa alaosastoonkin.

[QUOTE="vieras";22556973]Lopeta se liika peseytyminen. Seksiä voi harrastaa ihan siltä istumalta ilman mitään pesuja. Eri asia on jos olette paksuja ja hikisiä ja likaisia koko ajan.[/QUOTE]

Sitten kun tiedät mistä puhut, niin kerro uudestaan vinkkisi. Ap:lla vaiva, johon ei päde ihan nämä samat ohjeet. Suurin osa voi harrastaa seksiä vaikka lantalassa, mutta kaikki ei voi jos limakalvot ei kestä. Virtsatien tulehdukset ovat jatkuessaan niin kamala vaiva, ettei taatusti tee mieli kokeilla likasiedätystä.

Ja miten se paksuus liittyy tähän :headwall:

Peesi tälle.

Sitten kun tiedät mistä puhut, niin kerro uudestaan vinkkisi. Ap:lla vaiva, johon ei päde ihan nämä samat ohjeet. Suurin osa voi harrastaa seksiä vaikka lantalassa, mutta kaikki ei voi jos limakalvot ei kestä. Virtsatien tulehdukset ovat jatkuessaan niin kamala vaiva, ettei taatusti tee mieli kokeilla likasiedätystä.

No jos ihminen oikeasti kärsii kroonisesta virtsatieinfektiosta niin pesut ovat yhtä tyhjän kanssa. Estolääkitykselle menee tai selibaatille.

no normaalisti mä pesen alapään kerran päivässä. Tuon peseytymisen ennen seksiä aloitin sen jälkeen kun rupesin saamaan noita virtsatulehduksia koska lääkäri suositteli. Ennen en ollut niin tarkka pesemisen kanssa ennen seksiä...

musta tuntuu ettei tällä vaivalla ole mitään tekemistä likaisuuden/puhtauden kanssa vaan enemmänkin jotain hormonalista, kuivuutta tms... Ei mulla ennen ole ollut tällaista... nyt toisen lapsen syntymän jälkeen alkoi... imetyksen lopettaminenkaan ei auttanut....

no normaalisti mä pesen alapään kerran päivässä. Tuon peseytymisen ennen seksiä aloitin sen jälkeen kun rupesin saamaan noita virtsatulehduksia koska lääkäri suositteli. Ennen en ollut niin tarkka pesemisen kanssa ennen seksiä...

musta tuntuu ettei tällä vaivalla ole mitään tekemistä likaisuuden/puhtauden kanssa vaan enemmänkin jotain hormonalista, kuivuutta tms... Ei mulla ennen ole ollut tällaista... nyt toisen lapsen syntymän jälkeen alkoi... imetyksen lopettaminenkaan ei auttanut....

Hormonaalista sitäkin varmemmin kun kerta olet vastikään vielä imettänyt. Kipaise gynekologille. Jotain paikallista estrogeeniemätinvoidetta voi käyttää yleensä sellaisetkin naiset joilla on joku tulppariski tms. joka estää estrogeenin käytön pillereissä.

Ja kun sinä olet noin nuori vielä (25v) niin hormonitoiminta ajan kanssa tasaantuu normaaliksi eli tuo estrogeenivoide olisi vain hetken käytössä limakalvoja vahvistamassa.

Tuollaiset vaivat joita kuvaat ovat tyypillisiä vaihdevuosi-ikäisen vaivoja estrogeenin puutteesta johtuen että varmaan sullakin on nyt estrogeenista uupeloa.