Seksin jälkeen outo ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
En ymmärrä. Olen jo ihan aikuinen 28 vuotias nainen.
Ongelmani ei koske seksiä sinäänsä, sillä se on ihanaa. Sama kumppani ollut jo kauemmin, mutta sama "ongelma" seuraa aina seksin jälkeen..

Eli kun olemme harrastaneet seksiä, niin jokin ihme tunne ottaa minut täysin valtaansa. Tulee sellainen "likainen" tai jotenkin "syntinen" olo. Aivan kuin olisin tehnyt jotain väärää!

Tätä on vaikea selittää. Se on tavallaan kuin olisi huono omatunto jostain. Ihan kuin olisi tehnyt jotain itselleen pahaa. Tai hävettävää.

En ymmärrä mistä tämä johtuu. Koska itsekin aina haluan ja kumppani on mitä ihanin.
En kuitenkaan pääse tunteesta eroon välttämättä moneen päivään.

Miksi koen etten saisi tehdä jotain sellaista joka on aivan luonnollista ja nautinnollistakin?

Ymmärtääköhän kukaan sepostuksestani mitään... Tämä asia tosiaankin vaivaa minua.
Vaikka miettisin miten asiaa niin se tunne on ja pysyy. Valtaa mielen ja tavallaan ihan lamaannuttaa . Välillä kuin pieni "shokki".

Huoh..

Olen outo.

Oletko uskonnollisesta perheestä? Se voisi selittää nuo tuntemukset. Itselläni nimittäin oli ihan sama juttu. Vanhempani ovat hyvin uskonnollisia, ja esiaviollinen seksi on kuulemma saatanasta..Oli vaikea nauttia seksistä, kun koko ajan huono omatunto soimasi. Nyt viimein (nelikymppisenä) olen päässyt tuon asian yli. Kauheaa oli myös, kun meille tuli eksän kanssa avioero; vanhempani syyllistivät minua Raamatulla päähän lyöden. Teen kuulemma aviorikosta uuden kumppanin kanssa. Poikani kertoi pari vuotta sitten olevansa homo. Hyväksyin asian, tietenkin, hän on aina rakas poikani. Vanhemmilleni emme ole kertoneet, koska paskamyrskyhän siitä seuraa. Syyllistämistä, ja varmasti vedotaan siihen, että koska erosin, pojasta tuli homo.

Oletko uskonnollisesta perheestä? Se voisi selittää nuo tuntemukset. Itselläni nimittäin oli ihan sama juttu. Vanhempani ovat hyvin uskonnollisia, ja esiaviollinen seksi on kuulemma saatanasta..Oli vaikea nauttia seksistä, kun koko ajan huono omatunto soimasi. Nyt viimein (nelikymppisenä) olen päässyt tuon asian yli. Kauheaa oli myös, kun meille tuli eksän kanssa avioero; vanhempani syyllistivät minua Raamatulla päähän lyöden. Teen kuulemma aviorikosta uuden kumppanin kanssa. Poikani kertoi pari vuotta sitten olevansa homo. Hyväksyin asian, tietenkin, hän on aina rakas poikani. Vanhemmilleni emme ole kertoneet, koska paskamyrskyhän siitä seuraa. Syyllistämistä, ja varmasti vedotaan siihen, että koska erosin, pojasta tuli homo.

Kuulostaa kauhealta! En ole itse uskovaisesta perheestä, mutta uskon kyllä jumalaan.
En kuitenkaan usko sen liittyvän tähän, kun itse ajattelen, että kunhan on sama kumppani, ei tarvitse syytellä itseään ainakaan jälkiseuraamuksista.

Mutta en tosin oikein tiedä, mistä olen saanut koko ajatuksen päähäni. Siksi tätä on vaikeaa lähteä purkamaan. Tovoin vain, jos täällä sattuisi tulemaan jokin avaava asia.

Tämä se olisi tosiaan voinut olla, mutta ei sitten kuitenkaan. Mutta johonkin samantyyppiseen saattaa toki liittyä. En tiedä. Alkulähde kadoksissa.

Kiitos paljon pitkästä vastauksestasi! On hienoa, että itse olet päässyt "syyllisyyden" yli. Uskovaisena sanoisin, että lähimmäisiään tulee rakastaa ja ymmärtää. eikä häpäistä. Mielipiteensä saa kullakin olla, mutta et voi pakottaa muita elämään haluamallasi tavalla. Onneksi pojallasi on rakastava äiti, joka hyväksyy hänet sellaisenaan.

En ymmärrä. Olen jo ihan aikuinen 28 vuotias nainen.
Ongelmani ei koske seksiä sinäänsä, sillä se on ihanaa. Sama kumppani ollut jo kauemmin, mutta sama "ongelma" seuraa aina seksin jälkeen..

Eli kun olemme harrastaneet seksiä, niin jokin ihme tunne ottaa minut täysin valtaansa. Tulee sellainen "likainen" tai jotenkin "syntinen" olo. Aivan kuin olisin tehnyt jotain väärää!

Tätä on vaikea selittää. Se on tavallaan kuin olisi huono omatunto jostain. Ihan kuin olisi tehnyt jotain itselleen pahaa. Tai hävettävää.

En ymmärrä mistä tämä johtuu. Koska itsekin aina haluan ja kumppani on mitä ihanin.
En kuitenkaan pääse tunteesta eroon välttämättä moneen päivään.

Miksi koen etten saisi tehdä jotain sellaista joka on aivan luonnollista ja nautinnollistakin?

Ymmärtääköhän kukaan sepostuksestani mitään... Tämä asia tosiaankin vaivaa minua.
Vaikka miettisin miten asiaa niin se tunne on ja pysyy. Valtaa mielen ja tavallaan ihan lamaannuttaa . Välillä kuin pieni "shokki".

Huoh..

Olen outo.

Rehellinen pohdinta ap:ltä. Ehkä hänen kaltaisensa ihmiset muodostavat osan ns. "pihtaajista" - ainakin minulle hänen kertomuksensa olisi outo mutta uskottava selitys.

Pystytkö ap uuteen seksikertaan tuona "katumusjakson" aikana?

Rehellinen pohdinta ap:ltä. Ehkä hänen kaltaisensa ihmiset muodostavat osan ns. "pihtaajista" - ainakin minulle hänen kertomuksensa olisi outo mutta uskottava selitys.

Pystytkö ap uuteen seksikertaan tuona "katumusjakson" aikana?

Pystyn, koska koen että se on tosiaan pääni sisällä oleva ongelma, eikä se sen koommin poistu vaikka olisin vuosia ilman. En minä kumppaniani sen takia puutteessa pidä. Älä pelkää.

Mutta kommenttisi kyllä vahvasti jotenkin loukkasi minua. Saatannenko olla liian herkkäkin.

Kumppaninihan ei asiasta edes tiedä, kun en ole halunnut kertoa. Juurikin siksi ettei se vaikuttaisi seksielämäämme tms. Jos tosiaan alkaisi miettiä samanlaisia kuin sinä.

Mulla tuli samanlainen likainen olo, kun harrastin seksiä entisen kumppanin kanssa. Suhteen jälkeen minulla oli yksi irtosujde naisen kanssa. Sen jälkeen oli vain miellyttävä ja rento olo. Ei yhtään katumusta tai likaisuuden tunnetta.

En väitä, että olisit lesbo. Mutta oletko varma, että sinulla on kaikki tunteet pelissä? Tuntuuko mies oikealta?

Mulla tuli samanlainen likainen olo, kun harrastin seksiä entisen kumppanin kanssa. Suhteen jälkeen minulla oli yksi irtosujde naisen kanssa. Sen jälkeen oli vain miellyttävä ja rento olo. Ei yhtään katumusta tai likaisuuden tunnetta.

En väitä, että olisit lesbo. Mutta oletko varma, että sinulla on kaikki tunteet pelissä? Tuntuuko mies oikealta?

Naisia olisin varmasti saanut jo kokea jos olisin niihin päin :) Mahdollisuuksia on tullut vastaan kyllä.. Mutta ei huono ehdostus sinäänsä sekään.

Pidän tästä kumppanista oikeastaan varmaan tähän mennessä eniten kuin muista aikaisemmista. Hän on kohdellut minua hyvin ja tietysti olen pyrkinyt olemaan tasa-arvoinen myös häntä kohtaan.
Joskus ajattelinkin, että tunne katoaa, kun on vain tarpeeksi hyvä olla jonkun kanssa.

Huonojakin suhteita mahtuu menneisyyteen, tätä ennen se oli suorastaan kauheaa.

no ilmeisesti sun seksivalistus on kotona ollut sellaista, että on annettu ymmärtää, että seksi on likaista ja hävettävää. että se pitää tehdä pimeässä ja peiton alla silloinkin ja sitä harrastetaan vain kun tehdään lasta

Ehkä kumpuaa jostain alitajunnasta. Oletko nähnyt lapsena telkusta tai livenä seksiä? Sen ikäisenä, ettei tiedä mistä on kyse ja voi tulkita tilanteen ihan väärin. Toinen mikä minullakin tulee mieleen, on että sinulle on puhuttu seksistä tyyliin sen olevan likaista ja kiellettyä puuhaa, ja tämä on iskostunut vahvasti mieleesi.

Naisia olisin varmasti saanut jo kokea jos olisin niihin päin :) Mahdollisuuksia on tullut vastaan kyllä.. Mutta ei huono ehdostus sinäänsä sekään.

Pidän tästä kumppanista oikeastaan varmaan tähän mennessä eniten kuin muista aikaisemmista. Hän on kohdellut minua hyvin ja tietysti olen pyrkinyt olemaan tasa-arvoinen myös häntä kohtaan.
Joskus ajattelinkin, että tunne katoaa, kun on vain tarpeeksi hyvä olla jonkun kanssa.

Huonojakin suhteita mahtuu menneisyyteen, tätä ennen se oli suorastaan kauheaa.

Käyppä kokeilemassa regressioterapiaa...

Koska pidät kyseisestä miehestä oikeasti, saatat alitajuisesti pelätä menettäväsi hänet jos hän pitää sinua huonona naisena. Varsikin aiempina vuosina olemme saaneet kuulla, että nainen ei saa nauttia seksistä samalla tavoin kuin mies. Raamatussakin sanotaan niin. Pikku hiljaa nainen on vapautunut ja nykyään hänellä pitäisi olla oikeus samanlaiseen seksielämään kuin miehellä. Vieläkään nainen ei kuitenkaan ole seksuaalisesti tasa-arvoinen miehen kanssa.

Yhteistyössä