Aika monenlaisia viestejä on aiheesta.
Yksi mikä koskettaa, on seksittömien kipuilu. Kosketuksen kaipuuta, itsetunnon menetystä, yksinäisyttä.
Toisaalta taas on ylimielinen aggressio toista kohtaan, jolla ei ole samat tarpeet.
Oikeasti vituttaa välillä että tämä yksi elämänalue dominoi, tanssittaa kuin nukkea narujen varassa ja etenkin että sillä voi loukata toista.
itse olen keski-ikäinen mies ja elän jotakuinkin seksittömässä suhteessa. Seksiä on harvoin, stressavamman elämäntilanteen aikana se lakkaa kokonaan. Myös kosketus on kortilla. Siinä on kissan ja lastenkin syliin tulo arvossaan

Ongelmapa on siinä, että tästä huolimatta pidämme toisistamme ja arvostamme toisiamme. Vaimolla on myös tosi rankka seksuaalihistoria ja hänen seksuaalivaikeutensa ovat kyllä hyvin ymmärrettävät. Tiedän miten arasta asiasta on hänen kohdallaan kyse.
En ole pettänyt (ehkä hieman outo sana tässä yhteydessä?), mutta joskus olen saanut jonkun kohtauksen ja juonut itseni kai tarkoituksella koomakänniin ja painunut katsomaan privatesohwta. Siellä on sitten saanut tissejä naamalleen. Kai sekin jonkinlaista pettämistä on. Päätellen siitä miten paska olo siitä lopulta jäi.
Oikeasti en tiedä miten tämän asian kanssa pitäisi elää. Vanhemmiten seksi kai menettää merkitystään ja jotenkin uumoilen että näinkin voi oikeasti elää, jos tilanteen hyväksyy eikä katkeroidu. Elämässä on vammautumista, sairautta, paljon erilaisia elämäntilanteita, joissa ei voi elää juuri siten kuin haluaisi. Minulla nyt on tällainen vaimo joka ei voi itseään toiseksi noin vain muuttaa. Osittain hyväksyn tilanteemme, osittain sitten taas en.
Ja nyt kun tätä kirjoitan, tuntuu, että ehkä seksuaalisuus ei sitten ole kokonaan poissa suhteestamme, vaikka seksi melkein olisikin. Siksi kai noi muut suhteet yms. tuntuvat mielestäni vääriltä vaihtoehdoilta.