Seksuaalisesta ahdistelusta

TUNDRA-arjen sankari-

Aktiivinen jäsen
25.03.2006
9 314
0
36
Mietiskelin, että onko sellaista naista olemassakaan, ketä ei ikinä missään tilanteessa ole ahdisteltu seksuaalisesti. Ei ole montaakaan päivää aikaa, kun isoosisäni otti taas "halatessa" tissistä kiinni. Onneksi häntä ei tarvitse halata useasti. Jotain positiivista tässäkin asiassa. Ja mulle siitä tulee syyllinen olo ja paha mieli. Päätinkin että ens kerralla, oli kuka tahansa, karjaisen oikein kunnolla, enkä päästä pälkähästä noin vain.

Aloin pohtia asiaa enemmänkin ja kuta kuinkin vastaavaa on tapahtunut muuallakin, koulussa, töissä vapaa-ajalla ja edellämainittu tapaus oli kotona. Ja aina se on tuntunut yhtä pahalta, enkä koskan ole asialle tehnyt muuta kuin korkeintaan katsonut pahasti. Ja mietin sellaistakin, että taitaa olla uskottua tavallisempaa. Eli uudestaan sama kysymys, onko olemassakaan naista ketä ei olisi koskaan ahdisteltu?

Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:
Mua ei ole ahdisteltu, tai sit mä oon vaan niin yksinkertainen etten oo tajunnu.

Mäkin olen alkanu epäillä tota jälkimmäistä vaohtoehtoa, tai todella sairastahuumorintajua, kun pystyn nauramaan mukana ja on ihan kivaa tutussa porukassa välillä vaikka meno on kohtalaisen kaksimielistä :whistle:

On ahdisteltu.

Mutta eipä se mua hirmummin haittaa.
Aina ovat kuitenkin sellaisia olleet, joille on voinut paukauttaa päin näköä.

Isosisälle se ei ehkä ole kivasti tehty.
(joskaan se ei ole isoisältä kivasti tehty)

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mua ei ole ahdisteltu, tai sit mä oon vaan niin yksinkertainen etten oo tajunnu.

Mäkin olen alkanu epäillä tota jälkimmäistä vaohtoehtoa, tai todella sairastahuumorintajua, kun pystyn nauramaan mukana ja on ihan kivaa tutussa porukassa välillä vaikka meno on kohtalaisen kaksimielistä :whistle:

Mä oon miettinyt tätä kanssa... tai sitten oon niin susiruma ettei mua edes ahdistella :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Mä aattelin lähinnä kaiken laisia kähmintöjä.

Mutta tosiaan voishan sitä kait puheillakin ahdistella. Useimmiten mäkin oon ihan jutussa mukana, mut muutaman kerran oon kälylle suutahtanu kun se menee henkilökohtasuuksiin seksijutuissaan. Tosin en mä kyllä sitäkään ahdisteluna koe (vaikka kait nainen vois naista ahdistella), tyhmyyttä se on kun ei tajua eroa yleisen vitsailun ja henkilökohtaisuuksien välillä.

No ei se kovin kivalle tunnu, kun vanha perhetuttu puristaa persiistä ja likistää itseään vasten mun oman miehen silmien alla, kun olen keittiössä lisäilemässä tarjottavia kesken juhlien. :x

Kyllä on valitettavasti sattunu kohalle. Sehän siinä on just ongelma se asenneympäristö. Ei aina tiedä et missä raja menne, onko nipo/huumorintajuton vai ahdistellaanko? Ahdistelua verhotaan usein myös huumorin taakse. Ite ainakin joskus miesvaltasessa ja vanhankantasessa ympäristössä toimiessa et pitää sopeutua ja kehittää nahkaa ja huumoria ympäristön mukaan jos aikoo pärjätä. Kaikkeen ei voi eikä pidäkään tarttua. Voi olla kyse myös testaamisesta, että sopeutuuko paikkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Pajulanpirkkona:
Kyllä on valitettavasti sattunu kohalle. Sehän siinä on just ongelma se asenneympäristö. Ei aina tiedä et missä raja menne, onko nipo/huumorintajuton vai ahdistellaanko? Ahdistelua verhotaan usein myös huumorin taakse. Ite ainakin joskus miesvaltasessa ja vanhankantasessa ympäristössä toimiessa et pitää sopeutua ja kehittää nahkaa ja huumoria ympäristön mukaan jos aikoo pärjätä. Kaikkeen ei voi eikä pidäkään tarttua. Voi olla kyse myös testaamisesta, että sopeutuuko paikkaan.

Tässä se tulikin aika hyvin sanottuna. Ne rajat kun on joskus aika häilyvät. Vaikka työkaveri sanoiskin, että nyt kun on niin rauhallista, niin voitais mennä vaikka varastoon panemaan, ei se välttämättä tuntuisi ahdistelulta vaan huumorilta. Mutta jos se sanoisi saman asian eri äänensävyllä ja erilaisella ilmeellä, niin se taas olisi ahdistelua.
Kuten pyllylle taputtelutkin, jossain tilanteessa ihan ok, eikä sitä välttämättä edes huomais, mutta hieman eri tavoin tehtynä siitä voi tulla tosi paha mieli.

Yhteistyössä