Sektio ja K-HKS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä jouduin kiireelliseen sektioon 8cm avautumisen jälkeen. Vauvalla oli tarjontavirhe, ei päässyt laskeutumaan. Synnytyseste siis.

Kaveri meni Hämeenlinnassa suunniteltuun ja sille oli varattu joku tietty päivä, mutta joutui odottamaan pari ylimääräistä päivää, koska silloin oli valtavasti synnyttäjiä ja paljon kiireellisiä- ja hätäsektioita, jotka menevät aina kiireettömien ohi.

Jouduin olemaan viikon. Mulle iski sektion jälkeen aika harvinainen suolilama ja olin tosi kipeä sen takia. Crp nousi 209, korkea kuume, syönti ja juontikielto. 2 tippaletkua, nenämahaletku, rektaaliputki, virtsakatetri oli melkein viikon. Kovien antibioottihoitojen jälkeen toivuin kotiinlähtökuntoon parissa päivässä. Tää siis kai tapahtuu n. 1/1000 leikatuista.

Vauva voi tosi hyvin, sai 9/10 pistettä.

Henkilökunta oli upeaa, aina sai apua kun tarvitsi. Ja sitä kannattaa pyytää, jos siltä tuntuu. Kukaan ei näe sun nenäpäästä oletko kipeä.

Olihan se paljon kipeämpää kun alatiesynnytyksen jälkeen. Noin kaksi viikkoa söin särkylääkettä kotona, jonka jälkeen pärjäsin ilman. Ehkä kipeintä sen ensimmäisen kuukauden ja sen jälkeen vain kun vauva potkaisi haavaan esim. hoitopöydällä ollessa.

Sitten mulle tuli synnytyksen yhteydessä joku ihmeen hermopinne vasempaan käteen ja se oli aluksi aivan tunnoton. Samalla tuntui, että siihen olisi tullut sellaisia sähköshokkeja. Noh, kysyin lääkäriltä ja hän sanoi, että puolessa vuodessa menee ohi, ja aikalailla 5,5kk meni ja käsi on kunnossa. Aluksi oli vaan inhottavaa, kun pelkäsin pudottavani vauvan. :)

Haava parani mulla tosi hyvin. Mulle laitettiin sellaiset hakaset mahaan ja ne otettiin muutaman päivän päästä sairaalassa pois. Ei tulehtunut eikä mitään sellaista. Vieläkin se haava on aika "kireä" ja arpi vähän koholla ja kirkkaan punainen. Vauva on 10 kk.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No sullahan on sattunut paljon ikäviä kokemuksia.. Kiitos näistä tiedoista. Paljon olen lukenutkin sektiokokemuksia. Tosiaan eritoten tämä K-HKS kiinnostaa..

Hyvä sairaala on, kätilöt ihan huippuluokkaa! Jälkeenpäin oikein nauratti, kun olin tosiaan huonossa hapessa ja joku kätilö jäi lomille ja toivotti mulle tervetuloa uudestaan. Silloin se oli aika koomista, mä mietin vaan, että jäänkö henkiin :D

Yhteistyössä