Sektio KYSISSÄ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Alisa

Jäsen
28.05.2004
139
0
16
Minulle tehdään suunniteltu sektio KYS:ssä muutaman kuukauden päästä. Millaisia kokemuksia muilla sektio äideillä on. Minua kiinnostaa esim. käytetäänkö spinaali vai epiduraalipuudutusta ja laitetaanko inhottava katetri ennen vai jälkeen puudutuksen? Montako päivää suunnilleen pitää olla sairaalassa, jos kaikki menee ok?

Minä sain vauvan suunnitellulla sektiolla KYSissä kolme kuukautta sitten. Sain epiduraalipuudutuksen, joten olin "ajan tasalla" koko leikkauksen ajan ja sain nähdä vauvaa ennen kuin hän meni isän ja kätilön kanssa pesulle ja mua alettiin kursimaan kokoon. Katetri laitettiin puudutuksen jälkeen, sen laittoa en itse tuntenut/huomannut mitenkään! Voi myös pyytää, että katetri laitetaan puudutuksen jälkeen, niin varmasti tekevät niin, jos asia huolettaa.

Kaikki meni todella hienosti. Henkilökunta oli todella mukavaa ja kipulääkettä sain heti kun sitä tarvitsin. Menisin uudestaan koska vaan =) Sektio KYSissä oli mulle mukava kokemus ja sektio muutenkin oli mielestäni mukava tapa synnyttää (kaksi aiempaa tullut alateitse ja niistä synnytyksistä jäi ihan hirveät traumat -never again..). Vauva voi syntymän jälkeen mainiosti ja on nyt iso ja tomera 3-kuinen =) Itselläni haava parani pikapikaa ja olin pystyssä jo samana iltana leikkauksesta ja hiihtelin menemään pitkin KYSin käytäviä...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2006 klo 11:09 Alisa kirjoitti:
Minulle tehdään suunniteltu sektio KYS:ssä muutaman kuukauden päästä. Millaisia kokemuksia muilla sektio äideillä on. Minua kiinnostaa esim. käytetäänkö spinaali vai epiduraalipuudutusta ja laitetaanko inhottava katetri ennen vai jälkeen puudutuksen? Montako päivää suunnilleen pitää olla sairaalassa, jos kaikki menee ok?

Mulle tehtiin sektio 4,5 vkoa sitten. Spinaali oli puudutuksena, katetri laitettiin osastolla ennen spinaalia, mutta virtsaputken suulle, sekä katetriin laitettiin puuduttavaa geeliä, eikä ketetrin laitto tuntunut todellakaan kivuliaalta eikä edes inhottavalta. Sen saa myös halutessaan spinaalin jälkeen, mutta mulle ainakin suosittelivat laittoa ennen ja vannoivat ettei se satu. :)
Mä olisin myös päässy neljäntenä päivänä, jos ei vauva olisi joutunut valohoitoon. Muuten olisin valmis menemään leikeltäväksi koska vaan uudestaan, mutta lapsilukumme taitaa jäädä tähän yhteen.
Kysy vain vielä lisää yksityiskohtia, jos joku mietityttää!

Yhteistyössä