Sektio vai ala tie synnytys? Kumpi parempi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaaksiko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kokemusta vain alatiesynnytyksestä ja sitä kautta homma toimi ainakin ihan hyvin.Eikös se alatiesynnytys ole vähän niinkuin se ensisijainen synnytystapa ja mikäli ei jostain syystä se onnistu niin sitten sektioon.En ihan nyt ymmärrä aloituksen pointtia..Pääasia kuitenkin on saada se lapsi ulos sieltä,sama se kai miten se tulee..

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Jos ei ole mitään syytä sektiolle niin synnytys on paras tapa.

Eikö sektiota lasketa "synnytykseksi"? :o

Ei ja sen takia lapset,jotka ovat maailmaan tulleet sektion kautta eivät saa juhlia SYNTYMÄpäiväänsä vaan he viettävät sektiopäivää taikka leikkauspäiväänsä. =)

Jos ei ole mitään syytä sektiolle niin synnytys on paras tapa.

Eikö sektiota lasketa "synnytykseksi"? :o

Ei. Olen itse kokenut molemmat tavat, enkä todellakaan kokenut synnyttäväni kun lapsi leikattiin pois.
En ollut aktiivinen osapuoli vaan objekti, jolle tehtiiin leikkaus.

Alkuperäinen kirjoittaja zz:
ei helkkari, ei ikinä sektiota huvinvuoksi!!! (niinkuin jenkkilässä... )

niimpä! Ihan sairasta touhua siellä. Itsellä takana yksi hätäsektio, enkä kovin mieluusti toista samanlaista haluaisi kokea. Ei sekään mitään hupia ole ei...

Ei. Olen itse kokenut molemmat tavat, enkä todellakaan kokenut synnyttäväni kun lapsi leikattiin pois.

Onko sektiolla ulos tulleen lapsen äiti äiti ollenkaan jos hän ei ole ollenkaan synnyttänyt?

Ikuinen kysymys. Esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla, oli yliaikainen perätilavauva, minkä olisin pukannut alakauttakin jos olis tullut ajoissa. Jännitti kuopuksen kohdalla hirveästi, kun ei ollut kokemusta edes supistuksista. Alapää repesi synnytyksessä, vauva jäi hetkeksi jumiin jne. Alapää alkaa olla kunnossa kun synnytyksestä on puoli vuotta. Ei muuten ole haitannut enää aikoihin kuin seksiä harrastettaessa. Esikoisen leikkauksesta olin kauan kipeä, ja haavan alue kipeytyi jälkimmäisessä raskaudessa.. Olen nyt kokenut molemmat, eikä suunnitelmissa ole enempää lapsia, joten en ole enää "valinnan edessä". Olen tyytyväinen että meni näin. Jos jälkimmäisessä olisi leikattu, olisi se ollut esikoisen kannalta hankalaa, kun ei olisi voinut nostella..

Onko sektiolla ulos tulleen lapsen äiti äiti ollenkaan jos hän ei ole ollenkaan synnyttänyt?

Mihinkäpä se äitiys häviäisi?
Ei äitiys vaadi aktiivista synnytyskokemusta. Adoptioäitikin on äiti, miksipä ei sitten nainen joka on lasta sisällään kantanut ja kivut kärsinyt?
Myös toinen lapseni on syntynyt ja olen hyvin täysillä myös hänen äitinsä.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
sinänsä ihan sama mitä sitä itse haluaisi, Suomessa kun ei saa itse valita.

tää ei muuten oo ihan totta...

tunnen monia jotka on "pelännyt" synnyttämistä alakautta ja siten keplotelleet itselleen huvisektion...

MIKS PITÄÄ HANKKIUTUA RASKAAKS JOS EI HALUA LOPUSSA SITÄ VAUVAA PUSERTAA ULOS SIELTÄ!?!?!

lapseni ovat toki molemmat "syntyneet", mutta vain toisen olen "synnyttänyt". Onhan sijaisäiti ja adoptioäitikin äitejä lapsilleen vaikkei ne lapset ole tulleet heidän sisältään lainkaan??