Sektion jälkeen synnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Edellinen synnytys päättyi kiireelliseen sektioon tarjontavirheen vuoksi. Nyt ollaan seuraavaa synnytystä käynnistämässä ensi viikolla, tarkoituksena on siis synnyttää alateitse. Onko epiduraali mahdollista saada tähän tulevaan synnytykseen, vai vaikuttaako edellinen sektiohaava, niin ettei puudutusta voi saada?

[QUOTE="Vieras";26996481]Edellinen synnytys päättyi kiireelliseen sektioon tarjontavirheen vuoksi. Nyt ollaan seuraavaa synnytystä käynnistämässä ensi viikolla, tarkoituksena on siis synnyttää alateitse. Onko epiduraali mahdollista saada tähän tulevaan synnytykseen, vai vaikuttaako edellinen sektiohaava, niin ettei puudutusta voi saada?[/QUOTE]

Sain epiduraalin, eli ei ole aikaisempi sektio esteenä.

Minä myös synnytin esikoiseni kiireellisellä sektiolla, samasta syystä kuin ap:llä. Toinen lapsi syntyi käynnistettynä 1 v 7 kk sektion jälkeen ja sain epiduraalin ja kaikki meni loistavasti :)

No ei luulis sektio olevan millään tavalla esteenä epiduraalille... Mutta sektio voi olla esteenä käynnistämiselle, mä oon ymmärtänyt että synnytystä ei yleensä käynnistetä jos on sektio takana, jännä kuulla että joillekin silti käynnistetään. Onkohan se tapauskohtaista vai sairaalakohtaista..? Mulla on myös kiireellinen sektio tarjontavirheen takia 1,5v sitten tehty ja nyt 2kk laskettuun aikaan, oon ajatellut että ainoat mahdollisuudet on että synnytys käynnistyy ja edistyy normaalisti tai sitten sektio. Voi ehkä siis ollakin että saatetaan myös jopa käynnistää...

Minun järkeeni ei mahdu se, miksi lääkäri päätti näin; sektio 2v sitten epäonnistuneen käynnistyksen jälkeen. Todettiin laiskahko kohtu. Nyt rv 36, vauva jo 3,7kg arviossa (uä). Käynnistys sovittu nyt 10 vrk lasketunajan jälkeen, ei kontrolleja tms. tässä välissä. Hiukan hirvittää tuo sektiohaavan kestäminen, vauvan jättikoko ja taas käynnistys ja sekin vasta 10 vrk la jälkeen. Ei ole syntymässä itsekseen...

Yhteistyössä