Mulle on tehty kaksi sektiota.
Ensimmäinen suunniteltu, lapsen rakennepoikkeavuuden vuoksi (menehtymisen riski oli liian suuri alatiesynnytyksessä).
Sektio tehtiin yhdeksältä aamulla. 12.00 pääsin osastolle pois heräämöstä.
koko päivän makasin ihan sekaisin sängyssä. Hoitajat kiikuttivat minut katsomaan lasta (makasin sängyssä) toiselle osastolle. Katetri ja kipupumppu oli käytössä.
Seuraavana päivänä loppui kipupumpusta lääke ja minut päätettiin auttaa jalkeille.
Otettiin siis katetrikin pois.
Olo oli hirveä, muttei niinkään kipeä (lääke vaikutti vielä)
hb oli laskenut todella alhaalle, joten taju meinasi lähteä koko ajan.
lähes koko sairaalassaoloaikani kuljin pyörätuolilla. Jalkeilla en pysynyt.
Vielä viiden päivän kuluttuakin kun pääsin sairaalasta, en pysynyt tolpillani vaikka sain kaksi pussia vertakin.
Seuraava meni hätäsektioon.
Olin synnyttämässä 42+0 (synnytys lähti itsestään käyntiin juuri sinä päivänä ja lapsivettä tihkui kokoajan).
olin auennut viiteen senttiin ja mulle oltiin pistämässä epiduraalia, kunnes istukka irtosi (verinen vuoto ja lapsen sydänäänten romahdus).
Mut kiidätettiin klo 16.00 leikkaussaliin, jossa mut nukutettiin samantien.
Heräsin muutaman tunnin kuluttua heräämöstä ja olin ihan pihalla.
Minulla oli jälleen käytössä kipupumppu ja katetri.
En päässyt katsomaan lastani toiselle osastolle, koska hoitaja ei ehtinyt minua sinne viemään sängyllä (ja tästä olen edelleenkin hyvin pettynyt).
Seuraavana aamuna nousin väkisin ylös ja otettiin katetri irti.
Mies sai sitten kuskattua mua lastenosastolle rullatuolilla.
Sitten rupesinkin käymään LO:lla ihan itekseni ja oli paljon virkeämpi ja parempi, kuin ensimmäisen sektion aikana (menetin saman määrän verta ja sain kanssa kaksi pussia verta tilalle).
Sitten kolmantena päivänä sain lapsen osastolle ja silloin halusinkin lähteä kotiin sairaalasta.
Olisin halunnut synnyttää kuopuksen alakautta, koska tiesin, että kolmas sektioidaan automaattisesti, jos on takana kaksi sektiota.