Selänteen sirpukka tuohtuneena

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jotenkin uskoisin kyllä paitsi älykkyydessä niin ennen kaikkea sosiaalisessa älykkydessä olevani Sirpaa edellä. Ei tulisi mieleenkään (edes vähän kännissä) noin typerästi päin naamaa arvostella toisen elämäntapaa ja valintoja, kuin mitä hän teki. Varmasti tiesi, että marialla on lapsi ja tekee kuitenkin töitä, ja silti laukoi tuollaisia kommentteja.
Ja sinä et ikinä oo kenenkään kanssa mistään asioista eri mieltä :) ? Et edes vähän? Uskoisin että sinäkin arvostelet monen ihmisen elämää, jos et muuten, niin selän takana ainakin.

Aika moni jäisi kotiin hoitamaan lastaan, jos se olisi taloudellisesti mahdollista ja Sirpalle se on.
Niin varmasti moni jäisi. Kun taas moni haluaisi ja haluaa rahatilanteesta riippumatta palata töihin. Ja moni mieskin jäisi muuten mielellään kotiin ja jotkut jopa jäävät. Sellaista se on. Ihmiset ja perheet ovat erilaisia. Sitä sirpa ei valitettavasti ymmärrä.

Ja sinä et ikinä oo kenenkään kanssa mistään asioista eri mieltä :) ? Et edes vähän? Uskoisin että sinäkin arvostelet monen ihmisen elämää, jos et muuten, niin selän takana ainakin.
Olen toki monen kanssa eri mieltä. Mutta en koe, että minulla on oikeutta toisille päin naamaa laukoa, että heidän valitsemansa elämäntapa tai tapa olla äiti lapsilleen on ihan perseestä ja väärin.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Voi helvetin helvetti, arjen pyörittäminen. Lakatkaa nyt te saatanat jo käyttämästä tuota uusfeminististä ilmaisua, jolla yritetään saada normaalit arkiset askareet kuulostamaan joltain kokopäivätoimisesti massiivisia ponnisteluja vaativilta uroteoilta.

Hmmm, mitä luette kuuluvaksi normaaleihin arkisiin askareihin? Entä mitä kuuluu arjen pyörittämiseen?

Mun mielestä arkisiin askareihin kuuluu ruuanlaitto, siivous, pyykinpesu, lastenhoito/koululaisten auttaminen, kaupassakäynti, ulkoilut, yms päivittäiset ja normaalit pakolliset toimet, sellaiset johon kumpi vanhempi vaan ehtii (tai esim isovanhempi) voi tarttua.

Arjen pyörittämiseen kuuluu lisäksi vastuu lasten koulunkäynnistä (siis pitkällä tähtäimellä, kuten erityisen tuen tarve), lääkäri- yms käyntien muistaminen, vastuu harrastuksista (kulkemiset, kuka vahtii oheistreenit, soittoläksyjen harjoittelu, hankkii kamat), perheen vakuutusasiat, yms sellainen mitä ei ole välttämätön mutta mikä oman perheen osalta vaatii järjestelyä ja on hyvä että jollakin on kaikki langat käsissä. Siihen kyllä menee aikaa!

• Tykkää
Reactions: .....
Naiset Suomessa on jo niin aivopesty demareiden ym toimesta siihen, että heidän on a i v a n pakko laittaa jo vauva "kasvamaan ja kehittymään päiväkotiin". Ei tarvitse edes töihin mennä, kun sen vauvan hoito voidaan ulkoistaa!

Voi helv^ta jos tietäisitte, mitä suruja ja kipuja lapselle aiheutetaan, kun ei edes kahta vuotta haluta häntä hoitaa itse. Taloudellinen seikka tuo ei ole, koska järjestää voi niin, että pärjää.

Naisparoilla on huono omatunto niin täytyy lytätä Sirpa Selänteen mielipide. Ja koska hän on oikeassa, niin on hyökättävä, koska se on paras puolustus.

Sirpalle mä voisin sanoa, että milloin aivokirurgi sanoo, että "miks kaikki eivät ole lukeneet itteään aivokirurgeiksi"? Niin se ei ole kysymys eikä vastaus.

"Miks kaikki eivät ota puolisoikseen maailman legendaarisinta lätkäpelaajaa"? No kun kaikille se ny vaan ei ole mahdollista koska semmoisia on todella vähän.

Tavatessanne et voinut tietää että tulevasta puolisostasi ja lastesi isästä tulee jääkiekon legenda ja yksi maailman parhaiten palkatuista urheilijoista.

Eipä Teemukaan sitä mitenkään voinut tietää ennen kuin räjähti ja sopimukset nousivat nopeammin kuin raketti.

Tossa vaiheessa menestynyt pitää kynsin ja hampain kiinni niistä jotka olivat kanssaan ennen menestystä.

Kaikki eivät voi valita kuin sinä, Sirpa.
Kaikilla ei valinnassaan käy yhtä hyvä tuuri kuin sinulla Sirpa.

Joten älä tule sanomaan, että sinun valintasi on ainoa oikea.
Tiedät hyvin olevasi etuoikeutettu ja erittäin varakas koska puolisosi sattuu olemaan eräs maailman legendaarisimmista ja parhaiten palkatuista urheilijoista.

• Tykkää
Reactions: AivanSama ja .....
Maria Veitola kommentoi vierailuaan Sirpa Selänteen luona: "Ei oikeasti oo kauheasti mitään yhteistä"
Torstai 9.2.2017 klo 06.40 (päivitetty klo 06.55)

Maria Veitola kommentoi eilen nähtyä Yökylässä Maria Veitola -ohjelmassa, jossa hän vieraili Sirpa Selänteen luona Kaliforniassa.

• Maria Veitolan vierailusta Sirpa Selänteen luokse nousi jo ennakkoon kohu.
  • Kohu syntyi Sirpan lausunnoista naisen asemasta parisuhteessa.
  • Nyt Maria kertoo oman mielipiteensä vierailusta.

Mitä mitä mitä! Tänään keskiviikkona klo 21 Maikkarilla Yökylässä kausi 2 jakso 3/10! Mä niin rakastan mun työtä ja sitä, että pääsen tapaamaan sellaisia ihmisiä ja näkemään sellaisia mestoja joita en ilman työtäni välttis muuten ikinä tapaisi ja näkisi. Sirpa Selänteen tapasin elämäni ekaa kertaa viime keväänä Californiassa. Mahtava nainen! Meidän elämät on tyystin erilaisia, meillä ei oikeasti oo kauheasti mitään yhteistä ja me ollaan eri mieltä monista asioista mutta silti meillä oli todella kivaa yhdessä. Toivon että katsojille välittyy myös se ajatus ja kokemus joka mut melkein aina Yökylässä -kuvauksissa yllättää: voi hyvin viihtyä ihmisen kanssa, pitää hänestä, luottaa häneen ja kunnioittaa häntä vaikka oltais ihan eri maata.
14 tuntia sitten

Jo etukäteen paljon kohua herättänyt jakso nähtiin eilen. Jaksossa Maria Veitola vieraili Sirpa Selänteen luona Kaliforniassa. Samalla Maria tutustui Sirpan arkeen.

Ennakkoon kohua herätti erityisesti Sirpan kommentit sukupuolirooleista. Ohjelmassa Sirpa suorastaan tulistuu ajatuksesta, että perheellinen nainen olisi työelämässä.

- Mun mielestä lapset tarvitsee äidin, joka on oikeasti kotona, Sirpa selitti.

- Jos haluat olla työelämässä, niin älä tee lapsia. Paina duunia niska limassa ja bisnestapaamisissa. Who cares! Jos teet lapsia, niin ole äiti, Sirpa tykitti ohjelmassa.

Nyt Maria Veitola on kommentoinut Instagramissa keskiviikkona nähtyä ohjelmaa.

- Mahtava nainen!, Maria toteaa Sirpasta.

- Meidän elämät on tyystin erilaisia, meillä ei oikeasti oo kauheasti mitään yhteistä ja me ollaan eri mieltä monista asioista, mutta silti meillä oli todella kivaa yhdessä.

- Toivon että katsojille välittyy myös se ajatus ja kokemus joka mut melkein aina Yökylässä -kuvauksissa yllättää: voi hyvin viihtyä ihmisen kanssa, pitää hänestä, luottaa häneen ja kunnioittaa häntä, vaikka oltais ihan eri maata.

(MTV3)">
Sirpa Selänne ja Maria Veitola yksityisen urheiluklubin terassilla. (MTV3)

LEENA YLIMUTKA
leena.ylimutka@iltalehti.fi

http://www.iltalehti.fi/viihde/201702092200067740_vi.shtml

Hmmm, mitä luette kuuluvaksi normaaleihin arkisiin askareihin? Entä mitä kuuluu arjen pyörittämiseen?

Mun mielestä arkisiin askareihin kuuluu ruuanlaitto, siivous, pyykinpesu, lastenhoito/koululaisten auttaminen, kaupassakäynti, ulkoilut, yms päivittäiset ja normaalit pakolliset toimet, sellaiset johon kumpi vanhempi vaan ehtii (tai esim isovanhempi) voi tarttua.

Arjen pyörittämiseen kuuluu lisäksi vastuu lasten koulunkäynnistä (siis pitkällä tähtäimellä, kuten erityisen tuen tarve), lääkäri- yms käyntien muistaminen, vastuu harrastuksista (kulkemiset, kuka vahtii oheistreenit, soittoläksyjen harjoittelu, hankkii kamat), perheen vakuutusasiat, yms sellainen mitä ei ole välttämätön mutta mikä oman perheen osalta vaatii järjestelyä ja on hyvä että jollakin on kaikki langat käsissä. Siihen kyllä menee aikaa!
Tätä kutsutaan elämäksi.... ei siinä ole mitään sen kummempaa.

Naiset Suomessa on jo niin aivopesty demareiden ym toimesta siihen, että heidän on a i v a n pakko laittaa jo vauva "kasvamaan ja kehittymään päiväkotiin". Ei tarvitse edes töihin mennä, kun sen vauvan hoito voidaan ulkoistaa!

Voi helv^ta jos tietäisitte, mitä suruja ja kipuja lapselle aiheutetaan, kun ei edes kahta vuotta haluta häntä hoitaa itse. Taloudellinen seikka tuo ei ole, koska järjestää voi niin, että pärjää.

Naisparoilla on huono omatunto niin täytyy lytätä Sirpa Selänteen mielipide. Ja koska hän on oikeassa, niin on hyökättävä, koska se on paras puolustus.
Suomessa lapsia hoidetaan muihin maihin verrattuna varsin pitkään kotona. Ja eiköhän valtaosa laita sen lapsen hoitoon siksi, että on palattava töihin. Tähän yhteiskuntakin ohjaa, samoin EU.

Ja niin kivaa kuin se olisikin, että kaikki äidit jäisivät vuosikymmeniksi kotiin lapsia hoitamaan, niin nykyinen yhteiskuntarakenne ei sitä kestä. Jonkun on niitä töitä tehtävä ja verorahoja kartutettava.

Ja mielestäni tässä ketjussa kukaan ei niinkään lytännyt Sirpan mielipidettä tai valintoja. Moni sanoi, että hyvä jos tuollaiseen on mahdollisuus. Sen sijaan varsin monia ärsyttää Sirpan kyvyttömyys ymmärtää, että hänen valintansa eivät ole ainoita oikeita. Sitä tässä on lytätty.

Sirpa voi puhua vain itsestään tai vaikka Monacon Charlenesta, jonka ei tarvitse hirveästi duunata leipänsä eteen. Muiden maiden prinsessat joutuvat edustamaan maataan ja toimimaan sen eteen, että saavat synnyttää ja kasvattaa lapsiaan rauhassa.
Sirpa sai suuren lahjan elämältä. Se, että hän puhuu nyt naisen paikasta koko maailmalle telkassa, on erittäin typerää ja totaalisen ymmärtämätöntä siitä, mitä on ihmisen ja naisihmisen normielämä tänään. Tuntuu enemmänki siltä, että hän puolustelee valintaansa elää aikuisen naisen elämää synnyttäjänä. Hän olisi voinut tehdä paljon hyvää kodinkin ulkopuolella, ja olla hyvä ihminen kaikille, auttamalla muita ja osallistumalla avustustyöhön, tai toimimalla jopa poliittikassanaisen "aseman" eteen. Jos kykyä olisi riittänyt.

Voisko rivien välistä lukea, että Selänteiden lapsilauma oisi jäänyt tekemättä jos Teemu oisi päätynyt espoolaiseen päiväkotiin NHL-kaukalon sijaan? Silloinhan myös Sirpan oisi pitänyt mennä töihin
Tossa on vielä semmoinen juttu, että kun Teemu päätyi NHL- kaukaloon ja menestyi siellä niin sen jälkeen Teemulla on todella vähissä ne paikat joissa hän voi olla "vain" Teemu - ilman sitä numero kasia selässään.

Jos koti on yksi niistä niin Sirpa on hoitanut oman osansa erittäin mallikkaasti ja tavalla jota kukaan ei taatusti moiti.

Mutta se tapa vaan ei ole kaikille mahdollinen.

Suomessa lapsia hoidetaan muihin maihin verrattuna varsin pitkään kotona. Ja eiköhän valtaosa laita sen lapsen hoitoon siksi, että on palattava töihin. Tähän yhteiskuntakin ohjaa, samoin EU.

Ja niin kivaa kuin se olisikin, että kaikki äidit jäisivät vuosikymmeniksi kotiin lapsia hoitamaan, niin nykyinen yhteiskuntarakenne ei sitä kestä. Jonkun on niitä töitä tehtävä ja verorahoja kartutettava.

Ja mielestäni tässä ketjussa kukaan ei niinkään lytännyt Sirpan mielipidettä tai valintoja. Moni sanoi, että hyvä jos tuollaiseen on mahdollisuus. Sen sijaan varsin monia ärsyttää Sirpan kyvyttömyys ymmärtää, että hänen valintansa eivät ole ainoita oikeita. Sitä tässä on lytätty.

Kuka täällä on puhunut että lapsia pitäisi hoitaa kotona vuosikymmeniä. Ei kai kukaan, ei edes Sirpa näin väittänyt.

Sirpalle mä voisin sanoa, että milloin aivokirurgi sanoo, että "miks kaikki eivät ole lukeneet itteään aivokirurgeiksi"? Niin se ei ole kysymys eikä vastaus.

"Miks kaikki eivät ota puolisoikseen maailman legendaarisinta lätkäpelaajaa"? No kun kaikille se ny vaan ei ole mahdollista koska semmoisia on todella vähän.

Tavatessanne et voinut tietää että tulevasta puolisostasi ja lastesi isästä tulee jääkiekon legenda ja yksi maailman parhaiten palkatuista urheilijoista.

Eipä Teemukaan sitä mitenkään voinut tietää ennen kuin räjähti ja sopimukset nousivat nopeammin kuin raketti.

Tossa vaiheessa menestynyt pitää kynsin ja hampain kiinni niistä jotka olivat kanssaan ennen menestystä.

Kaikki eivät voi valita kuin sinä, Sirpa.
Kaikilla ei valinnassaan käy yhtä hyvä tuuri kuin sinulla Sirpa.

Joten älä tule sanomaan, että sinun valintasi on ainoa oikea.
Tiedät hyvin olevasi etuoikeutettu ja erittäin varakas koska puolisosi sattuu olemaan eräs maailman legendaarisimmista ja parhaiten palkatuista urheilijoista.

Lisäisin vielä, että kaikki eivät edes halua ammattiurheilijaa puolisokseen vaikka tilin tase olisi mikä :)

Tossa on vielä semmoinen juttu, että kun Teemu päätyi NHL- kaukaloon ja menestyi siellä niin sen jälkeen Teemulla on todella vähissä ne paikat joissa hän voi olla "vain" Teemu - ilman sitä numero kasia selässään.

Jos koti on yksi niistä niin Sirpa on hoitanut oman osansa erittäin mallikkaasti ja tavalla jota kukaan ei taatusti moiti.

Mutta se tapa vaan ei ole kaikille mahdollinen.

Sen verran kun on Teemuun törmännyt, on näyttänyt sille, ettei häntä juurikaan häiritse olla se Teemu. Se Teemu osaa kyllä hyödyntää julkisuuttaan ihan kätevästi kun viettää vapaa- aikaansa ilman vaimoaan.

Kuka täällä on puhunut että lapsia pitäisi hoitaa kotona vuosikymmeniä. Ei kai kukaan, ei edes Sirpa näin väittänyt.
Onhan Sirpukkakin on parikymmentä vuotta kotona (ja heillä on ollut niitä kotiapulaisia eli ei nyt ihan normimenoa heidän perheessä ole)

Mutta joo. Teet 3 lasta, suomen tukijärjestelmän ohjaamana 3 vuoden ikäerolla...niin kyllä siinä hujahtaa helposti 10 vuotta kotona. ONKO sitä työtä enää sen jälkeen? Pitkään kotona olleiden riski työtelämästä syrjäytymiselle on suuri. Näin saadaan siis aikaiseksi se "pidempi kotiäitiys" eli jatkumo työttömänä. Puhumattakaan sitten pitkän poissaolon vaikutuksista esim eläkkeeseen. Eihän se toki nuorta, sikiämisikäistä kiinnosta, mutta fakta on se että eläkeessä tuo tuntuu ja kovaa.

Maailma on pullollaan maita joissa äidit ovat lasten kanssa kotona, miehet tekevät töitä. Kertokaapa minulle yksi sellainen maa jossa elintaso on korkea täst huolimatta? Ja nyt sitten pitää huomioida esim koulumahdollisuudet, terveydenhuolt ym tekijät elämässä. Rikkaat toki voi porskuttaa maassa kuin maassa. Mutta nyt jos puhutaan hieman muunlaisista perheistä.

No niin vihapuhujat.... lopettakaa jo rageeminen. Sirtsu otti valkoviiniä lasin liikaa. Ja miksei olis ottanut, kun ketä tahansa toi Veitolan preesens vituttaa. Nyt laskette astalonne ja joukkovihanne. Menette ostamaan Lidlistä lauantaimakkaraa. Se on tarjouksessa 0,59e/paketti.

Onhan Sirpukkakin on parikymmentä vuotta kotona (ja heillä on ollut niitä kotiapulaisia eli ei nyt ihan normimenoa heidän perheessä ole)

Mutta joo. Teet 3 lasta, suomen tukijärjestelmän ohjaamana 3 vuoden ikäerolla...niin kyllä siinä hujahtaa helposti 10 vuotta kotona. ONKO sitä työtä enää sen jälkeen? Pitkään kotona olleiden riski työtelämästä syrjäytymiselle on suuri. Näin saadaan siis aikaiseksi se "pidempi kotiäitiys" eli jatkumo työttömänä. Puhumattakaan sitten pitkän poissaolon vaikutuksista esim eläkkeeseen. Eihän se toki nuorta, sikiämisikäistä kiinnosta, mutta fakta on se että eläkeessä tuo tuntuu ja kovaa.

Maailma on pullollaan maita joissa äidit ovat lasten kanssa kotona, miehet tekevät töitä. Kertokaapa minulle yksi sellainen maa jossa elintaso on korkea täst huolimatta? Ja nyt sitten pitää huomioida esim koulumahdollisuudet, terveydenhuolt ym tekijät elämässä. Rikkaat toki voi porskuttaa maassa kuin maassa. Mutta nyt jos puhutaan hieman muunlaisista perheistä.
Oon ehdottanut että äitiys olis sellanen minkä jälkeen sais eläkkeen. Mä oon huomannut miten paskasti kohdellaan ja heitetään paskaa naamaan koko ajan. Ollaan aika toivottomassa tilassa meit painostetaan mut ei haluta mihinkään ja ei mun mielestä kelvata. Jotkus tekee sitten vielä yhen 40 vuotiaana ja pääsee sillä vähäks aikaa pois. Ihan kuis tehnyt jonkun rikoksen kun on hoitanut omat lapset.

Oon ehdottanut että äitiys olis sellanen minkä jälkeen sais eläkkeen. Mä oon huomannut miten paskasti kohdellaan ja heitetään paskaa naamaan koko ajan. Ollaan aika toivottomassa tilassa meit painostetaan mut ei haluta mihinkään ja ei mun mielestä kelvata. Jotkus tekee sitten vielä yhen 40 vuotiaana ja pääsee sillä vähäks aikaa pois. Ihan kuis tehnyt jonkun rikoksen kun on hoitanut omat lapset.
Se on vähän mielenkiitoinen käsite... hoitanut omat lapsensa mutta maksattanut oman kotonaolon, lasten koulutuksen, terveydenhuollon ym muilla. Siis niillä jotka käy töissä ja maksaa veroja.

Se on vähän mielenkiitoinen käsite... hoitanut omat lapsensa mutta maksattanut oman kotonaolon, lasten koulutuksen, terveydenhuollon ym muilla. Siis niillä jotka käy töissä ja maksaa veroja.
Eli sun mielestä lasten pitäis kuolla nälkään?? Tää kaikki loppuis ilman äitijä. Ei tätä kukaan oo rahan takia thenyt ja jos vaan raha kiinnostais elämässä nii tehtäis eri lailla. Mulla raha on vaan pakollinen kun muuten ei pysty elämään mut en vaihtais ikinä lapsiani rahaan.

Eli sun mielestä lasten pitäis kuolla nälkään?? Tää kaikki loppuis ilman äitijä. Ei tätä kukaan oo rahan takia thenyt ja jos vaan raha kiinnostais elämässä nii tehtäis eri lailla. Mulla raha on vaan pakollinen kun muuten ei pysty elämään mut en vaihtais ikinä lapsiani rahaan.
Niin no tarttee niitä lapsia ruokkia = se on vanhempien tehtävä. Ja ruoka ei ilmaista ole. Olet ehkä sokaistunut, mutta ne tuet ei kasva puussa vaan revitään muiden rahapusseista. Eli juu, sinä vaihdat paskavaipat, mut muut maksaa ne ruuat. Sun lapsille ja sulle.

Uusimmat

Yhteistyössä