Selitättekö mulle ihan selkokielellä??? Ärsyttää arvostelu NIIN paljon!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Siis mitä se on keneltäkään pois jos joku ei halua meikata tai muutenkaan satsata ulkonäköönsä? Mä ymmärrän että ryhtiliikettä tarvitaan jos itse ei kestä itseään. Mutta miten hemmetissä jaksaa kaivaa toisten mieltä jos ja kun ei halua/jaksa/ehdi tälläytyä?

Miksi pitää nostaa itsensä jalustalle siitä että meikkaa päivittäin, laittaa hiuksensa ja käy salilla? Miten silloin on parempi ihminen kuin se joka ei meikkaa, ei laita hiuksiaan eikä käy salilla?

Äsh. Tympii vaan kun täällä AINA arvostellaan ja katsellaan pitkin nenää. Milloin mistäkin syystä.

Minulla on sellainen teoria, että se ärsyttää ja suorastaan loukkaa joitain ihmisiä siksi, että he kokevat että eivät itse voi toimia samalla tavalla. He eivät kuitenkaan joko osaa asettua sen toisen ihmisen asemaan empatiakyvyttömyyttään, tai sitten kokevat jotenkin uhkaavana sen että joku uskaltaa olla jotain, mitä he eivät pysty olemaan, sillä tavalla siis että jos he olisivat sitä, tilanne ahdistaisi heitä. Heitä ahdistaa se, että muita ei ahdista sama asia, jolloin se tavallaan vähättelee heidän ahdistustaan, he kokevat sen henkilökohtaisena hyökkäyksena vastaan heidän persoonansa kivijalkaa, joten puolustauvat hyökkäämällä itsekin.

Ugh.

:xmas:

Se on vaan oman huonon itsetunnon pönkittämistä. :whistle:
Oikeasti, mitä ihmeen väliä millään on, kunhan ei lakia riko?! :D

Alkuperäinen kirjoittaja siperia:
Minulla on sellainen teoria, että se ärsyttää ja suorastaan loukkaa joitain ihmisiä siksi, että he kokevat että eivät itse voi toimia samalla tavalla. He eivät kuitenkaan joko osaa asettua sen toisen ihmisen asemaan empatiakyvyttömyyttään, tai sitten kokevat jotenkin uhkaavana sen että joku uskaltaa olla jotain, mitä he eivät pysty olemaan, sillä tavalla siis että jos he olisivat sitä, tilanne ahdistaisi heitä. Heitä ahdistaa se, että muita ei ahdista sama asia, jolloin se tavallaan vähättelee heidän ahdistustaan, he kokevat sen henkilökohtaisena hyökkäyksena vastaan heidän persoonansa kivijalkaa, joten puolustauvat hyökkäämällä itsekin.

Ugh.

:xmas:

Tätä teoriaa vois muuteni soveltaa useampaan muuhunkin asiaan :D Taitaa tässä olla paljon totta...

Minusta laittamaton äiti näyttää masentuneelta ja pahoinvoivalta. Siksi :D

Oma läheiseni ennen itsemurhaa alkoi näyttämään nuhjuiselta.. ei enää laittautunut jne. Ja äitinikin on aina sanonut, että masentuneet ja itsetuhoiset ihmiset tunnistaa juuri nuhjuisesta olemuksesta.

Mua ei ennen ole kiinnostanut pätkääkään miltä joku toinen näyttää. Sitten nettikeskusteluissa on vaan käynyt ärsyttämään ihan vietävästi se vastapuoli, joka taasen haukkuu ja arvostelee mun kaltaisia naisia, eli niitä jotka tykkää meikata ja näyttää hyvältä.

Mä en kyllä haluaisi arvostella. Joskus yritän sanoa, että ehkä se piristäisi omaa olo, jos siis piristystä kaipaa.

Juu ei vastannut kyllä kysymykseen ollenkaan :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Oma läheiseni ennen itsemurhaa alkoi näyttämään nuhjuiselta.. ei enää laittautunut jne. Ja äitinikin on aina sanonut, että masentuneet ja itsetuhoiset ihmiset tunnistaa juuri nuhjuisesta olemuksesta.

Mutta vaikka me kaikki nuhjaantuneet oltaisiinkin masentuneita, niin mitä se edelleenkään sua satuttaisi tai haittaisi? Eikä tietty olla, mutta jos näin olis?

Mun yks läheinen ystävä varovaisesti kysyi että onko mulla kaikki hyvin. Ihan siksi että viihdyn niin hyvin kotona ja olen kuin varjo entisestä "prinsessa-turkilmaksesta".

Nauraen kerroin kaiken olevan hyvin ja se siitä. Ei tarvinnut kauhistella eikä arvostella. Kunhan kaikki on kunnossa.

Pointtina vaan, että toki jos epäilet ystäväsi masentuneen, niin selvitä asia ja auta jos pystyt. Mutta ensinnäkin kaikkia ventovieraita masentuneita sä et kuitenkaan pysty auttamaan ja toisaalta me kaikki nuhjuiset ei todellakaan olla masentuneita :D

Mä tulin miettineeksi tuota samaa asiaa viimeksi maanantaina, kun olin kaupassa. Siellä oli kaksi nuorta ihmistä, nainen ja mies. Kumpikin ihan viehättäviä ja siistejä ihmisiä, fiksuksikin olisin voinut luulla siihen asti, että huomasin heidän pyörittelevän silmiään ja pilkallisesti naureskelevan eräälle kaupassa olevalle ylipainoiselle lenkkivaatteissa olevalle ihmiselle.

Ja mä en ihan tosissaan keksinyt yhtään syytä että miksi. Ne oli nuoria ja nättejä ihmisiä, varmaan ihan hyvin elämässä kiinni ja ilmeisesti parisuhteessa keskenään. Miten niiden maailma voi olla niin heikolla pohjalla, että niiden pitää pilkata jotain toista ihmistä siksi, että se ei ole yhtä nuori ja hehkeä?

Loppujen lopuksi mun kävi niitä sääliksi, niiden täytyy olla aika epävarmoja itsestään ja elämästään.

Olen huomannut, että säälin nykyisin aika usein sellaisia ihmisiä :D Harmi, etten osannut nähdä asiaa niin jo silloin, kun olin itse nuorempi ja sain osakseni pashaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Mua ei ennen ole kiinnostanut pätkääkään miltä joku toinen näyttää. Sitten nettikeskusteluissa on vaan käynyt ärsyttämään ihan vietävästi se vastapuoli, joka taasen haukkuu ja arvostelee mun kaltaisia naisia, eli niitä jotka tykkää meikata ja näyttää hyvältä.

Mä en kyllä haluaisi arvostella. Joskus yritän sanoa, että ehkä se piristäisi omaa olo, jos siis piristystä kaipaa.

Juu ei vastannut kyllä kysymykseen ollenkaan :ashamed:

Vastasi kyllä siinä mielessä, että itsestään huolehtiminen ja laittautuminen ei tee ihmisestä turhamaista. Eli ihan yhtä typerää arvostella niitä, jotka satsaavat ulkoiseen olemukseensa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin ja mielisairaat tunnistaa siitä että niillä on räikeä meikki :snotty:

Yhteistyössä