Selitättekö mulle ihan selkokielellä??? Ärsyttää arvostelu NIIN paljon!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Mua ei ennen ole kiinnostanut pätkääkään miltä joku toinen näyttää. Sitten nettikeskusteluissa on vaan käynyt ärsyttämään ihan vietävästi se vastapuoli, joka taasen haukkuu ja arvostelee mun kaltaisia naisia, eli niitä jotka tykkää meikata ja näyttää hyvältä.

Mä en kyllä haluaisi arvostella. Joskus yritän sanoa, että ehkä se piristäisi omaa olo, jos siis piristystä kaipaa.

Juu ei vastannut kyllä kysymykseen ollenkaan :ashamed:

Vastasi kyllä siinä mielessä, että itsestään huolehtiminen ja laittautuminen ei tee ihmisestä turhamaista. Eli ihan yhtä typerää arvostella niitä, jotka satsaavat ulkoiseen olemukseensa.

Ja iso peesi tähän kohtaan :)

Olen huomannut että silloin kun olen väsynyt ja masentunut, näytän nuhjuiselta. Laitettuna taas olen pirteämpi. Kumpi syy, kumpi seuraus.. Jokatapauksessa mielummin laitettu kuin laittamaton. Laitettukin voi olla raikas ja ihana, eikä sana laitettu tarkoita sentin pakkelikerrosta, vaikka laittautumiseen menisi pari tuntia.. On hiukset, kynnet, silmät, ihon yleiskunto ja ihmisen yleiskunto.

Niin, teet niin tai näin, niin aina on jotain vikaa... :( Jos meikkaat, olet pissis, ja jos et meikkaa niin olet masentunut. Tällä palstalla kun ei ole mitään kultaista keskitietä, vaan asiat aina ovat "joko tai"...

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta laittamaton äiti näyttää masentuneelta ja pahoinvoivalta. Siksi :D

Oma läheiseni ennen itsemurhaa alkoi näyttämään nuhjuiselta.. ei enää laittautunut jne. Ja äitinikin on aina sanonut, että masentuneet ja itsetuhoiset ihmiset tunnistaa juuri nuhjuisesta olemuksesta.

Niin ja mielisairaat tunnistaa siitä että niillä on räikeä meikki :snotty:

Tuo on muuten totta.

Oma läheiseni ennen itsemurhaa alkoi näyttämään nuhjuiselta.. ei enää laittautunut jne. Ja äitinikin on aina sanonut, että masentuneet ja itsetuhoiset ihmiset tunnistaa juuri nuhjuisesta olemuksesta.

Kato, pitää osata laittaa sitä meikkiä just sopivasti. Ei liikaa, mutta kuitenkin niin että sen huomaa. Ettei vain ärsytä rakkaita kanssaihmisiä.

:xmas:

Mua huvittaa ne tapaukset, jotka eivät mukamas EHDI käymään suihkussa, vaihtamaan siistejä vaatteita päälleen, laittamaan ripsaria, harjaamaan hiuksiaan...Siis taatusti ehtii, jos vaan haluaa ja kokee sen tarpeelliseksi.
Jos ei koe, niin asia on sillä selvä.
Jos ei halua laittautua, niin se on täysin ok.
Kunhan ei vaan käytä tekosyynä sitä, ettei ehdi :snotty:

T: pyjama päällä koko päivän ollut, joka olisi kyllä ehtinyt pukeutumaan, muttei kokenut sitä tarpeelliseksi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Niin, teet niin tai näin, niin aina on jotain vikaa... :( Jos meikkaat, olet pissis, ja jos et meikkaa niin olet masentunut. Tällä palstalla kun ei ole mitään kultaista keskitietä, vaan asiat aina ovat "joko tai"...

Tässä olen samaa mieltä....siksi useasti sanon, että jos nainen kulkee höyhenissä ja sulissa, meikkaa niinkuin esiintymisiin tai on likainen ja haiseva...siinä mun ääripäät...kaikki siinä välillä on mielestäni ok ja ei haittaa ketään.

Se on joku kumma, että kun itte tykkää jostain, ei kykene tajuumaan, että toinen ei ehkä tykkääkkään. Niinku nyt toi meikkaus, miksi kaikkien pitäis haluta meikata?

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:

Kato, pitää osata laittaa sitä meikkiä just sopivasti. Ei liikaa, mutta kuitenkin niin että sen huomaa. Ettei vain ärsytä rakkaita kanssaihmisiä.

:D
Mut mä en osaa. Joko olen meikittä eli näytän itsetuhoiselta ja masentuneelta. Varsinkin näillä itkettyneillä silmilläni.
Tai sitten meikkaan räikeästi, jolloin näytän skitsolta :snotty:
Tai ehkä ne yleistykset ovatkin hanurista.

Kuulin väittämän, että mitä enemän hammashoitolan asiakkaalla on meikkä ja hajuvettä, sitä todennäköisempää on että hampaat ovat todella huonossa kunnossa... pitääköhän paikkansa?

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:

:D
Mut mä en osaa. Joko olen meikittä eli näytän itsetuhoiselta ja masentuneelta. Varsinkin näillä itkettyneillä silmilläni.
Tai sitten meikkaan räikeästi, jolloin näytän skitsolta :snotty:
Tai ehkä ne yleistykset ovatkin hanurista.

Ehkäpä just juuri noin. :whistle:

Jokaisella ihmisellä on kuitenkin oikeus näyttää miltä huvittaa, ja jos jollain on sen asian kanssa ongelma, niin sitten on. Mitä sitten? Mitä kenenkään tarvii piitata muuta kuin omasta mielipiteestään, ja jos tykkää ulkonäöstään kun sinne peiliin katsoo, niin se on tärkeintä.

Mutta onhan se niinkin, että lasten syntymän jälkeen ei saisi unohtaa sitä omaa itseään, vaan muistaa hemmotella ja rakastaa itseään, niinkuin ennenkin. Joillekin se tarkoittaa laittautumista, joillekin taas kulturelleja taide-elämyksiä, joku muu hemmottelee ja piristää päiväänsä munkki kahveilla.

Ääh, täällä vaan on niin surullisia ja sairaita ihmisiä, et saavat jotain kiksejä arvostelemalla. Ja sitten on tää ryhmä (palstalla) ketkä tekee ärsyttäviä avauksia, et saa aikaan palstakohun ja sitä kautta ihmisten muistiin.
Mä en vaan oo tajunnu sitä, et miks ihmisten tarvis muistaa mun tai kenenkään nikkiä sen kummemmin. Se on nimimerkki, sen takana vasta olen minä.

Minusta masentunut ja pahoinvoiva äiti tai kuka tahansa muukin näyttää masentuneelta ja pahoinvoivalta. Jos joku on edellämainittuja, ei sitä mikään meikki peitä. Laittamaton äiti voi varsin hyvin olla kaunis ihan luonnostaan, ja iloisella ilmeellä varustettuna jopa viehättävä. Ei kai laittamattomuus aina tarkoita että olisi ruma, likainen, haiseva, homssuinen, tuulipukuinen.. :headwall:

Mitä tätä jauhetaan vieläkin täällä..jokainen tyylillään. Siinä olen samaa mieltä että se ettei olis aika ON TEKOSYY. Jos ei halua eikä kiinnota niin se on sit fine! Minulle itsestään huolehtiminen EI TARKOITA MEIKKAAMISTA! Vaan liikuntaa,terveellistä ruokavaliota,ihonhoitoa,satunnaista hemmottelua ja vaatteiden tarkkaa valitsemista..jollekkin se kai on sitä et voi niitää nenänsä..emmätiiä. Musta vaan tuntuu että suomalaisilla äideillä jää tää "repsahdusvaihe" päälle kun kattoo vanhempia naisia..et ikinä ei sit kerkeekäään.Ne joita ei kiinnosta ni on erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja siperia:
Minulla on sellainen teoria, että se ärsyttää ja suorastaan loukkaa joitain ihmisiä siksi, että he kokevat että eivät itse voi toimia samalla tavalla. He eivät kuitenkaan joko osaa asettua sen toisen ihmisen asemaan empatiakyvyttömyyttään, tai sitten kokevat jotenkin uhkaavana sen että joku uskaltaa olla jotain, mitä he eivät pysty olemaan, sillä tavalla siis että jos he olisivat sitä, tilanne ahdistaisi heitä. Heitä ahdistaa se, että muita ei ahdista sama asia, jolloin se tavallaan vähättelee heidän ahdistustaan, he kokevat sen henkilökohtaisena hyökkäyksena vastaan heidän persoonansa kivijalkaa, joten puolustauvat hyökkäämällä itsekin.

Ugh.

hei, tää on hyvä teoria. Miten päädyit tähän? onko omakohtaisia kokemuksia?

Alkuperäinen kirjoittaja siperia:
Minulla on sellainen teoria, että se ärsyttää ja suorastaan loukkaa joitain ihmisiä siksi, että he kokevat että eivät itse voi toimia samalla tavalla. He eivät kuitenkaan joko osaa asettua sen toisen ihmisen asemaan empatiakyvyttömyyttään, tai sitten kokevat jotenkin uhkaavana sen että joku uskaltaa olla jotain, mitä he eivät pysty olemaan, sillä tavalla siis että jos he olisivat sitä, tilanne ahdistaisi heitä. Heitä ahdistaa se, että muita ei ahdista sama asia, jolloin se tavallaan vähättelee heidän ahdistustaan, he kokevat sen henkilökohtaisena hyökkäyksena vastaan heidän persoonansa kivijalkaa, joten puolustauvat hyökkäämällä itsekin.

Ugh.

hei, tää on hyvä teoria. Miten päädyit tähän? onko omakohtaisia kokemuksia?

Mutta hei, tuohan on loppupeleissä kateutta. Pitää lyödä sitä, joka on jotain mitä itse ei uskalla, ja tuostahan on kiusaamisessakin kyse. Hakataan porukalla kotiäitiä kun itse ei uskallta tai kehtaa tai pysty tai jaksa olla jne

ja koulukiusaamisessa. Kun joku ei nuolekaan kaikkien takalistoa tai ei tajua matkia sua, ... käydään kimppuun.

Alkuperäinen kirjoittaja TriStessse:
Minusta masentunut ja pahoinvoiva äiti tai kuka tahansa muukin näyttää masentuneelta ja pahoinvoivalta. Jos joku on edellämainittuja, ei sitä mikään meikki peitä. Laittamaton äiti voi varsin hyvin olla kaunis ihan luonnostaan, ja iloisella ilmeellä varustettuna jopa viehättävä. Ei kai laittamattomuus aina tarkoita että olisi ruma, likainen, haiseva, homssuinen, tuulipukuinen.. :headwall:

Peesaan kaikkea, etenkin tummennettua. Katsokaas, kun se kultainen keskitiekin on olemassa, ei pelkät ääripäät.

Mä olen jo pitkään tällä palstalla ihmetellyt tätä kovaa arvosteluvimmaa ja sitä, mistä se mahdollisesti kertoo. Mun mielestä ihmisen elämän pitää olla aika köyhää, jos kaikki aika menee siihen, että tuijottaa naapureitten tai työkavereitten vatsamakkaroita, meikkejä, hiustyyliä jne ja sen jälkeen sitten aina tulee kauhistelemaan niitä tänne (tai jonnekin muulle) palstalle.

Hygienia, pukeutuminen ja itsensä laittaminen on myös TOISTEN arvostamista. Tullaan esim. kylään/asiakkaaksi johonkin ravintolaan tai mihin vaan muitten ihmisten seuraan ja osoitetaan, että on vaivauduttu katsomaan peiliin lähtiessä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginaali:
Mua huvittaa ne tapaukset, jotka eivät mukamas EHDI käymään suihkussa, vaihtamaan siistejä vaatteita päälleen, laittamaan ripsaria, harjaamaan hiuksiaan...Siis taatusti ehtii, jos vaan haluaa ja kokee sen tarpeelliseksi.

T: pyjama päällä koko päivän ollut, joka olisi kyllä ehtinyt pukeutumaan, muttei kokenut sitä tarpeelliseksi :D

Tuopa se onkin tuo sanonta, ettei muka ehdi. Varmasti ehtii jos haluaa. Turha palturia puhua.

Hygienia, pukeutuminen ja itsensä laittaminen on myös TOISTEN arvostamista. Tullaan esim. kylään/asiakkaaksi johonkin ravintolaan tai mihin vaan muitten ihmisten seuraan ja osoitetaan, että on vaivauduttu katsomaan peiliin lähtiessä!!!

Millä perusteella? Siis hygienia on, tottakai, ihan perusedellytys. Kyllä mäkin jo siinä kohtaa ihmettelen jos ihminen haisee lehmän sonnalle ja on likainen.

Ja ymmärrän senkin ettei juhliin lampsita kotihousuissa.

Mutta jos mä nyt vaikkapa käyn kaverin luona kylässä, niin sille on aivan yks hailee mitä mulla on päällä.

Tai jos menen johonkin peruslafkaan syömään, niin sinnekin ne samat perusvaatteet riittää aivan takuulla.

Toki saa edelleen laittautua, mutta ei se kohteliaisuuteen ole mun mielestä rinnastettavissa.

Alkuperäinen kirjoittaja aamuisin 5-10min:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginaali:

Tuopa se onkin tuo sanonta, ettei muka ehdi. Varmasti ehtii jos haluaa. Turha palturia puhua.

Siis toki ehtii. Paitsi että meillä ainakin Peikkis oli sen verran vaativa pienenä, että ei ehtinyt. Tai no, samalla kun nukutin häntä, niin olihan mulla kädet vapaat näpyttelemään tietokonettakin. Olisinhan mä voinut silloin meikatakin nettailun sijaan.

No mutta. Mä olen sitä mieltä että niillä jotka sanoo etteivät ehdi, on varmaan sama juttu kuin mulla. Muut asiat tuntuu tärkeämmiltä ja siksi jää ajatus ettei ehdi.

Jos siis arvottaisin asiat eri tavalla, niin ihan varmasti ehtisin minäkin meikata. Muut asiat vaan yleensä tuppaa olemaan tärkeämpiä ja siksi meikkaus jää.

Paitsi kun menen kouluun...silloin meikkaan aina autossa matkalla :D

Mun mielestä asian ydin on siinä, että kun kaikkien muidenkin pitäisi elää samalla tavalla kuin itse elän. Elleivät he näin tee, niin ovat jollain tapaa kummallisia, eivät ymmärrä omaa parastaan ja tekevät itsensä naurunalaiseksi.

Yhteistyössä