Sepramin lopetus, kauanko tää pään sätkiminen kestää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ällöttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ällöttää

Vieras
Olen lopettanut Sepramin reilu kaksi viikkoa sitten, (lauantaina tulee kolme viikkoa täyteen). Kuinka kauan tää pään sätkiminen, nää sähköiskumaiset sätkähdykset kestää? Onko kellään kokemusta? Mulla on ollu päiviä välissä, et niitä ei oikeestaan oo juurikaan tullu, tai en oo kiinnittänyt huomiota... Mut nyt taas sätkii välillä. Jotenkin tuntuu et tuleeko niitä silloin kun on ollu paljon koneella ja/tai on väsyny.

Kuinka kauan tää sätkiminen kestää? :(

Mulla ei nyt ole tullut muuta kuin noi sätkähdykset päässä, mutta pari vuotta sitten yritin lopettaa ja silloin mulla alkoi sydän muljahtelemaan. Pelkäsin sitä ihan hirveesti nytkin, mut sitä muljahtelua ei onneksi ole ollut paljon.

En lopettanut kerralla, menin melko pitkän kaavan mukaan. Eka yrityksellä jouduin palaamaan normiannokseen 10 mg:n jälkeen kun silloin meni ihan vallattomaksi se sydämen muljahtelu. Nyt söin monta viikkoa kymppiä ja sitten harvensin jokatoiseen päivään jne.

Alkuperäinen kirjoittaja ällöttää;29240420:
Mulla ei nyt ole tullut muuta kuin noi sätkähdykset päässä, mutta pari vuotta sitten yritin lopettaa ja silloin mulla alkoi sydän muljahtelemaan. Pelkäsin sitä ihan hirveesti nytkin, mut sitä muljahtelua ei onneksi ole ollut paljon.

Kiva kuulla että se voi mennä noinkin helposti. Toivottavasti sun olo helpottaa pian.

Puolivuotta meni sähköiskujen kanssa. Loptein lääkkeen näin

0,5 tablettia päivässä kahden kuukauden ajan
0,25 tablettia päivässä kuukauden ajan
0,125 tabletin palasia alle kuukausi

Annoksen puolitus kävi helposti. Tuota neljäsosatabletin annosta olisi kai kannattanut syödä pidempään, koska tuossa vaiheessa alkoi pahimmat vieroitusoireet. Neljäsosatabletin puolitus oli melko hankalaa. Otin vielä välillä neljäosatabletin, jos oli pahat vieroitus oireet. En tiedä voisiko syödä joka toinen päivä neljäsosatabletin vai onko annokset oltava jokapäiväisiä.

[QUOTE="stella";29240434]Kiva kuulla että se voi mennä noinkin helposti. Toivottavasti sun olo helpottaa pian.[/QUOTE]

No joo, ihmeenkin helposti nyt on mennyt kyllä, vaikka minäkin pelkäsin tätä lopetusta hirveesti. Tosiaan ne parin vuoden takaiset muljahdukset pelotti, koska silloin säikähdin niitä niin paljon, et jatkoin niiden takia lääkkeen syömistä.

Olen kyllä välillä ollut vähän äkäinen ja miettinyt et voisko se liittyä lopettamiseen. Nyt vaan tosiaan noi hiton sähkärit ahdistaa! Mä aloitin vähentämisen silleen et eka kolmestakymmenestä 20 milligrammaan ja söin sitä pari viikkoa, sitten vähennys kymppiin ja sitä söin varmaan reilun kuukauden joka päivä. Sitten kymppiä joka toinen päivä useamman viikon ja sitten lopuksi otin joka kolmas päivä. Viikon/pari kun olin ottanut joka kolmas päivä, niin lääkäri antoi luvan lopettaa.

Enää en mihinkään murusiin ala turvautumaan, kun kohta on tosiaan kolme viikkoa lääkkeettömyyttä takana, vaikka eka itekin mietin et otan vielä puolikkaan puolikasta jne.

Voi hevonkukku jos puoli vuotta saa kärsiä tästä sätkyilystä!!

Stellalle tsemppiä lopetukseen, voin vannoa että se onnistuu sullakin kun se onnistui mullakin. Olis onnistunu eka kerralla mulla, jos en olis ollu niin jänishousu et palasin takaisin normiannokseen.

Lopetin yli 2,5 vuoden syönnin kertalaakista (sepram + ketipinor nukahtamiseen). 3 vuorokautta yhtä helvettiä, en nukkunut sekuntiakaan ja pää aivan sekaisin. Tämän jälkeen alkoi helpottamaan ja parin viikon päästä kaikki oireet oli ohi sekä nukkuminen onnistui hyvin.

Lopetin ilman lääkärin tietoa asiasta. Ilmoitin hänelle 5 päivän jälkeen asiasta ja hän totesi, että ei ollut toivottava teko, mutta ei kannata enää palata lääkkeille, kun kerran pahimmat oireet oli jo kärsitty pois. Tätä tapaa ei luonnollisestikaan voi suositella, mutta toisaalta saipa itsensä nopeasti takaisin lääkkeettömään elämään. Tästä on nyt aikaa yli vuosi ja kaikki on oikein hyvin.

Mulla myös sepram käytössä ja noi sätkyt on tuttuja. Mulla tulee niitä heti jos unohdan ottaa lääkkeen, eli jo puolentoista vuorokauden päästä edellisestä lääkkeenotosta. Ne on kyl kamalia ne sätkyt, kun tulee ihan semmonen olo, että sadasosasekunniks sekoaa päästään.

[QUOTE="vieras.";29240577]Onneksi ei ole tuollaisia ongelmia että pitäisi vetää jotakin psyykelääkkeitä. :O[/QUOTE]

No voi ONNEKSI sun ei tarvi vetää psyykenlääkkeitä. Eipä niitä kukaan huvikseen napsi! Ethän vain käytä myöskään uni- ja nukahtamislääkkeitä, ne luokitellaan myös psyykenlääkkeiksi??! Raivostuttavaa että pitää kommentoida tällaisiin keskusteluihin, kun ei ole mitään asiallista sanottavaa, murrr!

[QUOTE="Hupsista";29240599]Jestas, mikä väärinkäsitys! Luulin otsikkosi perusteella, että olet lopettanut jonkun akvaariokalan tms. eksoottisen elukan, joka siellä vielä sätkii![/QUOTE]

Eikä, kiitos päivän nauruista :D

Kyllä siinä saattaa vierähtää useampi viikko, jokunen kuukausi, jopa. Kannattaa välttää niitä ärsykkeitä, kuten esim. telkkarin tuijotusta tai koneen näyttöärsytystä. Mä lopetin kyseiset pillerit kahdeksan vuotta sitten, hyvin varovaisesti myös, venyttäen vähennykset ja lopulta lopetuksen useammalle kuukaudelle. Ja olihan niitä sätkyjä vielä pitkään lopetuksen jälkeenkin. Mutta sitten ne vaan loppuivat, eikä sitä asiaa sen enempää enää miettinytkään. Tsemppiä!

[QUOTE="Hupsista";29240599]Jestas, mikä väärinkäsitys! Luulin otsikkosi perusteella, että olet lopettanut jonkun akvaariokalan tms. eksoottisen elukan, joka siellä vielä sätkii![/QUOTE]

Sepramin lopetus, kauanko tää pään sätkiminen kestää?

Eläimet on lopetettava nopeasti mahdollisimman vähän kärsimystä tuottaen. Pään ei saisi sätkiä, sillä silloin eläin kärsii.

Yhteistyössä