Serkun rippijuhlat lähestyy... 20e sopiva summa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyseliä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyseliä

Vieras
Minulta ja lapselta. Mennään kyllä koko meidän perhe eli äitini ja veljeni, mutta minä laitan minulta ja lapselta samaan kirjekuoreen lahjaksi 20e. Onko se sopiva summa?

Riippuu täysin omasta maksukyvystäsi. Jos se on lahjanarvoinen summa sinun varoistasi, niin sitten ok. Jos summa ei merkkaa sinulle mitään, niin sitten laita enemmän.

mein tyttö sai viime kesänä sukulaisillta, setä/täti perheineen 20 euroo ja meillä oli ruokatarjoilu. Niin, no en mää tiijä onko sil mitään merkitystä että onko ruoka vai pelkkä kahvitarjoilu, mut näin meillä. Toki kummit antoi rahaa sit reilummin ja isovanhemmilta sai lahjan, ei rahaa.

20 e on juuri sopiva summa. Itsekin annan rippikoululaiselle saman. Valmistuvalle voi sitten antaa vaikka vähän enemmän, jos on varaa, tai ostaa vaikka jonkun kivan käytännöllisen lahjan. Rippi-ikäinen tuskin vielä mitään kippoja ja kappoja arvostaa, joten raha on mun mielestä sen ikäiselle paras valinta. Hyviä juhlia teille!

Me vietiin miehen kanssa opiskelijoina ollessamme 20 euroa miehen veljenpojalle rippilahjaksi. Tyypin kaveri tuhahti setelin nähdessään, että "noin vähän" eikä juhlakalu itsekään riemastuneelta näyttänyt. Sanoin että voin mä sen takaisinkin ottaa jollei kelpaa. Ei antanut kuitenkaan. Ai saakeli kun ärsytti! Mut joo, nyt opiskelut opiskeltuani veisin serkulle vähän enemmän, 30-40 euroa.

Mä ostin ystäväni lapselle muumimukin,oli hänen oma toivomuksensa. Nyt alkoin miettimään,että pitäsköhän laittaa rahaa tai jotain pientä mukaan? Esim.joku nilkkakoru tms.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
palma, todella outoa käytöstä... tuntuu että ne ovat vain rahan perässä nykyään.

Sanos muuta. Toinen tapaus oli viime kesältä, jolloin sukulaispoika levitteli saamansa kirjekuoret viuhkaksi ja löyhytteli niillä reteästi. Hän myös avasi kuoret jo juhlapaikalla, teki seteleistä nipun ja tunki sitä taskuihinsa ja lippiksen(!) reunan alle. Tottakai myös laski niitä rahoja kovaan ääneen... Vähän mennyt maku noiden sukulaispentujen juhlatavoista!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä ostin ystäväni lapselle muumimukin,oli hänen oma toivomuksensa. Nyt alkoin miettimään,että pitäsköhän laittaa rahaa tai jotain pientä mukaan? Esim.joku nilkkakoru tms.

Oletko yksin menossa? Jos olet, niin mukikin käy ihan hyvin, jos et kovin rahakas ole. Jos haluat laittaa muuta niin voit täyttää myös mukin esim. karkeilla tai jollain muulla kivalla. Myös voipi saada halvallakin jonkun korun mukaan.

Kylla minustakin aika pienelta summalta kuulostaa. Mutta toisaalta jos on paljon vieraita tulossa ja rahaa saa, niin aika kiva summa siita varmasti kertyy.

Mina olen aina enemman lahjan kuin rahan kannattaja.

Onko kaikile 20e pieni summa? Miusta se nyt ei oo kovin pieni.... Ellei rippijuhlissa lahjaksi kelpaa,niin olkoot sitten ilman kokonaan. Vai joko meinaatte että rippijuhliinkin pitäis omalta osaltaan kustanta ruoka/kahvi rahalla.....?

Olikin vähän summa lipsahtanut isommaksi.....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Jep, minusta ihan hyvä summa rippijuhlista yhdeltä ja lapselta.

Niin ja siihen saman kuoreen äitini laittaa kolmelta 50e eli onhan siinä kuoressa sitten juhlakalulle 70e ja kortti ja ruusu :)

Oikein kelpo rahat, itseasiassa minusta aika paljonkin, kun vain rippijuhlat on! Eli uskoisin, että rippilapsi pitää myös lahjaa isona!

Mitä summia taas on.Muistan markka aikana kun itse pääsin ripille,setäni toi minulle 2kahvimukia ja 20mk rahaa ja sitä pidettiin hyvänä ja arvokkaana lahjana vaikka mukit oli ihan normi posliinia eli ei edes mitään laatua.Nyt tuntuu että tuon 20mk sijaan täytyy antaa 20e tai enemmänkin jos et lahjaa vielä lisäksi anna:(

Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
palma, todella outoa käytöstä... tuntuu että ne ovat vain rahan perässä nykyään.

Sanos muuta. Toinen tapaus oli viime kesältä, jolloin sukulaispoika levitteli saamansa kirjekuoret viuhkaksi ja löyhytteli niillä reteästi. Hän myös avasi kuoret jo juhlapaikalla, teki seteleistä nipun ja tunki sitä taskuihinsa ja lippiksen(!) reunan alle. Tottakai myös laski niitä rahoja kovaan ääneen... Vähän mennyt maku noiden sukulaispentujen juhlatavoista!

Harva osaa enää kasvattaa hyvin käyttäytyvää nuorisoa. Antavat elää kuin pellossa miten mielii. Sitten ihmetellään, kun nuoriso käyttäytyy huonosti. Vanhemmissa se vika on.

Yhteistyössä