Seuraa Tampereelta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja qwerko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu tavattiinhan me =) Musta on kiva kun pääsee tapaan juurikin noita AIKUISIA, täällä muuten oon aikas yksikseen. Tai siis kaksikseen mutta pojun kanssa toi keskustelu ei oo ihan sama asia vaikka sinänsä ihan mukaavaa onkin.
Koskas RouvaHeinoselle ja muille sopis tavata?

Mekin voitas yrittää tulla seuraavaan tapaamiseen! :) Nyt täytyy ryhdistäytyä liikkuun ihmisten ilmoilla enemmän kun mulla on alkanu vähän masennus nostaan päätään luultavasti... Oon aika paljon tytön kanssa yksin kun kaverit on päivät töissä,äiti on aina viikon töissä ja viikon kotona mutta nyt sekin on ollu kipee niin ei oo päässy mun seuraks tänne ja kaikki koirakaverit on jääny annalaan,missä ennen asuttiin. Siä oli niin ihanaa kun aina tapas tuttuja lenkillä ja saatto puhua kaikki maailman asiat siinä sitten. :) Nyt mä vaan aina lenkkeilen yksin koirien ja Alisan kanssa ja kotona oon yksin,kokoajan oon vaan yksin... :( Mies kyllä hoitaa hyvin kun kotiutuu töistä mutta sit se meneekin pian reeneihin ja kappas,taas mä olen yksin! Nyt on alkanu iltasin oleen pinna tosi kireellä ja hermostun Alisaan tosi helpolla ja itkeskelen paljon. Tänään oli neuvola ja porasin sieläkin,se ehdotti mulle neuvolapsykologilla käyntiä,taidan kyllä mennäkkin. Mä kun en normaalisti ole masentuneisuuteen taipuvainen niin en oikeen niitä oireitakaan tunnista. Mies onneks lupas että voidaan muuttaa takas annalaan viim.syksyllä! Ihanaa, mä vihaan asua täälä raholassa.

Mietin että toisaalta vois huomennakin käydä kaupungilla mutta saa nyt nähdä saanko aikaseks,kauheesti kun en oikeen uskaltais käydä kun nyt on niin paljon tota flunssaa liikkeellä ja mä kun en imetä niin se sitten voi helpommin tarttua...

suzyco Kuulostaa aika tutulta. meillä mies illat raksalla ja kaatuuhan siinä seinät päälle jos vaan kahestaan vauvan kanssa. Mutta selvästi helpotti oloa kun vaan lähti vauvan kanssa jossain käymään. Väliin kävin ihan yksiksenikin kaupoissa vaan kiertelemässä, tunsi olevansa taas ihminen, jolla on muutakin elämää kuin vauvan hoito.
Asun Veisussa, vähän turhan pitkä matka Raholaan. Meillä oli täällä ryhmäneuvola, jossa tapas muita äitejä, joilla samanikäinen vauva. Kannattaisko sunkin kysyä neuvolasta, voisko tollasen järjestää. Sieltä voisi löytyä lenkkikaveriakin. Ja sit kerrot koska sulle sopii tapaaminen niin me muut sitten yritetään järkätä aikataulumme sen mukaan. =)

en-na: Kyselit kirppareista. Voisin suositella täältä länsi-Tampereelta Länsi-Kirppistä, joka sijaitsee siinä Länsi-tori (tai nykyään se on kai länsi-portti)- kaupan alueella. Onko se nyt sit joku Länsi-keskuksen alue nimeltään se seutu... Tulipas monta Länsi-sanaa! :laugh:
Me voitais sitten myös pojan kanssa yrittää saapua paikalle jos/kun seuraavaksi porukka tapaa. Paljonkos teitä oli koskariin saapunut torstaina?

Olipas kivaa taas nähdä ja meitähän oli paikalla ihan runsaasti eli kuusi + muksut. Oli tosi kiva rupatella ja jätskitellä :p

Itsekin olen suht uusi tamperelainen eikä juuri kavereita täällä ole niin on kyllä tosi mukava tavata tätä kautta muitakin lapsellisia. Eli tervetuloa mukaan suzyco!

Pitäiskö saman tien sopia seuraavaa tapaamista jo?? Onko missään muualla noin isoa tilaa kuin tuolla Cinessä?

Niin ja en-na siellä lastentarvikekirppiksellä Metson takana olet varmasti käynnyt, sitten Laukontorilla on se joku kirppis, mutta muita en keskusta-alueelta tiedä. Pirkkalassa on Alfa-kirppis joka on kuulemma tosi suosittu ja jossa on paljon lastenvaatteita myynnissä (ja myös käy kaupaksi).
Minäkin olen kiinnostunut kuulemaan hyviä kirppiksiä!

Kiitos merikukka :hug: Nyt mulle sopii tapaaminen oikeestaan koskavaan kun vasta kahenviikon päästä on neuvola,sain ylimääräsen ajan oloni takia. Kiva kun ne ottaa oikeesti vakavasti pienenkin ahdistuksen, eikä vaan silitä päätä ja sano et kyllä se siitä,koita kestää.

Gwerko: Oon kans kävelly sen kirppiksen ohi,näytti aika isolta paikalta! Täytyy varmaan kans käydä joskus tutustumassa siihen. :)

:hug: Kiitos vinkeistä! Se Laukontorin kirppis on aika surkea. Tai ainakin aina kun olen siellä käynyt, olen pettynyt. Viime lauantaina kun kävimme siellä, oli hinnat korkeat ja ihmiset myivät siellä likasia vaatteita :( :p Ehkä osuimme vaan huonoon aikaan.

Metson takana olen käynyt ja olen sinne menossa tänäänkin. Ajattelin lähteä 11 aikaan. :wave: Piti vielä sanomani, että me olemme myös aika tuorreita Tamperelaisia. Kolmas vuosi tulee pian täyteen.

No kerpele, tekstit hävis johonkin.
Eli uudestaan... Me voitais kanssa tulla tuon tyttelin kanssa ensi viikolla ellei töitä satu tulemaan. Sain meinaan eilen duunin kesäksi, mutta lupasin tehdä muutaman hätäapuvuoron ensi kuussa jo. Niin ja muut päivät käy paitsi maanantai.

Mä kävin raskausaikana Länsi-Torin vieressä jollain kirppiksellä. Se oli siinä Länkkärin edessä olevassa rakennuksessa jossa R-kioski muistaakseni kanssa. Se oli pieni kirppis, jossa aika surkee lastenvaatetarjonta ainakin sillon ja turhan kovat hinnat. Tai sit mä satuin sinne vaan huonoon aikaan... Mut ahdasta oli, kyllä siellä jotkut rattaide kanssa taiteili. Siellä siis on joku isompi ja perempi kirppis josain vieressä? Ja mä oo sit vaan mennyt sen ohi :o
Mä oon käynyt paljon Tesoman uimahallissa (ja kävisin vieläkin, jos pääsisin) ja siksi tuolla poikennut. Mitähän urheiluhallia Nupsuliina tarkoitit? Kun mulla on käsitys että siellä toinenkin kirppis on mut en vaan tajuu että missä.

Niih, Nupsuliina kyseli, onko muuta riittävän isoa paikkaa. Mä en keksi, miettinyt oon, vaihtelu vois virkistää. Paitsi sitä Stocmannin kahvilaa joskus mietittiin, taitaa vaan olla aika suosittu paikka. Keksiikö kukaan?

Hei kaikille! Täällä olisi kanssa yksi äiti+8kk tyttö,jotka voisivat joskus seuraanne osallistua?Varsinkin jos jäätelölle mennään:)
Olen kanssa aikalailla jämähtänyt kotona olemaan,kun ei ole päivisin seuraa(ja halvemmaksi tulee pysyä kotona:)
-varsinkin lenkkeily aina yksin on välillä kurjaa.Asumme Tasanteella.

Minäkin voin kyllä muistaa ihan omiani, siinä mielestäni on joku iso halli vieressä jossa tuntuu urheiluväkeä pyörivän. Mutta olenkohan ihan omissa maailmoissani. Eikös se iso kirppis joka tapauksessa ole siinä Juvankadulla ja kadun länsipuolella.

Noista paikoista, ollaan tavattu joskus Sokkarilla ja Stokmanilla mutta niissä on kyllä aina porukkaa. Aiemmin on tavattu Tullintorilla jossa kyllä on tilaa ja kahviloita (mm. Arnolds nam). Siellä on suht rauhaisaakin. Se on ehkä paras vaihtoehto, tai en itse muita keksi. Ja siis sehän on rautatien varrella asemaa vastapäätä.

Tervetuloa mukaan Pompula!

Niin ja Mennis, onnea työpaikan johdosta!

No nyt mä sekosin ihan vallan :laugh: Mä luulin että oli kyse Länsitorista Tesomalla, eiks Juvankatu oon jossain Kaukajärvellä tai sillä suunnalla? :o Se on kyl itä-Tamperetta, miks siellä on länsikirppis? Mut voisko qwerko ystävällisesti vähän valaista asiaa, alkaa meinaan pahasti vaikuttaa siltä et mun täytyy lähtee ajaan ja kattoon sitä kirppistä. Mut täytyis ens tietää lähteekö Kaukajärven vai Tesoman suuntaan :laugh: :laugh:

Eikös juvankadulla ole se jumbo kirppis??? Ja tesomalla on se toinen isompi kirppis, mistä luulin nytkin puhuttavan siinä ennen länsitoria kun tv2 sen jälkeen jäädään pois niin vasemmalla on punatiilinen pitkähkö matala rakennus niin siinä. Samassa rakennuksessa on ainakin joskus ollut toisessapäässä bubi,en muista onko enää.

Tiistain tapaaminen sopii ainakin mulle. :)

Sitten pientä galluppia,täältäkun asuu porukkaa veisussa,tasanteella sun muualla niin kertokaapas millaset ulkoilumaastot siä on?? Onko OIKEESTI KUNNON metsää?? Eikä vaan sellasta jonka kävelee 15minuutissa päästä päähän?? Tosiaan kun kartoitan myös muiota hyviä asuinalueita minne vois annalan ja kaukajärven lisäks mahdollisesti muuttaa... :)

tesomalla on siis se pieni kirppis siinä länsitorin lähellä ja isompi siellä toisella puolella tietä... netti tökkii, niin en saa osoitetta etsittyä, mutta siis kun kääntyy terveyskeskukselle päin valoista ja sitten oikeelle, niin päätyy sinne. siinä on ripen pub (raholassa on toinen ripe) vieressä... sekava selitys.

Eniron sivuilta löyty läjä Tampereen kirppiksiä. Juu, Juvankadulla on Jumbokirppis, pitäis ehkä käydä kattoon. Länskirppis on Tesomankadulla eli ihan siinä Länsitorin edessä. Siellä oon käynyt, enkä siis tykännyt. Mut sitten siellä on Tesoman kirppari Kohmankaarella eli just siinä kun suzyko selitti. Ilmankos en oo huomannut kun en koskaan sitä kautta oo uimahalliin mennyt. Pitäiskö mun nyt sit lähteä sinnekin :laugh:

Ei täällä Veisussa mitään metsää ole. Tää on rivi- ja omakotitaloaluetta, kävelyteitä löytyy paljon. Puistoa pitkälle Nekalan suuntaan ja siirtolapuutarha lähellä. Mut jos täältä metsään haluis niin Hallilan perukoille lähtisin, asuttiin siellä ennen ja talon takaa alkoi metsä ja järvellekin pääsee kivasti lenkkipolkuja pitkin. Oli kiva paikka =)

Toi tullintori ei mulle tullut ees mieleen. Onkos siellä muita paikkoja kuin Arnolds (yök), onko siinä Arnoldin kulmilla kovin hälyisää, jonkinlainen ohikulkupaikka? Muistan ehkä väärin, harvoin tullintorilöla tullut käytyä.

Terveisiä Pikku- Lizko kirpparilta! Vaatteita en Marcukselle tänään löytänyt, mutta leluja senkin edestä.

Vielä tuohon Suzycon kalluun vastaan, että me kun asumme tässä keskustassa, niin metsää emme lenkeillämme näe. Onneks mummula on ihan keskellä metsää, niin päästään joskus sinne luonnon rauhaankin.

Tullintorilla en minäkään usein käy vaikka onkin tossa lähes kulmilla :laugh: Mulle käy paikka kuin paikka kunhan sieltä saa kahvia ja hyvä lisä on tietty joku gluteiniton juttu myös.

Yritän mennä katsoon sinne eniron sivuille jos löytäisin sellaisia kirppareita mihin osaan mennä.

Se länsi-kirppis on siis tosiaan Tesomalla, ei Kaukajärvellä. Kaukajärvelläkin kyllä on kirppis ja se on lähellä sitä urheiluhallia, mutta en muista sen kirpparin nimeä. Olen monesti käynyt tuolla Länsi-Kirppiksellä ja mielestäni paljon hyvää tavaraa, erityisesti tietty olen lastenvaatteita ja -tarvikkeita katsellut ja ostanutkin. Mielestäni hintataso samanlainen kuin kirppareilla yleensäkin on.

Tullintorilla ei mun mielestä oo kyllä mitään muuta hyvää kahvittelupaikkaa kun se arnolds. Tuli tullintorista mieleen että kesällä ois kiva mennä vaikka piknikille sorsapuistoon tai johkin muualle! :) Mitäs ootte mieltä??

Yhteistyössä