Seuraa Tampereelta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja qwerko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me ei viimeksi päästy joten nyt voitaisiin yrittää tulla myös. Tullintorilla se arnolds ei ole kovin tilava, joten olisiko siperian waynes coffee parempi ?
en-na Minkälaiset hinnat Lizko kirppiksellä on ? Entä minkä kuntosia vaatteita ? En ole vieläkään saanut aikaseksi lähteä. Huomenna voisinkin mennä.

Toi siperian wc (jes, mikä lyhennys :D ) vois olla ihan kiva. Mun puolesta tosin siis Cinekin on ihan ok, tykkään jäätelöstä. Mut jos välillä koittas muutaki. Siperiaan helppo mennäkin.

suzyco tarkoitit siis tosiaan sitä kirpparia missä mäkin oon joskus käynyt. Ootko käynyt myös sillä toisella eli Tesoman kirpparilla? Onko isompi paikka, minkälaista tavaraa? Tossa Nekalassa on joku kirppis, missä kävin joskus, en muista nimeä. Oli iso paikka, väljää mut siellä ei ollut sillon oikeestaan ollenkaan lastenvaatteita! Tuntu olevan paljon ihan uuttakin kamaa myynnisä ihan siis kasapäin esim. jotain Havin kynttilöitä. Vähän ihmetytti.

E-07 Lizko kirppiksellä on mielestäni ollut ihan kohtuu hintoja, vaikka kyllä jotkut osaa liiottellakkin hintojaan. On vähän sellainen paikka, etten ole sieltä vielä tyhjin käsin ulos selvinnyt.

Antakaapas mulle vinkki, että mitä ostan lahjaksi 100 vuotiaalle isotädille

en-na: Viikinsaari on tosi jees ehdotus!!! :) Mä oon ollu siä kaks kesää töissäkin... :) Sinne sitten kun ilmat lämpenee.

Merikukka: Mä en oo kummallakaan kirppiksellä viä käyny, oon aika laiska käymään,pitäis kyllä ryhdistäytyä.

Meillä saatiin rota ja 3kk rokotukset eilen ja nyt on ollu läpöö... :(

en-na: Saattaa sitten olla tuttuja... :) Saako udella että mitä ne siä tekee??

Mulle sopii kahvittelu oikeestaan mihin aikaan vaan,mieluiten tietty ennen ruuhka aikaa,bussilla kun liikutaan...Tyttö kuitenkin toivottavasti nukkuu koko ajan, niin tulee siinä sitten päikyt samalla.

on ainakin hyvät lenkkipolut-siis tästä menee tuo yleinen pururata/hiihtolatu niihamaan,kauppiin,etc..eli vähintään 9km ainakin yhteensuuntaan =) Ja siis tämä lenkkipolku metsän keskellä,muutoinhan asutusta on mukavasti katujen varsilla.Ja kaupat ym. palvelut lähellä,neuvola 6min kävelymatkan päässä ja kaupunkiin n.13min bussimatka.Nyt on tasanne kehuttu-vuosi täällä nyt asuttu ja viihdyn kun on rauhallista-ennen asuin 5vuotta sammonkadulla.
itse olen talomme takana menevää pururataa menny sulaan aikaan-ainoa huono puoli,että iso("moottoritie")menee polun vieressä ainakin osan matkaa!
En vielä lupaudu ti tapaamiseen,kun silloin ainakin pitäisi olla menoa.

Osallistunpa minäkin keskusteluun, vaikka juuri pääsin kehumasta passiivisuuttani näissä jutuissa.. :kieh: Oli mukavaa käydä kaffittelemassa torstaina, vaikka hieman kyllä jänskätti tulla aivan uusien ihmisten joukkoon. Noh, rohkaistuneena ehkä seuraavan kerran on jo helpompaa :D

Minä myös - niinkuin monet muutkin - innostuin tuosta Viikinsaaresta - ja samalla heräsi kauhea hinku päästä äkkiä niinkin pitkälle kuin kesään! Vaikka kevät onkin paras vuodenaika omasta mielestäni - onhan pimeä ja synkkä syksy ja alkutalvi voitettu - on kesä tietysti ihanaa aikaa :) Ja nyt etenkin sitä voidaan pojan kanssa katsella aivan uusin silmin, kun pikkumiehelle kaikki on erikoista ja ihmeellistä =)

Kirppareista puheen ollen.. tänään kävin itsekseni Radiokirppiksellä Laukontorilla, ja kylläpä siellä oli tavaraa! Ei aika riittänyt tutkia kaikkea, mutta silti löysin vaatetta itselleni ja pojalle.. siellä voi joskus tehdä todellisia löytöjä ja tuntuu että hyvää tavaraa on vaikka kuinka. Toisinaan sieltä ei löydä yhtikäs mitään. Ihan sattuman kaupppaa että osuu oikeaan aikaan paikalle =)

Me ei tiistaina päästä mukaan tapaamiseen, on lääkäriä ja muskaria.. seuraavalla kerralla sit =)

Zoa Olet ilmeisesti se, jolta ihan tapaamisen lopuksi älysin edes kysyä, että kukas muuten olet ja sitten jo tehtiinkin lähtöä... niin ja minä olen siis se, joka tuli myöhässä ja joka ensin kuuli sun pojan nimen olevan Hilppu...
ja siinä ehdin jo ajatella, että Hmm, onkohan se lempinimi Hilmasta :laugh: ja ihmetellä, että jopas on pojan näköinen tyttö :laugh: ...
kunnes siis tajusin oikean nimen ja sen, että poika on tosiaan poika, niinkuin oletinkin, meidän tyttö kun on toisinaan vielä ihan pojan näköinen (no, jopas tuli vaikeasti selitettyä :whistle: )

Niin, ja kiva, että tulit tapaamiseen mukaan! Kesää odotellaan täälläkin, (mut ei kärpäsiä :) )

En ole varma ehditäänkö mekään tiistaina. Ellei, niin seuraavalla kerralla sitten....

Pompula81: Kiiton tasanne infosta! Laitanpa sen paikan mahdolliset-listaan. :)

Mä kirjotin äsken yleisön osastolle kun täällä palo niin käämit aamulenkillä!! Olin koirieni kanssa ihanalla aamulenkillä ja meillä oli ollut hauskaa. Kunnes sitten vastaan tuli keski ikänen pariskunta terrierin kanssa joka oli irti...noh,se sitten huomas meidät ja lähti tuleen kohti, mä sille sitten ärjyin että pysyis kauempana ja samalla karjasin miehelle että on se nyt P****le että sitä koiraa ei voi ottaa kiinni! Noh,tää koira tuli niin lähelle että mä sitten jalalla sitä tuuppasin vähän ja sitten se vasta lähti kauemmas ja sen äijän muija otti sen kiinni. Nää tyypit suuttu mulle että heillä on vasta pentu ja sen kuuluu saada tutustua muihin koiriin ja se ei voi osata tulla luokse käskystä! Ja laki antaa alle 6kk koiraa pitää irti. Mä siihen sit sanoin että meillä on niin huonoja kokemuksia vapaana olevista koirista että yksikään ei meidän luo enään tule ja tämä isompi koira ei tule toimeen urosten eikä pentujen kanssa. Mihin äijä väitti että ei aikuiset koirat tee pennulle mitään...ihan kun se tuntis mun koirani paremmin kun mä itse. Lisäksi mä en kuulemma tiedä koirista mitään... Ihan sama,mä tunnen omani ja tiedän että ei hyvää seuraa jos niiden luo tulee väkisin.Ja tietääkseni mulla on myös oikeus määrätä kuka mun koirien luo tulee ja kuka ei. Tarkistin myös järjestyslaista ja siinä ei mainita että pentuja sais pitää vapaana,vaan kaikki koirat on taajamassa pidettävä kiinni. Itse oon opettanu koirani niin että käskystä mennään mun vierellä ohi ja mun mielestä on kiva kun kaikki saa kulkee rauhassa,kenenkään ei tarvi mun koirista häiriintyä.Onneks ei ollu vaunuja mukana,sillä toi isompi puolustaa niitä ja sillon ois se pentu ollu jauhelihaa. Että mua risoo tollaset ihmiset jokka aattelee vaan itteensä ja ei MEIDÄN sesse...se saa tehdä mitä haluaa ja se on kaikkien kaveri ja tietty kaikki sen kavereita.

Heh,sori pikku purkautuminen....mut oli pakko. :laugh:

Nyt Alisa heräilee,täytyy mennä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja en-na:
Antakaapas mulle vinkki, että mitä ostan lahjaksi 100 vuotiaalle isotädille

Oletan nyt, että tätisi "pää toimii", jos noin sen voi ilmaista

- Esim. runoja saa äänikirjana (tosin se vaatii cd:n)

- Leikekirja, jossa hänen omaan elämään liittyviä juttuja tai ihan maailmalla 100 vuoden aikana tapahtuneita "Isoja juttuja" (voi tulostaa vaikka netistä kuvia ja tekstejä ja liimailla kauniisiin kansiin tv.)

- Lahjakortti jalkahoitajalle/kampaajalle (oma mummuni 94-v. ja jalkahoitaja/kampaaja käy kerran kuussa hänen luonaan)

- Pehmeä, iso, "iloisen värinen" hartiahuivi

Pompula81: Kuis pitkä matka sieltä on niihaman metsiin?? Onko se sen 9km? en oikeen ees hahmota tarkkaan että missä tasanne on...täytyy joskus mennä bussilla sinne katteleen tai miehen kanssa autolla,sais vielä paremman kuvan et millasta seutua on.

Hervanta ja hallilakin kiinnostaa mutta epäilyttää hervannan maine... :/ Siä ois kivat ulkoilumaastot mutta millasia ihmisiä siä sit saa naapurikseen...Tietty kamalia naapureita voi olla missävaan mutta sielä kun paljon asuu ulkomaalaisia ja juoppoja. Et mihkään kaupungin vuokra asuntoon ei ainakaan sitten muutettais. Muutenkin haaveissa on kyllä et ostettais oma tai sitten pitäis ottaa paremmin selvää et millanen systeemi nää asumisoikeus asunnot oikeen on...

Onkos se tiistain tapaaminen viä muuten voimassa?? Me ainakin oltais kyllä innolla tulossa! :)

Mä olisin ainakin kiinnostunut tiistaina tulemaan :wave: Kellonaika?

suzyco: ollaan me asuttu Hervannassakin. Se tietty riippuu missä päin Hervantaa asuu, että minkälaista porukkaa naapurusto on. Ihan niinku Kaukajärvelläkin. Mutta ulkoilumaastot on lähellä. Se Hallila oli kyllä todella hyvä kans, kunnon metsää, jossa polkuja ja lisäksi valaistu ulkoilureitti, siis samaa ulkoilureittiähän pääsee Hervantaan. Kun asuttiin siellä, kävin lumikengillä metsässä. Ja se järven jää talvisin :)

Kysyit tuolla toisella palstalla kodinhoitajista, vastaan täällä. Tampereella on oikeus saada Perhetyön kautta kotiin hoitaja. Huolehtii vauvasta sillä aikaa kun sä teet jotain muuta, käyt asioillasi tai vaikka nukut (esim. koliikkivauvan äidit). Hinta 4 h 10 euroa, 8 h 20 euroa. Kysy neuvolasta, mä sain sieltä kautta jo ekalla neuvolakäynnillä tiedot, th oikein suositteli, näki kai kuinka väsynyt oon... En oo kylläkään tota palvelua käyttänyt. Nyt th muistutti siitä, kun meillä on muutto tulossa, että vois sitä kautta saada vauvalle hoitajan muuttopäiväksi. Outoa, ettei sulle oo neuvolassa tosta kerrottu, kun sulla kuitenkin tuota jaksamisongelmaakin ollut. Vois piristää kummasti pieni irtautuminen vauvasta. Nuo hoitajat ei siis tule hoitamaan kotia, siivoamaan ja kokkaamaan. Jos tulis, niin meillä kävis sellanen aika tiuhaan :laugh:

Merikukka: Kiitos paljon, täytyykin nyt kysellä neuvolasta sitten paremmin kun on seuraava käynti,ois ihan jees kun joku ois mukelon kanssa niin vois ite laittaa kämppää vähän järjestykseen ym.. tai sit jos toi mummi nyt jo pääsis flunssastaan eroon niin se vois tulla. :) Asuinpaikoista, kaukajärvellä tosiaankin siinä "keskustassa" on muutama kerrostalo joihin en muuttais ikinä,mäkun siivosin siä viime kesänä niin huomas millasta sakkia siä asuu,meteliä kuulu ja kusta ja paskaa saatto olla rappukäytävissä ja verisiä huumeneuloja...toosi kiva. :/

Zoa: Mikä teidän pojan nimi on?? heräs mielenkiinto kun se vissiin on aika erikoinen? :)

Se on jännä kun joillekkin ihmisille nimet on kauheen vaikeita,sen mä ymmärrän et jos on oikeesti erikoinen nimi niin siitä kysytään, mutta se et meidänkin tytön nimi kun on Alisa niin se tuntu olevan meidän isovanhemmille tosi vaikee,vaikka me selkeesti sanottiin alisa,niin se väännettiin aliisaks ja alinaks...

Kahvittelusta, mulle ainakin sopis vaikka puolenpäivän maissa...12-13.00?? aiemmin tai myöhemminkin toki käy,mutta mieluiten niin että pääsee ennen ruuhka aikaa kotiin. :)

Onkos muuten normaalia kun nyt alotettiin kiinteet (t-lusikallinen mango sosetta päivässä) niin tänään kakka oli vähän vihertävää...ennen ei oo ollu kun on syöny pelkkää korviketta.

Tampereella on eri systeemi, riippuu alueesta. Jotkut siivoavat ja laittavat ruokaa. Olen itse työskennellyt kodinhoitajana Tampereella. Olen siivonnut ja laittanut ruokaa, sitten taas toisessa paikassa hoitanut vain lapsia.

Meillä oli kakka vihertävää kun alotettiin kiinteät muutamia kuukausia sitten. On edelleenkin välillä.

Me yritetään Jennyn kanssa päästä tällä kertaa tulemaan :)
Tällä hetkellä ei ole suunnitelmia huomiseksi ja toivotaan ettei mitään ilmaannukaan! Ja kello 13,00 sopii mainiosti meille.

Nora ja Jenny

Merikukka: Itä/länsi mitä näitä nyt on...Eihän se nyt kauhean kauas heittänyt :laugh:

suzyco: Me ollaan asuttu aiemmin Hervannassa Kemiankadulla kt:ssa. Meillä oli ainakin ihan rauhallinen talo eikä naapureista ollut haittaa. Ja ulkoilumaastot oli ihan vieressä ja oli kyllä tosi kiva kun pääsi melkein pihasta hiihtämään. Minullakin oli kyllä epäilyksiä ja hieman pelotti liikkua yksin pimeämmällä mutta eipä mitään ihmeitä ikinä sattunut.
Nykyään asutaan Hallilassa ja on kyllä mielestäni tosi kivaa aluetta. Paljon pieniä puistoja ja metsä lenkkimaastoineen tosi lähellä. Miinusta motarista jonka äänet paikoin kuuluu. Mutta kauppa, päiväkoti, koulu ja neuvola alueella. Niin ja paljon perhepäivähoitajia.

Me yritetään kans huomenna Siperiaan. Sehän oli ihan hyvä idea. Ei tullut mieleenkään vaikka työpaikka on siinä vieressä. Ihan niinkuin haluaisi unohtaakin sen alueen =)

Näkemisiin siis!

Yhteistyössä